2010-11-21, 23:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
...
Andelen rojalister (vad och vilka du egentligen menar här är ju en fråga i sig) kommer inte minska och de kommer att försvara kungen med näbbar och klor. Till och med försöka förbättra hans utgångsläge eftersom han klantat sig själv (vilket försvararna på detta forum blundar för). Detta kan vi ju se i denna tråd.

Det är intressant att i ena inlägget skriker rojalisterna fy och jävlar och kungen är orörbar och ni ska halshuggas för majestätsbrott.

I det andra tycker de att kungen är cool och folklig och gör som vem som helst skulle i hans situation.

I det tredje förnekar de allt och att inget av det som påstås har inträffat överhuvudtaget.
Citera
2010-11-21, 23:41
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
När sedan Albertus Pictor ryter till och hotar med majestätsbrott är lite roligt. Eftersom det tydligen fortfarande existerar. Men varför är han oroad när han samtidigt påstår att ingen blir republikan av de senaste veckornas skriverier, (vilket naturligtvis är en lögn), utan enbart stärker monarkisterna, (hur nu Knugens icke statsmannamässiga uppträden skulle kunna vara bra).

Jag har väl aldrig nämnt ordet majestätsbrott?

Förresten finns det väl inget som heter majestätsbrott i Sverige. Det närmaste man kommer är väl högmålsbrott och det handlar väl om betydligt allvarligare saker än att smäda kungen. Eller är jag ute och reser? Jag vet i alla fall att jag inte har skrivit något om majestätsbrott i tråden.
Senast redigerad av Albertus.Pictor 2010-11-21 kl. 23:58.
Citera
2010-11-21, 23:50
Medlem
enannanamandas avatar
Självklart kommer inte den här boken att välta nuvarande statsskick överända

Däremot är jag hyfsat övertygad om att monarkin inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att försvinna när kraven på kungafamiljen från en alltmer krävande och mediecentrerad omvärld ökar med accelererande styrka och jag är inte säker på att det största hotet härvidlag kommer från de oftast rätt ointresserade republikanerna! Det kommer att byggas upp ett så högt tryck i gullebubblan att den helt enkelt imploderar

Dessutom är jag faktiskt tveksam till om det i längden ens kommer att gå att trumma ihop tillräckligt många någotsånär vettiga/användbara moderna kungliga ättlingar som frivilligt väljer att leva sina liv eller utsätta sina barn för en uppväxt i den bisarra hovmiljön!
Citera
2010-11-22, 00:06
Medlem
Vad än mer som kommer fram lär inte antalet rojalister minska. Tvärtom kommer dessa följa Knugen över ruinens brant. Boken bidrar till att föra honom dithän.

Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Nej, du har rätt. Hon självmedicinerade sin psykiska åkomma med droger och alkohol, rätt skall vara rätt.
Vilka är då dessa ögonvittnen eller "garanter" som ni valt att kalla dem?

Hur tror ni det långsiktiga arvet efter "Den motvillige monarken" ser ut? Kommer boken att störta den svenska monarkin? Kommer andelen rojalister att minska?
Citera
2010-11-22, 00:19
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pechlin
Vad än mer som kommer fram lär inte antalet rojalister minska. Tvärtom kommer dessa följa Knugen över ruinens brant. Boken bidrar till att föra honom dithän.

Så dök du upp igen med ditt vanliga struntprat och önsketänkande. Boken med alla påhittade historier stärker kungens ställning, ingen tvekan om det. Folk tycker nämligen inte om när statschefen beljugs, så egentligen borde kungen tacka dessa tre snaskskribenter.
Citera
2010-11-22, 00:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Så dök du upp igen med ditt vanliga struntprat och önsketänkande. Boken med alla påhittade historier stärker kungens ställning, ingen tvekan om det. Folk tycker nämligen inte om när statschefen beljugs, så egentligen borde kungen tacka dessa tre snaskskribenter.

Det är riktigt att det är högmålsbrott jag menade. Rätt ska vara rätt.

Så du menar alltså att ju mer skit som kommer fram om Knugens förehavanden ju bättre är det?
Citera
2010-11-22, 00:37
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är riktigt att det är högmålsbrott jag menade. Rätt ska vara rätt.

Så du menar alltså att ju mer skit som kommer fram om Knugens förehavanden ju bättre är det?

Notera att jag skrev "påhittade historier". Du utgår ifrån att boken är sanningsenligt - det gör inte jag.

Jag vill återigen påpeka att jag inte har ylat om vare sig majestätsbrott eller högmålsbrott. Vem fan som gjort det vet jag inte, men det var inte jag i alla fall.
Citera
2010-11-22, 00:43
Medlem
Citat:
Men snälla nån, sätter du dig över kungens bekräftelse? Du gör precis som jag i mitt förra inlägg beskrev vad rojalisterna kommer att göra/gör, nämnligen förskönar och sopar under mattan det till och med han majestät tillstått. Varför?
Citera
2010-11-22, 00:58
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Men snälla nån, sätter du dig över kungens bekräftelse?

Har du redan glömt att jag utvecklade min uppfattning om "bekräftelsen" i ett tidigare inlägg? Eftersom "bekräftelsen" inte är en bekräftelse, så sätter jag mig inte över någonting.

Citat:
Det ni uppfattar som nån sorts bekräftelse av kungen är inte en bekräftelse. Allt han sade var att han "förstått att boken handlade om saker för länge sedan". Det är ingen bekräftelse på något annat än att det är vad boken handlar om. Att han sedan sade att nu vänder vi blad kan lika gärna betyda "jag skiter i boken och går vidare istället".

Godnatt och sov gott!
Citera
2010-11-22, 03:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Vad är det för trakasserier du talar om? Dessa tre ville granska sveriges statsöverhuvud och det var detta de fick fram. Det är vissa delar som inte enbart är häpnadsväckande utan till och med riskabla beteenden för ett statsöverhuvud. De som ojar sig över kungen och tycker att han har rätt till ett privatliv bör höja blicken lite och läsa mer än delarna om Camilla Henemark för att gotta sig i hans sexliv. Tror inte någon anser att kungafamiljen inte har rätt till ett privatliv som vi andra, men det innebär inte att göra vad man vill. Dessa regler gäller ju även dig och mig, vi har privatliv men det innebär inte att vi kan göra vad vi vill på vår frittid. Det kallas ansvar och sunt förnuft.
Skämtar du? Dessa tre nollor ville tjäna en hacka och skrev en usel bok som den mest infantila delen av befolkningen kan slösa bort sina pengar på. Alla tre är totala oförmågor och har inte presterat något journalistiskt av värde innan denna skvallerbok. Boken är dessutom mycket illa skriven rent stilistiskt och betraktas mer som ett dåligt skämt än som en seriöst skriven bok.

Kungen bröt inte mot några regler genom att ha ihop det med Henemark. Svenska kungar har roat sig vid sidan om äktenskapet genom hela historien och det är inget att göra en stor affär av.

Vad är det för risker du yrar om? Kungen är en helt maktlös symbolfigur utan befogenheter och han är naturligtvis endast hjälpligt orienterad i rikets säkerhetsdetaljer.
Citera
2010-11-22, 03:47
Medlem
Italienskans avatar
Herregud, JagHarEnLiten...!

Kan du aldrig ge upp?

En uselt skriven bok, som mestadels består av citat och en halvdan bekräftelse av att Kungen har kn****t med Henemark?
(Vilket han har numera..bekräftat!)

Men, kom med något nytt! Vi har ju ältat denna sex-affär i 15 år...!

Hela boken är ju (dessvärre) baserad på denna skvallertråd!

Nu är han utskämd och vi får hoppas att han tar igen det vid framträdandet på Nobelutdelningen den 10/12.
Senast redigerad av Italienskan 2010-11-22 kl. 03:53.
Citera
2010-11-22, 07:28
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italienskan
Hela boken är ju (dessvärre) baserad på denna skvallertråd!
Glöm inte de intervjuerna av de anonyma kvinnorna, som helt oberoende av varandra ger samma bild av kungen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in