2010-11-24, 11:48
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Att ta en debatt med massa svagbegåvade individer som inte har någon som helst krav på kontrollerbar fakta utan istället väljer att tramsa sönder hela tråden med sina egna påhittade sanningar är inte värt tiden.

Jag diskuterar i denna tråd för att få fram fakta. Jag vill ha kontrollerbar information samt möjlighet att bedöma trovärdigheten hos källorna innan jag avfärdar eller bedömer boken som trovärdig.

Jag anser att Kungen är klanderfri till skillnad från de som gräver i hans privatliv och förtalar honom med obekräftade uppgifter.

Bara för att 10 personer säger en sak så är det inte samma sak som en sanning.

Att kungen festat råder inga som helst tvivel om, att det även har funnits kvinnor med på festerna, så kallade drinkluder, råder heller inget tvivel om. Däremot finns gott om tvivel avseende att han varit otrogen och att han umgåtts med kriminella.

Du vet inte, du kan inte heller påvisa något som styrker dina påståenden utan du hänvisar till en känd skandalförfattare med tvivelaktiga källor och som bevisligen tidigare har motsbevisats, trots hennes samstämmiga källors uppgifter.

Många som försöker hårt för att vara Klassens clown i denna tråd.

Jag respekterar din strävan men beklagar mig över metoden. Värt att notera är att:
- Det här en skvallertråd.
- Mediasverige har presenterat en rad källor utöver den aktuella bokens källor. Är det en konspiration?
- En välkänd person har vittnat om sin affär med kungen.
- Noppe ljuger som en häst travar för att skydda kungen (se nästa inlägg).
- Kungen förnekar ingenting.

Den som fortfarande tror att kungen är en klanderfri och reko familjefar har onekligen en del att förklara i stället för att tjata om att det är dumt med källskydd. Den gubben går inte.
Citera
2010-11-24, 12:00
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Finns det? Det enda hon bekräftar är att hon hört samma skvaller som alla andra.

Njä, hon var gift med Aje Philipson så hon tillhör inte kategorin "alla andra". Jag förmodar att Grete har haft möjlighet att höra och se en hel del, jämfört med de flesta.

Sedan måste jag erkänna att jag är för snål för AB plus. Min förhoppning var att lättsamt provocera fram en diskussion för att på så vis få nys om vad Grete egentligen säger. Någon hävdade i denna tråd att Grete skulle hävda något i stil med att att det var en självklarhet att gubbtolvan knullade runt. Dock inte med det ordvalet. Är det som du säger så har det väl kokats soppa på en spik.

Har du möjlighet får du, eller någon annan, gärna PMa AB-texten. Tack på förhand.
Citera
2010-11-24, 12:36
Medlem
ClarkGables avatar
Hello Flashback-kolumnister !

Kan gott tänka mig att vi här kan fälla uttrycket ' en fluga gör ingen sommar.' I ärendet Tiger Woods så vänstrade han först med en kvinna - sedan drällde dom in. Någonting säger mig att samma kommer att inträffa här.

Dessutom - precis så som ' 2006 ' så korrekt yttrar : " per definition " har statschefen aldrig fel. Han är så att säga straffriförklarad ; kan gå ut på sta´n och ha ihjäl tolv man , och hamnar ändå varken i en tingsrätt eller en cell.

Så jag tror att dammluckan ( utläses damluckan ) snart öppnas , och då vill ingen längre erkänna att han eller hon heter Bernadotte i efternamn . . . . .

mvh ClarkGable
Citera
2010-11-24, 12:42
Medlem
citizeninsanes avatar
Nu vet vi att ”Noppe” Lewenhaupt tokljuger.

Ur Aftonbladet 101103:
"I boken anklagas kungen för att ha haft en kärleksaffär med en känd artist, vad säger du om det?
– Hahaha. Nej du, det är verkligen inte sant.
Noppe Lewenhaupt har ännu inte bestämt sig för om han ska vidta några rättsliga åtgärder."

Jag tror nog att Noppe har bestämt sig nu om det inte blir några rättsliga åtgärder.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8062840.ab
Citera
2010-11-24, 13:22
Medlem
Ja, egentligen skulle det finnas en tråd om Kungaboken... eller tvist mellan rojalister och republikaner...
Har inget mer att tillföra tråden just nu, men det är oerhört roande att se er bråka, en del har minst sagt skojiga argument...
Citera
2010-11-24, 16:00
Medlem
schweizmodells avatar
Det mest snaskiga i Henemarkväg råkade jag höra på tysk TV igår!

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/hauptnavigation/live#/beitrag/einzelsendung/1196946/Markus-Lanz-vom-23112010

Hur kan denna människa utgjuta sig offentligt som här! Bör ha varit mycket pengar inblandade!
Citera
2010-11-24, 16:13
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schweizmodell

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/hauptnavigation/live#/beitrag/einzelsendung/1196946/Markus-Lanz-vom-23112010

Hur kan denna människa utgjuta sig offentligt som här! Bör ha varit mycket pengar inblandade!
Ja inte fan gjorde hon det gratis! Det kostade nog en ganska rund sumna pengar. Damen håller på att bli rik på gamla dar.Tänk vad pengar man kan tjäna på sin fitta, bara den blir utbjuden till rätt person
Senast redigerad av fredrikdenstore 2010-11-24 kl. 16:49.
Citera
2010-11-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
OT:

Någon hängde här i tråden hängde ju upp sig på att Harrison har satt på doktorander (som om det skulle påverka hans akademiska trovärdighet... ). Jag kan inte låta bli att dela med mig av denna underbara kommentar som ligger i Harrisontråden :

Tack för att du förgyllde min kväll, FunkyCatso!

Vilket säger allt om de rojalister som försvarar Dick Harrison för att han försvarar Knugen.
Citera
2010-11-24, 16:48
Medlem
Citat:

Tack för den länken. Har lite svårt att tro att Camilla inte varit med hela vägen i denna bok om kungen. Allt känns så tillrättalagt. Jag tvekar inte en sekund på sanningshalten i det som sägs om kungen i boken. Det påstås att det finns vittnen i boken. Sen har vi läst att vid en ev rättegång skulle de flickor träda fram och inte längre vara nn. Sen har vi Grete Philipsson numera Qvibergs uttalande om att inget i den boken är nyheter för henne, dvs hon känner till allt.

Var det inte Camilla som tyckte synd om Siliva, men som nu så gladeligen talar ut till högst bjudande. Förstår inte riktigt kungens val av lekkamrat men det får jag ta i en annan tråd.
Citera
2010-11-24, 16:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/haupt...z-vom-23112010

Det är inte alls säkert att det behöver vara mycket pengar inblandat här.

En slampa som befinner sig så lågt ned i samhället, hemlös och socialbidrag på 6000 i månaden, kan förstås sälja ut både sin kropp och sin själ för mindre slantar. Hon fick ynka 200 000 av Expressen för att sitta och spela märkvärdig, jag vet något som ni inte vet, och de pengarna bör väl vara slut vid det här laget.

Är man en hora som Henemark, som också tycker om att folk ser henne som hora, finns inga spärrar. Hon kan hitta på vad som helst för pengar, även förbättra sina historier.

Om kvinnorna i boken gick ut med sina berättelser för att sanningen skulle komma fram så gick Henemark ut med sin berättelse enbart för pengar. Jag ser inget ädelt i hennes sätt att hantera detta. Tyvärr så är det också så att ju mer hon anstränger sig, att tjäna pengar, så blir hennes version betydligt mindre trovärdig.

En gång hora alltid en hora.

Dessutom fyfan vad ful och högdragen hon har blivit. Hon är superfet och hennes hängpattar som hon försöker trycka ihop gör det så otroligt genant.

Hennes medborgarskap i Sverige borde dras in och därefter borde hon utvisas till Nigera.
Citera
2010-11-24, 17:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Har dessutom funderat lite på de andra kvinnorna. Om författarna anser att Henemark är den enda som de vågar namnge så folk kan ifrågasätta henne så börjar man fundera på i vilket skick de andra kvinnorna är i.

Nej, det här skeppet sjunker fan fort!

@birkaboo

Av 10 kvinnor kan endast 3 stycken tänka sig träda fram om de blir förtalsrättegång. Men det var innan reaktionen på boken kom. Så av dessa 3 kvinnor har säkert minst någon funderat en gång extra och jag är tämligen säker på att vid en förtalsrättegång så har de inte mer än en eller max två kvinnor som kan tänka sig träda fram vilket garanterat inte är tillräckligt för att intyga boken sanningshalt.

Ännu mindre trovärdiga blir de dessutom om de är samma typ av slampor som den fula negressen.
Citera
2010-11-24, 17:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Varför det? Hon har väl för fan lika stor rätt som du att bo i Sverige!

Antar att navelpetare som du är stolt svensk idag när en jättenegress officiellt både förolämpar och svartmålar Sveriges statschef och på köpet skämmer ut alla svenskar, som har lite självrespekt kvar.

Anser hon har förbrukat sin rätt till svenskt medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in