2010-11-11, 18:58
  #4417
Medlem
Mogrens avatar
Kungen är den ende i landet som är både General och Amiral. Han bör alltså vara helt överlägsen alla andra militärer. Självklart bör han omgående skickas till Afghanistan för att leda de svenska styrkorna. Endast det bästa är gott nog för våra pojkar.
Citera
2010-11-11, 19:30
  #4418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Kungen är den ende i landet som är både General och Amiral. Han bör alltså vara helt överlägsen alla andra militärer. Självklart bör han omgående skickas till Afghanistan för att leda de svenska styrkorna. Endast det bästa är gott nog för våra pojkar.

Ja du, Mogren...kan vi finna någon bättre lämpad än General Amiral von Dummkopf med rötter i Tyska Riket???
Citera
2010-11-11, 19:54
  #4419
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Deanne har precis chattat på Nerikes Allehanda

Chatten stängd men sparad innaför spoilern del 1.

Stellamaris 2010-11-11 Hej! Min fråga är:Varför kan inte våran kung få leva som han vill utan att några "blodtörstiga" parasiter ska tjäna en massa pengar på hans privata leverne?,för det är väl bara därför man skriver en sådan bok, för att tjäna pengar.

Deanne Rauscher Du talar om vår statschef. Vi har inte varit innanför dörrarna på Drottningholms slott. Det är han själv som exponerat sitt privatliv. För övrigt är jag en seriöst arbetande journalist som arbetar för att försörja mig. Vilket jag antar är OK.

/Provokatör

Helt rätt svar av Deanne, det är knugen som själv har valt att exponera sitt privatliv och bjuda in Sverige att ta del av gubbtolvans festligheter. Man kan knappast klandra en journalist för att hon utövar sitt yrke.
Citera
2010-11-11, 20:26
  #4420
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför gnäller du då om kungens amiralstitel och om hur lätt han tillskansade sig denna?
Du anser inte att han har tillräckliga marina meriter. Varför måste kungen ha marina meriter för en rent symbolisk militär grad? (Kungen är också general i armén och i flygvapnet).

Sveriges konung har av tradition en hel rad uppdrag, titlar och utmärkelser. Stör det dig?

Ja, det stör mig. Det som stör mig mindre är MrsMagoo som hävdar att han av egen kraft tillskansat sig detta. Det är mera skojigt.

Så om du inte ser vad det är jag försöker få fram, kanske du kan skriva om något annat?
Citera
2010-11-11, 22:45
  #4421
Medlem
- Vi har också blivit "varnade". Det har dock inte fått oss att sluta söka sanningen.

- Att Säpo har agerat för att sopa igen spår efter kungen och hans vänners eskapader är information vi fått från flera håll.

- Sverige är ett litet land med en enda maktsfär. Alla känner alla och är beroende av att hålla sig väl med etablissemanget.


Se http://na.se/chatt/1.1004731

Följdfrågor att besvara: (foliehattssvar undanbedjes vänligen men bestämt)

1. Varför väljer man att "varna" tre grävande journalister som håller på att skriva en bok om kungen m.fl.?

2. Varför väljer Säpo att agera genom att försöka sopa igen spåren efter kungen och hans vänners eskapader?

3. Varför har maktsfären gjort sig beroende av att hålla sig väl med etablissemanget?
Citera
2010-11-11, 23:18
  #4422
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
- Vi har också blivit "varnade". Det har dock inte fått oss att sluta söka sanningen.

- Att Säpo har agerat för att sopa igen spår efter kungen och hans vänners eskapader är information vi fått från flera håll.

- Sverige är ett litet land med en enda maktsfär. Alla känner alla och är beroende av att hålla sig väl med etablissemanget.


Se http://na.se/chatt/1.1004731

Följdfrågor att besvara: (foliehattssvar undanbedjes vänligen men bestämt)

1. Varför väljer man att "varna" tre grävande journalister som håller på att skriva en bok om kungen m.fl.?

2. Varför väljer Säpo att agera genom att försöka sopa igen spåren efter kungen och hans vänners eskapader?

3. Varför har maktsfären gjort sig beroende av att hålla sig väl med etablissemanget?

Svaret är helt enkelt

1. Det är Säpos jobb att skydda statsmakten (där ingår Kungen). Dessutom vill nog författarna spä på denna "varning" för att göra sin bok mer spännande och säljbar.

2. Det är Säpos jobb, se 1.

3. Om det bara finns EN maktsfär måste man hålla alla ovanför på gott humör. Såvida man inte skiter i sånt såklart
Citera
2010-11-11, 23:51
  #4423
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Helt rätt svar av Deanne, det är knugen som själv har valt att exponera sitt privatliv och bjuda in Sverige att ta del av gubbtolvans festligheter. Man kan knappast klandra en journalist för att hon utövar sitt yrke.



Mmm hon Rauscher som är inblandad i 4 bolag med obefintligt belopp i taxerad inkomst
Vad lever människan på?
Fin våning barn hemma
Nu ska deras privatliv synas
Varför behåller hon inte sitt farsnamn L*ndh*lm , den socialarbetande kommunisten vars inkomster inte räcker till en flugskit ens, herregud syna människan

Måndagen den 8 november mötte Kungen Kinas Vicepresident Xi Jinping i Peking, Kina.
Kungen är i Kina på Royal Technology Mission, en årlig resa som han genomför tillsammans med IVA, Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien.
Royal Technology Mission är en delegationsresa för svenska företagsledare, myndighets- och högskolerepresentanter på hög nivå. Syftet med resan är att skapa nya kontakter som på sikt kan leda till utökat idé- och affärsutbyte

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja, det stör mig.
Du skulle förmodligen inte ens få låna toaletten där HMK befinner sig just nu

Apropå agerandet från SÄPO eller att ingen agerar i frågan om rikets säkerhet beror på att man inte kan kontrollera uppgifterna som dessa fantiserande journalisterna skrivit i sin "skandalbok"
No källor med andra ord !
Asgamen själv Sjöberg var förvånad över att man inte tar det på allvar eller att man inte sålde mer böcker, skandalen kom snabbt för att försvinna som i en dimma
Men han borde inte gnälla då han har en bra årsinkomst , frugan i PR branschen ......


Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Helt rätt svar av Deanne, det är knugen som själv har valt att exponera sitt privatliv och bjuda in Sverige att ta del av gubbtolvans festligheter. Man kan knappast klandra en journalist för att hon utövar sitt yrke.

Verkar som det är skillnad på journalister och journalister, rövskallar tillhör Sjöberg och Co.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-12 kl. 00:18.
Citera
2010-11-11, 23:56
  #4424
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Helt rätt svar av Deanne, det är knugen som själv har valt att exponera sitt privatliv och bjuda in Sverige att ta del av gubbtolvans festligheter. Man kan knappast klandra en journalist för att hon utövar sitt yrke.

"Vi har inte varit innanför dörrarna på Drottningholms slott. Det är han själv som exponerat sitt privatliv."

Kompisen från Flashback, Thomas Sjöberg har sagt något liknande:

Citat:
TS: Och vi har inte begått något övergrepp.
Har ni inte?
TS: Kungen har själv flyttat ut sitt privatliv från hemmets härd till Stockholms nattklubbar, svartklubbar, skärgårdsöar, segelbåtar. Det tycker jag inte är att själv värna om det.

http://www.expressen.se/kronikorer/1.2204121/allt-ar-ett-spel-for-gallerierna

Jag håller inte alls med. Naturligtvis upphör inte ens privatliv bara för att man går utanför hemmets sfär. Om man är på krogen, i skogen eller på sjön så innebär väl inte "allemansrätten" att alla människor ska ha rätt att veta allting om en bara för att man eventuellt blir sedd ute?
(Exemplet med segelbåt är ju bara för mycket! Vi seglar en hel del - och räknar såklart med att det som sker ombord på våra båtar, ska få förbli vår ensak. Oavsett om det är gräl pga att utrustningen trasslar, eller vilt festande när vi kommit i hamn. Och helt oavsett vad vi har för yrkesroller till vardags.)

Hemmets sfär för HMK känns ju dessutom ironiskt nog inte särskilt privat, eftersom slottet är så nära förknippat med hans officiella roll - så jag tror det hade blivit mer ståhej om han hade bjudit alla dessa grabbtolvor, kaffeflickor och maffiatyper till slottet istället för att mingla med dem ute på lokal.

Klandra en journalist för att utöva sitt yrke? Tja, den som är anställd på en tidningsredaktion t.ex. kanske inte kan välja och vraka bland uppdragen. Men ingen författare måste skriva en sådan här bok.
Citera
2010-11-12, 00:40
  #4425
Medlem
knors avatar
Den här boken har sannerligen inte påverkat min syn på varken Kungen eller Silvia.

De är fortfarande BÄST.

Helt enkelt.

Och jag gillar dem skarpt.
Citera
2010-11-12, 06:30
  #4426
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Mmm hon Rauscher som är inblandad i 4 bolag med obefintligt belopp i taxerad inkomst
Vad lever människan på?
Fin våning barn hemma
Nu ska deras privatliv synas
Varför behåller hon inte sitt farsnamn L*ndh*lm , den socialarbetande kommunisten vars inkomster inte räcker till en flugskit ens, herregud syna människan

Det låter ju väldigt spännande det där. Kan du ta det i författarnas tråd i stället, eftersom det här är en generell tråd om skvaller om Knugen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja, det stör mig.
Du skulle förmodligen inte ens få låna toaletten där HMK befinner sig just nu
Orkar inte hitta på något spydigt så här tidigt på morgonen, utan kan bara be dig vänligt än en gång att sluta med dessa tramsiga förolämpningar.

Jag vill också be dig än en gång att plocka fram Knugens meriter för hans amiralstitel. Om det är lite för svårt, kan du kanske nöja dig med vilka kurser Knugen tentade av i Uppsala. Eftersom du anser att han seriöst har studerat, så får du faktiskt ta fram källorna.
Citera
2010-11-12, 06:31
  #4427
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Den här boken har sannerligen inte påverkat min syn på varken Kungen eller Silvia.
De är fortfarande BÄST.
Helt enkelt.
Och jag gillar dem skarpt.

Den har inte ändrat min syn på dem heller.
Citera
2010-11-12, 06:43
  #4428
Medlem
JagHarEnLitens avatar
La Camilla, Camilla Henemark "talar ut" i Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2210047/darfor-vill-henemark-beratta-sin-historia
http://tv.expressen.se/nyheter/kungligt/1.2210044/henemark-jag-var-kungens-lekkamrat

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in