2011-03-04, 15:25
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Plus i kungens kassakista

Nu är det dags att dra ner på apanaget!
Ja det är ju inget mindre än skandal att gapa om ökat apanage samtidigt som de privata förmögenheterna ökar. Intefan får jag bostadsbidrag om min förmögenhet ökar! Att fanskapet inte skäms!!!
Citera
2011-03-04, 16:41
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Ja det är ju inget mindre än skandal att gapa om ökat apanage samtidigt som de privata förmögenheterna ökar. Intefan får jag bostadsbidrag om min förmögenhet ökar! Att fanskapet inte skäms!!!

Jag tycker de kan gå ut och skaffa sig varsitt jobb, jag. Nu är det väl si och så med kompetensen, men nåt jävla jobb kanske de kan få med tanke på alla kontakter de ändå borde ha vid det här laget.

Och Madeleine, om hon nu verkligen behöver bostad i Stockholm, så kan hon ställa sig i bostadsförmedlingens kö som alla andra.
Citera
2011-03-14, 14:46
Bannlyst
Idag den 14 mars går Expressen ut med att kungavännerna har kontakter med någon galen kvinna som försöker smutskasta författarna Deanne Rauscher och Thomas Sjöberg till boken "Den motvillige monarken" genom att bl a skicka in anmälningar om sexfester till Socialstyrelsen etc.

Är hovet med på ett hörn eller får vi bara ytterligare ett exempel på att vår kära kung omger sig med klåpare utan omdömen?
Citera
2011-03-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charitas
Idag den 14 mars går Expressen ut med att kungavännerna har kontakter med någon galen kvinna som försöker smutskasta författarna Deanne Rauscher och Thomas Sjöberg till boken "Den motvillige monarken" genom att bl a skicka in anmälningar om sexfester till Socialstyrelsen etc.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2364909/forfattarna-till-skandalboken-kungens-vanner-forsoker-hamnas
Citera
2011-03-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charitas

Är hovet med på ett hörn eller får vi bara ytterligare ett exempel på att vår kära kung omger sig med klåpare utan omdömen?

Flashback får vara med på ett hörn.
Citera
2011-03-15, 17:15
Medlem
-jOE!s avatar
Skribenter! Vänligen respektera reglerna Flashback, speciellt 1.06 och 1.08! Det är INTE okej att sammankoppla användare med dess rätta identitet, likaså insinuationer. Inlägg har, och kommer, raderas. Överträdelser kommer resultera i varningar och andra påföljder! /moderator
Citera
2011-03-15, 18:24
Moderator
Schlesiens avatar
Även DN berättar om den utökade pocketupplagan av konungaboken. Förläggaren kallar det "ett inte illvilligt porträtt", vilket är en rättvis formulering.

Kungen är en person som flera gånger under sitt liv varit på väg att hitta sitt naturliga jag och ett harmoniskt förhållande med omvärlden, men kraven har varje gång blivit lite för stora.

Litet smakprov från förläggarintervjun:
När boken väl kom ut hängde medierna på, man byggde ut historien, kontrollerade källor och verifierade i stort bokens innehåll. Så började mediejakten på Hovets uppfattning om boken. Hovet duckade men till slut tog kungen bladet från munnen under den traditionsenliga höstjakten på Halle- och Hunneberg där det enda som kom fram under den välbesökta presskonferensen var kungens lakoniska ”Vi vänder blad och ser framåt”.

– Det var briljant av kungen, säger Lind. Det var egentligen mot alla regler rent pr-mässigt men briljant.

För sedan vände verkligen medierna blad och hela affären klingade av.
– Inga andra än kungafamiljen hade lyckats med ett sådant utspel, säger Lind och fortsätter.

Ett av syftena med boken var att diskutera just hovets starka särställning i Sverige och som sagt porträttera kungen. Läser man boken är det inte ett illvilligt porträtt utan han framstår som en rätt hygglig man men omgiven av mindre omdömesgilla vänner, säger Lind.

Efter att boken kom ut har författarna och förlaget fått åtskilliga tips och berättelser som stärker eller fördjupar deras berättelser. Saker som också åtskilliga tidningar grävt fram.

http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/hot-smutskastning-och-ointresse-vapen-mot-kungaboken

http://www.dn.se/Images/pdf/mejl.pdf
Citera
2011-03-15, 19:03
Medlem
- Med de uppgifter som nu kommer fram om hur kungens vänner agerat finns det all anledning för både kungen och undersåtarna att bläddra tillbaka igen.

Se http://www.kristianstadsbladet.se/opinion/signerat_duveborn/article1411893/Vand-tillbaka-till-kungen.html
Citera
2011-03-15, 20:39
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
- Med de uppgifter som nu kommer fram om hur kungens vänner agerat finns det all anledning för både kungen och undersåtarna att bläddra tillbaka igen.

Ha ha. Det där med att "vända blad", och nu det fyndiga "bläddra tillbaka", kommer snart att vara begrepp i svensk folkmun...
Citera
2011-03-16, 07:40
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Ha ha. Det där med att "vända blad", och nu det fyndiga "bläddra tillbaka", kommer snart att vara begrepp i svensk folkmun...
Hä! Vid det här laget borde Knugen vara duktig på att "bläddra" både här och där....
Citera
2011-03-16, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Hä! Vid det här laget borde Knugen vara duktig på att "bläddra" både här och där....

Vafan menar du med det?!
Citera
2011-03-16, 10:09
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
Vafan menar du med det?!
Ehhh..Ja vad fan kan jag mena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera