Bilderna, boken och tidningarna är helt klart Milles avskedsföreställning i Svergie. Han bränner av ett hejdundrade fyverkeri. Eliten och de kriminella världen lever i symbios på Stureplan. Att då göra sig omöjligt där i framtiden är inte bra för affärerna. Det fattar naturligtvis Mille.
Att han tog bilder på sina klubbar var bara en investering i framtiden. En exitstrategi ifall han skulle hamna i trubbel. Nu behöver han dem inte längre alltså försöker han slå mynt en sista gång på dem.
Hmm, undra om det finns bilder då Rosengren var på strippklubb undangömt där ute?