2010-11-16, 06:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ronnie Sandahl skriver bra om detta i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article8125269.ab

Det är ju humor att Republikanska Föreningen verkar gå på pumpen här, därför att folket sympatiserar med och förstår Kungen.

Fan, om jag var tvungen att representera dagarna i ända och dessutom var gift med en hagga som Silvia, så skulle jag ta varje tillfälle till att smita iväg till ett skönt party på Jan Stenbecks vind.

Vilken man med lite koll skulle inte?

Representera dagarna i ända, ja hu vad jobbigt. Gå runt och titta på intressanta saker, göra intressanta resor, äta god mat, hålla ett tal som någon annan har skrivit - slitsamt! Man förstår att de bara orkar 60 arbetsdagar om året.

Och gift med Silvia är han ju av eget val. Vi lever inte på 1700-talet när den drottningen var någon som kungen blev påtvingad av politiska skäl. Är knugen gift med en hagga så är det hans eget dåliga omdöme som är orsaken.
Citera
2010-11-16, 07:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ronnie Sandahl skriver bra om detta i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article8125269.ab

Det är ju humor att Republikanska Föreningen verkar gå på pumpen här, därför att folket sympatiserar med och förstår Kungen.

Fan, om jag var tvungen att representera dagarna i ända och dessutom var gift med en hagga som Silvia, så skulle jag ta varje tillfälle till att smita iväg till ett skönt party på Jan Stenbecks vind.

Vilken man med lite koll skulle inte?

Det finns inte så många sätt att (positivt) journalistiskt skriva om kungahuset. Den här tar till greppet "ovanligt folklig för att vara kunglig". För hovet och monarkin överlevnad är det viktigt att populasen påminns om att de också är vanliga människor. Ett annat exempel jag särskilt kommer ihåg är när Hakan köper smågodis. Så ovanligt folklig hon är för att vara kunglig.

Problemet är att de får inte bli för folkliga. Då kan populasen börja ifrågasätta varför de ska betala för deras existens. Nu har dosen för folklighet blivit alldeles för hög för Knugen.
Citera
2010-11-16, 08:12
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata

Ingen som hakade på mitt förslag om kungaskatt?

/Hiawhata

Jag! Jag tycker att det är en strålande idé, näst bäst efter att avskaffa monarkitramset helt.
Citera
2010-11-16, 09:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Representera dagarna i ända, ja hu vad jobbigt. Gå runt och titta på intressanta saker, göra intressanta resor, äta god mat, hålla ett tal som någon annan har skrivit - slitsamt! Man förstår att de bara orkar 60 arbetsdagar om året.

Och gift med Silvia är han ju av eget val. Vi lever inte på 1700-talet när den drottningen var någon som kungen blev påtvingad av politiska skäl. Är knugen gift med en hagga så är det hans eget dåliga omdöme som är orsaken.
Hon kanske inte var en hagga när han gifte sig med henne men hon har blivit en genom att vara gift med honom.
Hon har troligen känt till alla hans affärer genom åren.
Citera
2010-11-16, 09:30
Medlem
De nyttiga kolumnistidioterna på Aftonbladet förnekar sig verkligen inte. Den här gången är det gymnasieflickornas favorit Ronnie "Ponny" Sandahl som försöker visa på vilken lyckad, överbetald och nyttig idiot han i själva verket är.

Ponny skriver;

- Korn av eventuella sanningar.

Hur kan Ponny veta vad som är sanning, eventuell sanning och lögn i boken om "den motvillige"?

- Men det vill ingen tänka på här och nu.

Ponny vet alltså vad som är en eventuell sanning i boken om "den motvillige" men det vill han inte tänka på. Undrar varför? Känns sanningen för penibel och jobbig kanske?

- De senaste veckornas hejdlösa bökande i kungens påstådda sexliv har onekligen gjort honom ännu folkligare och mänsklig.

Är det folkligt och mänskligt att en gift kung besöker strippklubbar och svartklubbar tillsammans med andra grånande gubbar som fötts med silversked i mun, k***** unga "kaffeflickor" i grupp och umgås med kriminella element däribland grova eko-brottslingar?

- Kungen skalar inte sina egna räkor.

Hur kan Ponny veta att "den motvillige" inte skalar sina egna räkor? Är det kanske det som är "ett korn av eventuell sanning"?

- Pinsamma detaljer om en människas innersta kan också innebära igenkänning, förståelse och medkänsla.

Jag undrar om någon fler svensk än Ponny skulle våga ställa sig upp offentligt och säga att de har förståelse och medkänsla för det som "den motvillige" och hans s.k. vänner har hållit på med under drygt 40 års tid?

- De till synes obetydliga detaljerna som fastnade hos mig.

Ponny avslutar alltså sin kolumn med att erkänna att det är de "obetydliga detaljerna" i boken om "den motvillige" som han fastnat för. Som hur kungen nog helst hade blivit Djurgården-supporter. Det är nog en j-vla tur att Ponny inte arbetar som analytiker hos Säkerhetspolisen. Då hade det gått riktigt åt h-lvete!

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article8125269.ab

P.S Sommaren 2011 kommer Ponny att regissera sin första långfilm, efter eget manus. Enligt obekräftade uppgifter kommer filmen att få namnet: En nyttig idiot.
Citera
2010-11-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, du köper precis allt utan några som helst källor eller fakta, så jag är inte förvvånad att du håller med.

DUGER DEN HÄR KÄLLAN???

JAG EN KAFFEFLICKA

var rubriken i Aftonbladet i söndags. Artikeln är skriven av Monica Gunne. Hon ger företeelsen "kaffeflicka" ett ansikte. Hon blev bjuden på kaffe av en av kungens "kompisar." Att hon fann scenen som utspelades framför henne vämjelig och gick efter några minuter tror jag de flesta av er förstår.
Jag hoppas att några kaffeflickor vågar träda fram nu tack vare Gunnes kurage.

Torpeden Mille har nog inte skramlat med tomma vapen...jag håller inte för otroligt att vi kan vänta oss både bild och filmbevis. Hans "livförsäkring" som han själv uttrycker det...Tänker ni rojalister fortsätta att högakta kungen då?

CITAT från Monica Gunnes söndagsartikel: Men när jag klev in i kungsvännens lägenhet, så var inget kaffebord dukat.
Här var någonting annat uppdukat.
Jag klev in i ett sexscen, som lika gärna kunde vara skapad av den italienske filmregissören Federico
Fellini.
Fast det här var hemmagjort
Det här var sunkigare.
Det här var mer tragiskt, därför att det var verklighet.
Det här är vad jag såg:
TRE SPRITT SPRÅNGANDE KVINNOR LÅG I EN DUBBELSÄNG. DE TRE KVINNORNA HADE OFANTLIGA BRÖST, DUBBLA MAGAR OCH JÄTTELIKA RUMPOR. EN LÅG PÅ RYGG OCH RULLADE MED ÖGONEN. EN ANNAN LÅG OCH STIRRADE MED ÖGONVITORNA I TAKET. DEN TREDJE STOD PÅ ALLA FYRA OCH HADE SEX MED KUNGAVÄNNEN.
På golvet runt sängen: ett tiotal uttråkade "pappas pojkar" som satt med tomma ögon och stirrade på paret i sängen.
Här utspelades ett slags "glad-sex".
I alla fall var kungavännen glad. Han kopulerade hej vilt. Han satte på kvinnan och åt en banan, samtidigt som han skämtade och ropade till dönickarna runt sängen. De unga männen som satt och stirrade med sina slöa blickar.

Är det här depraverade och debila gänget Aje, Noppe, Lettström och Gustafsson ett lämpligt gäng för vår statschef att frottera sig med för våra skattepengar?
Det skulle inte förvåna mig om La Camilla blivit kontaktad av Aje och Noppe i söndagens nummer av Expressen där hon överöser de båda herrarna med superlativer. Månne har de lättat på plånboken?
Citera
2010-11-16, 09:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbbrn
DUGER DEN HÄR KÄLLAN???

JAG EN KAFFEFLICKA

var rubriken i Aftonbladet i söndags. Artikeln är skriven av Monica Gunne. Hon ger företeelsen "kaffeflicka" ett ansikte. Hon blev bjuden på kaffe av en av kungens "kompisar." Att hon fann scenen som utspelades framför henne vämjelig och gick efter några minuter tror jag de flesta av er förstår.
Jag hoppas att några kaffeflickor vågar träda fram nu tack vare Gunnes kurage.

Torpeden Mille har nog inte skramlat med tomma vapen...jag håller inte för otroligt att vi kan vänta oss både bild och filmbevis. Hans "livförsäkring" som han själv uttrycker det...Tänker ni rojalister fortsätta att högakta kungen då?

CITAT från Monica Gunnes söndagsartikel: Men när jag klev in i kungsvännens lägenhet, så var inget kaffebord dukat.
Här var någonting annat uppdukat.
Jag klev in i ett sexscen, som lika gärna kunde vara skapad av den italienske filmregissören Federico
Fellini.
Fast det här var hemmagjort
Det här var sunkigare.
Det här var mer tragiskt, därför att det var verklighet.
Det här är vad jag såg:
TRE SPRITT SPRÅNGANDE KVINNOR LÅG I EN DUBBELSÄNG. DE TRE KVINNORNA HADE OFANTLIGA BRÖST, DUBBLA MAGAR OCH JÄTTELIKA RUMPOR. EN LÅG PÅ RYGG OCH RULLADE MED ÖGONEN. EN ANNAN LÅG OCH STIRRADE MED ÖGONVITORNA I TAKET. DEN TREDJE STOD PÅ ALLA FYRA OCH HADE SEX MED KUNGAVÄNNEN.
På golvet runt sängen: ett tiotal uttråkade "pappas pojkar" som satt med tomma ögon och stirrade på paret i sängen.
Här utspelades ett slags "glad-sex".
I alla fall var kungavännen glad. Han kopulerade hej vilt. Han satte på kvinnan och åt en banan, samtidigt som han skämtade och ropade till dönickarna runt sängen. De unga männen som satt och stirrade med sina slöa blickar.

Är det här depraverade och debila gänget Aje, Noppe, Lettström och Gustafsson ett lämpligt gäng för vår statschef att frottera sig med för våra skattepengar?
Det skulle inte förvåna mig om La Camilla blivit kontaktad av Aje och Noppe i söndagens nummer av Expressen där hon överöser de båda herrarna med superlativer. Månne har de lättat på plånboken?

Hahaha, det var det mest fantastiska historia jag någonsin läst av någon dumfeminist, men jag ser fortfarande inte att kungen var inblandad och det är väl om honom tråden handlar om.

Den här historien tror du väl knapp själv på, eller?
Citera
2010-11-16, 09:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
...
- Kungen skalar inte sina egna räkor.

Hur kan Ponny veta att "den motvillige" inte skalar sina egna räkor? Är det kanske det som är "ett korn av eventuell sanning"?
...

Det är en detalj som tas upp två gånger i boken. Jag har även hört det från annat håll i alla fall två gånger, och jag blir lite förundrat road varje gång. Det måste se ganska komiskt ut när han sitter och väntar medan hans adjutant står bredvid och skalar, medan alla andra klarar av att skala sina räkor själva.

Tänk om det i sällskapet någon gång fanns någon med funktionshinder som faktiskt inte kunde skala sina räkor själv, utan hade en personlig assistent som hjälpte till med den detaljen. Nu har jag i och för sig en dålig humor, (och en amöbas intellekt), men synen med den ena och den andre personliga assistenten är oerhört komisk.
Citera
2010-11-16, 10:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
DUGER DEN HÄR KÄLLAN???

JAG EN KAFFEFLICKA

För hur länge sedan utspelade sig det där? Den enda Monica Gunne jag hittar är sextiofem år. Och vad är "dubbla magar" för något?

Om jag tror på det? Vem vet? I varje fall är jag övertygad om att det utspelar sig liknande scener varenda helg i den kretsen.

EDIT: Jaså, kolumnist i Aftonbladet. Jaha, borde jag har förstått.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-11-16 kl. 10:07.
Citera
2010-11-16, 10:04
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
DUGER DEN HÄR KÄLLAN???

JAG EN KAFFEFLICKA

var rubriken i Aftonbladet i söndags. Artikeln är skriven av Monica Gunne. Hon ger företeelsen "kaffeflicka" ett ansikte.

.....

hahaha ... är Monica Gunne lika pank som La Camilla? Att hon är avundsjuk på att La Camilla tjänar pengar på att snacka DET ÄR SÄKERT!!
Citera
2010-11-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pechlin
Brukar inte ni rojalister prisa knugen för hans folklighet?

I övrigt kan jag nämna att Jean Baptiste Bernadotte var en ofrälse som adlades av Napoleon och kröntes i desperation. Jag är inte socialdemokrat utan värnar frihetstidens ideal.

Nog har kungahuset blivit folkligt och urvattnat allt. Gustav den III:e klarade inte av att "bestiga" sin hustru drottningen. Det överlät han till en av alla de undersköna pager som han omgav sig med. Bl a beskrivet av Ernst Brunner i sin senaste bok: ANCKARSTRÖM OCH KUNGAMORDET. Det sägs att pagen Munck var den som vid två tillfällen lyckades göra drottningen gravid. Endast den förstfödde sonen överlevde.
Och nu i vår tid invaderas kungahuset av gympalärare och dokusåpabrudar. Kungens favorit
Jonas Bernström fick däremot gå med svansen mellan benen. (eller Jakob Bernström, som han så "fyndigt" kallade sig i Åre) Han fick väl hybris och tyckte att kungablodet skvätte lite även på honom så att han insåg det nödvändiga i att resa inkognito.
Citera
2010-11-16, 10:07
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
För hur länge sedan utspelade sig det där? Den enda Monica Gunne jag hittar är sextiofem år. Och vad är "dubbla magar" för något?

Om jag tror på det? Vem vet? I varje fall är jag övertygad om att det utspelar sig liknande scener varenda helg i den kretsen.

och?

Det är väl fritt att sexa som man vill i Sverige eller har jag missat någonting?

Måste kungen licensiera sina vänner så att de är sexuellt godkända innan han umgås med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in