2010-11-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket larv! Självklart skulle kungen kunna stämma om han var säker på att uppgifterna var felaktiga. Hovet har stämt förr, då har man inte dragit sig för att känna pressen på pulsen. Så länge som inte kungen påstår att det som står i boken är lögn har vi ingen anledning att ifrågasätta innehållet. Punkt och slut.

Kungen skulle ju även kunna dementera utan att stämma, men inte ens det har han gjort. Han har inte tillbakavisat något som står i boken. Det uttalande han har gjort får man närmast se som en bekräftelse.

Att makten granskas välkomnar jag. Det leder till ett mänskligare samhälle.

Hur mycket du än "punktar och slutar" så finns det i dagsläget inga fakta som talar för vare sig det ena eller det andra. Själv uppfattar jag det som ganska naivt att tro på en historia som endast bygger på "anonyma källor"(?).. Men för all del, fortsätt gärna att betrakta skvallerboken som en faktabok, jag lider inte av det.
Citera
2010-11-08, 00:38
Medlem
Bystskuggas avatar
En av bokens källor har identifierats som Camilla Henemark. Av henne själv. Dock tveksam till om detta stärker eller försvagar bokens påståenden.
Citera
2010-11-08, 00:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shompa
Skulle inte hela debatten dö ut om kungen var ärlig:

"jag hade lite kul. Hade lite affärer. Tjejerna var med på noterna och regeringen hemma godkände det"

Tja, han var väl rätt ärlig.

"-Det som har hänt är historia, nu vänder vi blad och går vidare."

La Camilla

"..-mig är det skit samma om det här kommer ut..-jag kommer säkerligen bli Sveriges mest hatade kvinna och det är jättesynd om Silvia

Nu har båda flytt strålkastarljuset, kungen till Kina och Camilla till "Norrland".
Citera
2010-11-08, 00:51
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Kan inte Rauscher & Co slänga fram ett konkret exempel/bevis på något som kungen verkligen gjort?

Dom säger ju att dom har en massa.

Påståenden från en svartklubbsägare som dömts för utpressning är inte mycket att hänga i julgran. Bittra kvinnor som träder fram efter 20-25 år och påstår saker anonymt har noll värde. En av kvinnorna som Expressen rotat fram berättar en detaljerad historia om ett östermalmspartaj dit man lockat unga tjejer. Men i slutet av sin historia säger hon att "just den kvällen var inte kungen med". Nähä.

Skulle inte sitta fel med nåt litet mer konkret...

Boken sålde slut på en dag, nu trycker dom nya böcker, om jag var författare/förläggare skulle jag vänta med mer info till nästa laddning finns ute och / eller om intresset klingat av.

'
Citera
2010-11-08, 00:51
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Fast det vet de iofs inte ännu. Kungen skulle kunna köra en Clinton och säga jag hade inte ett förhållande med Camilla Henemark och sen hoppas på det bästa.

Det kan han inte, eller ja, han kan ju, men det vore det sämsta han kunde göra nu.

Svenskarna är rätt liberala av sig, en älskarinna/otrohet får inte samma dignitet här som te.x i USA.
Skulle däremot Kungen medvetet ljuga folket rätt upp i ansiktet och det uppdagas, då är han rätt rökt.

Detta är säkert han och hovet vansinnigt medvetna om.
Citera
2010-11-08, 00:56
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tja, han var väl rätt ärlig.

"-Det som har hänt är historia, nu vänder vi blad och går vidare."

La Camilla

"..-mig är det skit samma om det här kommer ut..-jag kommer säkerligen bli Sveriges mest hatade kvinna och det är jättesynd om Silvia

Nu har båda flytt strålkastarljuset, kungen till Kina och Camilla till "Norrland".

La Camilla

Därför lämnar hon Stockholm ett par dagar.
- Nu har inte jag råd att åka till Kina, så jag åker upp till Norrland.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2203723/camilla-henemark-fick-skandalboken

Om gubbarna kring kungen kännt på sig att detta med Camilla skulle komma upp, varför fixade dom inte ett jobb åt henne på andra sina jorden för flera månader sedan, ett jobb som hon ville behålla?

Typ klubbvärdinna i Kina

'
Citera
2010-11-08, 01:00
Medlem
Bystskuggas avatar
Tror precis tvärtom. En lögn skulle kungen lätt kommit undan med. Han försökte ta det sista halmstrået och hålla monarkins image uppe.

Nu är den imagen besudlad ändå, och kungen har inte ens orkat spela kunglig längre.

Fattar inte varför man inte gick ut direkt och sade Kungen har inte haft någon älskarinna och därefter vägra kommetera fallet mer.

För finns det mer som kan komma ut som kommer det ut vare sig det försöks tigas ihjäl eller inte.
Citera
2010-11-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
La Camilla

Därför lämnar hon Stockholm ett par dagar.
- Nu har inte jag råd att åka till Kina, så jag åker upp till Norrland.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2203723/camilla-henemark-fick-skandalboken

Om gubbarna kring kungen kännt på sig att detta med Camilla skulle komma upp, varför fixade dom inte ett jobb åt henne på andra sina jorden för flera månader sedan, ett jobb som hon ville behålla?

Typ klubbvärdinna i Kina

'

Bodde inte Camilla i London nått år efter att hon fått ärva pengar efter sin Nigerianske pappa som tidgare arbetat och varit verksam i Storbrittanien. Hon blev väl rätt rik men brände alla pengar på nått år.
Citera
2010-11-08, 01:12
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Bodde inte Camilla i London nått år efter att hon fått ärva pengar efter sin Nigerianske pappa som tidgare arbetat och varit verksam i Storbrittanien. Hon blev väl rätt rik men brände alla pengar på nått år.

Det ser så ut

"Jag är fuck off-rik"
Artisten Camilla Henemark strödde miljonerna och hamnade hos socialen.
Men ett stort arv av hennes bortgångne pappa förändrade hennes liv - över en natt.
- Jag är fuck off-rik, tillräckligt rik för att be de jag vill att dra åt helvete, säger Camilla Henemark i nya numret av tidningen Rodeo. Publicerat 28 jun 2007
http://www.expressen.se/noje/1.740597/jag-ar-fuck-off-rik

Jag tror man ska ge Camilla lön dagligen, veckovis, hon partar nog gärna loss om hon får en stor slant i handen
Citera
2010-11-08, 01:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Är det någon som vet när Army of Lovers låt Crucified spelades in ?

Tänker främst på detta: http://www.youtube.com/watch?v=EdooYar_A6g

2.20 in filmen så fick i alla fall jag ett leende
Citera
2010-11-08, 01:42
Medlem
guldankans avatar
Kungakompisen "Ericssongreven" "Archie" Archibald Hamilton's mamma Tatiana lär ha utalat sig flera gånger ang rykten i societet om överklassens s.k snedsteg/affärer/

Sånt räknas inte om det sker utomlands.

Så resonerar den gamla skolan

En annan detalj när pengarna tröt för greven så hotade han att hugga ner allen till familjens gods Hedensberg för att sälja som vike, då fick han antingen pengar av mamma eller av sin fru Caroline Hamilton, född Wallenberg

Ett förtydligande: Jag tror inte Knugen varit otrogen, bara festat runt lite.....
Citera
2010-11-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Är det någon som vet när Army of Lovers låt Crucified spelades in ?

Tänker främst på detta: http://www.youtube.com/watch?v=EdooYar_A6g

2.20 in filmen så fick i alla fall jag ett leende

Ja det där porträttet på kungen är liksom pricken på i:et

Alltså de andra europeiska kungahusen måste ju ha lilla julafton nu efter att det svenska kungahuset dragits ordentligt i smutsen under 2010. Speciellt det engelska kungahuset måste ju tänka den som skrattar sist skrattar bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in