2010-11-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
De flesta som i går var inne i Rikssalen på Stockholms slott gjorde samma tolkning:
Kungaparet har gått vidare och lagt all turbulens bakom sig.
Sällan har drottning Silvia och kungen visat sig så kärleksfulla och ömma mot varandra som i går.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2220580/karleksbeviset-kungen-visar-sin-omhet-oppet
Så där ja lång näsa till alla kraxande korpar!

Nu är det inte så förvånade.De har ju knappt visat känslor offentligt för varandra innan deras dotter gifte sig och dottern visade lite FÖR mycket känslor på bröllopet
Citera
2010-11-20, 16:25
Medlem
Sessans avatar
Citat:
De flesta som i går var inne i Rikssalen på Stockholms slott gjorde samma tolkning:
Sällan har drottning Silvia och kungen visat sig så kärleksfulla och ömma mot varandra som i går.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2220580/karleksbeviset-kungen-visar-sin-omhet-oppet

Uppriktigt sagt du verkar minst lika hjärndränerad som hela det där gänget inklusive den åldersnojande hårfärgade A-d-ers Le-tts-öm!
Citera
2010-11-20, 16:30
Avslutad
Citat:

Jepp, hovet sysslar med skademinimering för fullt. Ligger helt i linje med "intervjun" som publicerades på hovets hemsida dagarna innan. Det gäller att anlägga moteld mot boken. Detta visar hur skakat kungahuset är av boken - de vidtar åtgärder de aldrig varit i närheten av förut. Och vem skulle inte varit skakad av att bli skandaliserad i hela västvärlden??
Citera
2010-11-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jo, tråden ska i första hand handla om H.M. Konung Carl XVI Gustaf.
Men samtidigt är det väl rätt naturligt att den handlar om boken om honom just nu? Och det är ju utmärkt att folk ägnar sig åt att granska påståendena i boken, och källorna bakom skvallret (i den mån det nu är möjligt.) Många av personerna inblandade i detta har egna trådar, och naturligtvis är det bra att ta saker i rätt tråd - men ibland går ämnena i varandra.
Kanske finns det någon som har personliga skäl att hissa eller dissa Rauscher... men sånt får man väl inte spekulera så mycket om?
Hursomhelst är författarna till boken själva aktiva i Flashbacks skvallertrådar, det framkommer i flera intervjuer:
https://www.flashback.org/t1344231
Liksom bara förmedlat informationen.
Men vad menar du? Ska vi bara acceptera "informationen" rakt av?
Välkommen till:
Flashback Forum, Sveriges största forum för yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande.
Hot är inte tillåtet här (sånt kan man anmäla), men hårda ord får du nog vara beredd på... sånt som att "dra ner brallorna på mäktiga män så deras små maskar syns" etc. Pinsamt visst, men helt okej enligt reglerna.
Haha, tack för välkomnandet! Ja jag är väl lite känslig för anonyma påhopp, jag tycker väl att dom då kunde vända sej direkt till författarna, vilket jag inte tror nån har gjort.
Nej, ingen behöver acceptera informationen, men den kommer från källorna, det är inte författarna som har hittat på, så därför tycker inte jag att man ska attackera dessa!
Men som sagt, dom finns ju här också, så dom får väl försvara sej själva om dom tycker det går för långt!
Tyckte bara att det liknade häxjakt!
Citera
2010-11-20, 16:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu är det inte så förvånade.De har ju knappt visat känslor offentligt för varandra innan deras dotter gifte sig och dottern visade lite FÖR mycket känslor på bröllopet

Enligt dig i så fall , det är nog mer en markering i att tro inte att familjen inte håller ihop
Jag tycker det var gulligt av HMK att ge sin maka en ros.
Dom trivs i hop och är partners , ett leende och ögon kan ingen fejka ...
Så familjen är orubbad , thats it!

Citat:
Ursprungligen postat av komposthink
Haha, tack för välkomnandet! Ja jag är väl lite känslig för anonyma påhopp, jag tycker väl att dom då kunde vända sej direkt till författarna, vilket jag inte tror nån har gjort.
Nej, ingen behöver acceptera informationen, men den kommer från källorna, det är inte författarna som har hittat på, så därför tycker inte jag att man ska attackera dessa!
Men som sagt, dom finns ju här också, så dom får väl försvara sej själva om dom tycker det går för långt!
Tyckte bara att det liknade häxjakt!

Att visa intresse för källkritik är inget konstigt.
Det är ju hopplösa författare det är dom flesta klara över.
Skvaller böcker ska kritiseras och absolut om det handlar om HMK

Citat:
Ursprungligen postat av Sessan
Uppriktigt sagt du verkar minst lika hjärndränerad som hela det där gänget inklusive den åldersnojande hårfärgade A-d-ers Le-tts-öm!

Oj har han färgat håret . Woaw det har jag missat.
Tja dränerad eller inte så har du ju inte direkt visat upp något annat än skitprat, svarar inte ens på frågor , fast du har babblat runt.
Trevliga uttryck du ligger inne med, men gör du dig inte till nu?
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-20 kl. 16:41.
Citera
2010-11-20, 17:46
Medlem
I slutet av videon...

http://royalnews.de/video/world-child-and-youth-forum-die-schwedische-koenigsfamilie-tritt-gemeinsam-auf,1042828,ApplicationVi deo.html

eller

http://www.youtube.com/watch?v=FTptXXgS6XY
Citera
2010-11-20, 18:05
Medlem
Sessans avatar
[quote=MrsMagoo]Enligt dig i så fall , det är nog mer en markering i att tro inte att familjen inte håller ihop
Jag tycker det var gulligt av HMK att ge sin maka en ros.
Dom trivs i hop och är partners , ett leende och ögon kan ingen fejka ...
Så familjen är orubbad , thats it!

Tacka för att hon myser...........kanske får en chans att få till det nu när risken för kaffeflickor och annat smått och gott, är så gott som eliminerad de kommande åren!!!!
Citera
2010-11-20, 18:08
Medlem
Sessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenalee
I slutet av videon...

http://royalnews.de/video/world-child-and-youth-forum-die-schwedische-koenigsfamilie-tritt-gemeinsam-auf,1042828,ApplicationVi deo.html

eller

http://www.youtube.com/watch?v=FTptXXgS6XY

He He....han har inte en chans!!! Ordning på torpet ska det va....sitt plats!
Girlpower girlpower!!
Citera
2010-11-20, 18:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
Eller som de oborstade fyrkantiga boerna säger kaffrerflickor.
Citera
2010-11-20, 19:14
Medlem
Bardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komposthink
Ska inte den här tråden huvudsakligen handla om kungaskvaller? Det verkar som om det förekommer en hetsjakt mot författarna, och i synnerhet Deanne Rauscher. Har någon nån personlig anledning till detta?
Vad jag vet så har ett antal personer intervjuats, och deras berättelser har återgivits i boken.
Sen om dessa personer ljuger eller ej vet jag inte.
Författarna har ju liksom bara förmedlat informationen.
Och Kungafamiljen verkar ju ha accepterat detta, har inte sett att någon har brutit samman i tårar eller liknande.
Så jag förstår inte alla dessa hårda ord och hotelser om att "förstöra livet för dem"...

Den mest skandaliserande boken mot hovet någonsin, baserad på "hemliga källor" som idag av "rädsla inte vågar framträda" förtjänar att ifrågasättas. Pajasförfattarna vet att hovet har som princip att inte kommentera vilket gett dem möjlighet att hitta på fritt. Deanne Rauscher & co. har kanske missat att det faktiskt finns rätt många rojalister ute i landet.
Citera
2010-11-20, 19:50
Medlem
Knugen beter sig likadant. Texten kunde varit skriven av ett ögonvittne.

Citat:
Tycker du den där videon är bra, eller?
Har inget med kungen att göra. Collage med Lindsay Lohan, Britney Spears och Margaret Thatcher...

Vad vill du ha sagt med det där klippet?
Citera
2010-11-20, 20:57
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Tycker du den där videon är bra, eller?
Har inget med kungen att göra. Collage med Lindsay Lohan, Britney Spears och Margaret Thatcher...

Vad vill du ha sagt med det där klippet?

Är du förvånad? Att lägga in den videon är helt i nivå med Pechlins skriverier i tråden. Som Tegnér konstaterade: "Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in