Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
nu vet jag inte om detta ämne har diskuterats eller om det är helt ointressant...
hade bara lite funderingar kring kungens relation med det engelska kungahuset. vad jag har förstått är inte relationen den bästa.
någon som vet varför?
Det syntes tydligt när Vickan gifte sig och de engelska kungligheterna av dignitet stannade hemma(eller snarare valde fotboll), istället skickade de den mest anonyma utav prinsar.
Nu blir det engelskt bröllop. Kronprinsen William och kate(?) ska gifta sig.
Kommer kungen här att kontra och skicka kunglighet av låg rang, Calle Filip och pinupan med bröllopspresent ett spis-skydd i form av gamla trekronor eller Prinsessan Lilian utan hemtjänstvårdare.
Eller vill kungen ändå fjäska för de engelska monarkerna och även få en gratis fest och då komma med hela sitt possy?
vad tror ni?
Det här är iofs lite O/T men jag tar ändå upp det här,eftersom det är här "proffsen" i frågan hänger, det sägs att Paret Obama inte är bjudna på Williams bröllop? Vet nån varför? Spekulationer? Vissa säger att det är pga Obama har dissat Churchill, andra säger att det är för att Michelle Obama rörde vid drottning Elisabeth när de träffades (tabu) andra säger att William inte vill ha det så formellt med massa statsöverhuvuden osv. Men ändå ska ju 2000 gäster komma + tvsändning så det är knappast en intim och informell historia i vilket fall!
Är relationen mellan USA och England dålig?Whats up?
Vad tror ni?