2011-06-20, 09:40
  #6853
Bannlyst
Bilderna, boken och tidningarna är helt klart Milles avskedsföreställning i Svergie. Han bränner av ett hejdundrade fyverkeri. Eliten och de kriminella världen lever i symbios på Stureplan. Att då göra sig omöjligt där i framtiden är inte bra för affärerna. Det fattar naturligtvis Mille.

Att han tog bilder på sina klubbar var bara en investering i framtiden. En exitstrategi ifall han skulle hamna i trubbel. Nu behöver han dem inte längre alltså försöker han slå mynt en sista gång på dem.

Hmm, undra om det finns bilder då Rosengren var på strippklubb undangömt där ute?
Citera
2011-06-20, 16:33
  #6854
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
"Rikskriminalpolisen beslagtog i samband med gripandet också Markovic dator, minnessticka och telefon. Det är oklart om kungabilderna finns på den beslagtagna datorn."

Helt uppenbart att tillslaget är toppstyrt.
Jfr viss likhet med Geijeraffären

Ja och nu är han frisläppt, men gissa vilka bilder som råkat bli raderade från datorn? Fy Faan vilken bananmonarki vi har blivit. Hoppas bara han har en gömd backup!!
Citera
2011-06-20, 16:55
  #6855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja och nu är han frisläppt, men gissa vilka bilder som råkat bli raderade från datorn? Fy Faan vilken bananmonarki vi har blivit. Hoppas bara han har en gömd backup!!

Citat:
Tidigare har det spekulerats i att gripandet av Markovic skulle vara kopplat till skandalbilderna på kungen då polisen beslagtog både dator, mobil och en minnessticka. Men enligt Diana Sundin så är det vanligt att polisen gör beslag när de griper personer.
– Det är vanligt att man tar beslag. Det beror lite på hur hoten har kommit fram. Skickar någon ett hot via ett mejl eller telefon så är det vanligt att man tar datorn och mobilen, säger Diana Sundin, till Nyheter24.
Källa: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/579907-polisen-kunde-inte-bevisa-att-mille-markovic-lag-bakom-hoten

Vem skall man tro på; Mille, kungen eller polisen?
Citera
2011-06-20, 18:09
  #6856
Medlem
Våra experter säger att Sveriges monarker inte har för vana att abdikera när det gäller om kungen ska abdikera. Inte det? Våra två styrande drottningar(räknar inte unionsdrottningen, då var vi ockuperade) sedan självständigheten har båda abdikerat och även Gustav den IV.

När det gäller fotona, om det inte är något värre än att han har sett på en show så kommer allt att glömmas bort.
Citera
2011-06-20, 18:20
  #6857
Medlem
Citat:
Tänk vad enkelt det vore att få slut på alla spekulationer kring kungen. Låt honom inför öppen ridå lägga fram sin sak i en domstol. Det skulle även bli århundradets rättegång.

Källa: http://www.metro.se/kolumner/kungen-borde-oppna-sig-i-en-domstol/EVHkft!ZypfPTYBNjFY/

Varför inte ...?
Citera
2011-06-20, 18:23
  #6858
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Våra experter säger att Sveriges monarker inte har för vana att abdikera när det gäller om kungen ska abdikera. Inte det? Våra två styrande drottningar(räknar inte unionsdrottningen, då var vi ockuperade) sedan självständigheten har båda abdikerat och även Gustav den IV.

När det gäller fotona, om det inte är något värre än att han har sett på en show så kommer allt att glömmas bort.

Nu har uppenbarligen hela förundersökningen mot MM lagts ned om man får tro kvällsblaskorna! Vem det egentligen är som som har stått för "stageingen" av den här senaste installationen i farsen kan man ju undra - eller inte
Citera
2011-06-20, 20:03
  #6859
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Våra experter säger att Sveriges monarker inte har för vana att abdikera när det gäller om kungen ska abdikera. Inte det? Våra två styrande drottningar(räknar inte unionsdrottningen, då var vi ockuperade) sedan självständigheten har båda abdikerat och även Gustav den IV.

När det gäller fotona, om det inte är något värre än att han har sett på en show så kommer allt att glömmas bort.

Gustav IV Adolf abdikerade inte, annat än möjligtvis formellt. Det var en statskupp. Hans pappa, (antagligen i alla fall), blev skjuten i ett försök till statskupp och dog i sviterna. Han skulle inte abdikera heller.
Citera
2011-06-20, 23:12
  #6860
Medlem
Är väl ganska lätt i det här läget att förstå att det inte finns några bilder. Är ju bara trams. Dem skulle ha kommit fram för länge sen om det var den omfattningen på klubbesöken som MM säger med varje måndag, då borde någon annan på klubben ha fotat också.

MM och Henemark behöver ju bara pengar, MM är körd nu när Den motvillige sagt att det inte finns några bilder, MM försöker bara hålla liv i detta för att få lite uppmärksamhet ett tag till. Men snart är det helt slut.

SÄPO skulle väl inte agera så amatörmässigt att de skulle beslagta datorn och radera bilderna? Dem fattar ju att det finns kopior, tror mer på att man skulle använt sig av en hacker isåfall.
Citera
2011-06-20, 23:55
  #6861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja, du PCuri. Det känns lite skönt att du också börjar skymta lite eld bakom alla rökridåer. Vad skulle du tycka om Knugen om det visar sig att han också är en horkarl av stora mått, att SÄPO jobbat arslet av sig för att dölja hans förehavanden, och hovet redan betalat ut mångmiljonbelopp i utpressning?

[- - -]



Kungen skulle kanske kunna låta Notarius Publicus granska kungens privata kontoutdrag för de senaste 20 åren och se om några större, oförklarliga uttag gjorts?

Om kungen verkligen hamnat ordentligt klorna på en utpressare tror jag att han för säkerhets skulle redan lämnat över stafettpinnen till Victoria.

Jag skymtar ingen mer eld än tidigare. Kungen har ju direkt och indirekt erkänt en del. Han har ju erkänt att han en gång sett en form av socialt accepterad topless-show i Paris en gång i tiden. Mellan raderna har han ju också erkänt att han varit med när topless-tjejer kommit till de privata festerna. Det enda han inte erkänt är väl det där enda besöket på en regelrätt strippklubb i Sverige och de påstådda utländska strippklubbsbesöken. Möjligen skulle man kunna tolka kungens till synes demonstrativt dåliga minne som att han även erkänner det enda svenska strippklubbsbesöket.
Citera
2011-06-21, 00:03
  #6862
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
Är väl ganska lätt i det här läget att förstå att det inte finns några bilder. Är ju bara trams. Dem skulle ha kommit fram för länge sen om det var den omfattningen på klubbesöken som MM säger med varje måndag, då borde någon annan på klubben ha fotat också.

MM och Henemark behöver ju bara pengar, MM är körd nu när Den motvillige sagt att det inte finns några bilder, MM försöker bara hålla liv i detta för att få lite uppmärksamhet ett tag till. Men snart är det helt slut.

SÄPO skulle väl inte agera så amatörmässigt att de skulle beslagta datorn och radera bilderna? Dem fattar ju att det finns kopior, tror mer på att man skulle använt sig av en hacker isåfall.

Kanske det. Men samtidigt blir jag oerhört nyfiken på vad polisen var ute efter.
Citera
2011-06-21, 01:27
  #6863
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
Är väl ganska lätt i det här läget att förstå att det inte finns några bilder. Är ju bara trams. Dem skulle ha kommit fram för länge sen om det var den omfattningen på klubbesöken som MM säger med varje måndag, då borde någon annan på klubben ha fotat också.

Flera media som sett fotona, hur förklara det? Har media bluffat och spelat med i MM:s spel?

Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
MM och Henemark behöver ju bara pengar, MM är körd nu när Den motvillige sagt att det inte finns några bilder, MM försöker bara hålla liv i detta för att få lite uppmärksamhet ett tag till. Men snart är det helt slut.

La Camilla har fått pengar, hoppas att knugafrillan kan hålla sig flytande nu i fortsättningen och inte behöver bo som en hemlös som hon gjorde tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
SÄPO skulle väl inte agera så amatörmässigt att de skulle beslagta datorn och radera bilderna? Dem fattar ju att det finns kopior, tror mer på att man skulle använt sig av en hacker isåfall.

MM har sagt att de ska släppas på en serbisk betalserver, där får Säpo något att bita i.
Citera
2011-06-21, 16:06
  #6864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Japp! Det blir en sjuh-lvetes comback inom kort. Om de smider medans järnet är varmt så kommer många sköna millar att ticka in på västindienkontona. Folk är helt enkelt tillräckligt dumma för att köpa hela skiten.

Kommer ni ihåg vad jag sa för drygt ett halvår sedan? Se inlägget ovan och jämför med länken nedan. Jag var väl inte helt ute och cyklade.

Se http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen2011/article13204679.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in