2010-11-09, 12:36
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag vill bara korrigera dig helt lätt. Han levde ungkarlsliv som gift.

Annars kan jag bara hålla med om att en bok om Ciggen skulle sitta fint.

Fan så svårt det är med ironi på det här forat!

Dessutom så förstår jag inte varför folk är förvånade över dessa uppgifter. Inget är ju någon nyhet, direkt, gällandes vår knugs utsvävsningar. Om man säger sååå.

Jag vet minsann hur V-gurra var mot sina manliga anställda!
Lätt på handen, var ju ett signum för den goe monarken!

Och därmed är min foderlucka stängd!
Citera
2010-11-09, 12:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Poangen ar att den absoluta majoriteten av den information de publicerar fran deras namngivna kallor ar sa mycket FAIL att forfattarna allvarligt borde overvaga att skicka sina CV:n till Bengt Hermele eller Ian Hammar. Detta papekades tydligt av Italienskan ovan men du valjer som vanligt att bortse fran intelligenta inlagg som du ogillar och att istallet fortsatta med ditt vevande.

Absolut! Författarna har absolut en framtid på Realtid.se. Skriva biografier kan de inte.

Men som sagt. Det var inte skvaller från FB som var källan till Atlanta-historien, utan deras egen resa dit och intervju med den motvilliga servitrisen.
Citera
2010-11-09, 12:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Ni som har läst boken nu. Finns det några namngivna källor, utöver juggen och Henermark, eller finns det andra personer, utöver Kungen, hans vänner och Stenbeck, som dras i smutsen?
Citera
2010-11-09, 12:47
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ni som har läst boken nu. Finns det några namngivna källor, utöver juggen och Henermark, eller finns det andra personer, utöver Kungen, hans vänner och Stenbeck, som dras i smutsen?

Då och då här i tråden är det ett lallande citat som kopieras fram och tillbaka. Det är Christer Gustafsson om ganska totalt misslyckas med att både framstå som cool för att han är festfixare åt kungens kompisar, samtidigt som han försöker undvika att framstå som en hallick åt dem.
Citera
2010-11-09, 12:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Då och då här i tråden är det ett lallande citat som kopieras fram och tillbaka. Det är Christer Gustafsson om ganska totalt misslyckas med att både framstå som cool för att han är festfixare åt kungens kompisar, samtidigt som han försöker undvika att framstå som en hallick åt dem.

Tack, ja, han lär väl vara ute i kylan nu.

Någon som vet vem den kända kvällstidningsjournalisten är som tipsade författaren om Flashback?
Citera
2010-11-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italienskan
Det är inget rykte. Det är fakta då författarna har berättat att de reggat sig här just för att ta del av denna tråd i sitt researcharbete.

"Efter ett tips från en känd kvällstidningsjournalist registrerade hon (Deanne Rauscher) sig på det skvallerstinna forumet Flashback i ett försök att komma närmare de uppgifter ingen dittills hade vågat skriva om".

Magasin Filter, Okt/Nov 2010, sidan 74 första spalten.

Jag får uppfattningen utav att hon sökt kontakt med användare i tråden för att kunna avfärda eller bekräfta de påståenden hon gör i boken. Men långt ifrån allt kommer härifrån. Många runt kungen namnges och en del påståenden bekräftas i boken av namngivna personer.

Hur som är boken märkligt uppdelad i två delar som ligger så långt ifrån varandra att man funderar på om det tillhör samma bok. De vill visa på kungens två olika sidor , den offentliga och den privata antar jag.

Blir inte imponerad utav den privata sidan och kan inte riktigt förstå hur förståndiga människor i en modern tid kan vara för monarki. De som befinner sig runt kungen åtnjuter ekonomisk trygghet då kungen självklart kan påverka. De enorma summor som kungen knappast behöver redovisa av skattemedel gynnar hans privata ekonomi. Så även om de är dessa pengar han spenderar med sina vänner på kaffeflickor, och porrklubbar utomlands lämnar det efter sig en unken bismak.

Vad exakt är det kungen presterar som gör att en del tycker att man ska lämna honom ifred med ca
125 miljoner i apanage varav hälften av dessa går till kungen och hans familj utan krav på redovisning /år. Skattebetalarna ska alltså förväntas bidra till hans slöa familj, deras festande, kungens förvrida och omoderna syn på "kaffeflickor" och bekosta hans porrklubbs besök ? Utöver dessa pengar så begärs det stundom extra miljonanslag samt tillkommer det ännu fler miljoner för säkerhetspersonal och annat runt om hovet.

Att ha någon vid sidan om är privat och kan vara en överenskommelse mellan kungen och drottningen. Men att bete sig sexistiskt, springa på porrklubb, indirekt köpa sex vilket naturligtvis kan vara svårt att bevisa men att samtidigt ha det dåliga omdömet att utsätta sig för detta även om det är vännerna som arrangerar ( kanske med våra pengar ) är knappast en kung våra barn eller ett modernt samhälle behöver.

Två av mina vänner har berättat hur de träffat på kungen ute både på privat klubb / Östermalm samt en vanlig restaurang/pub på Norrmalm öppen för alla, och hur han då helt ogenerat uppträtt olämpligt för en kung och en gift man och det hände inte för två decennium sedan utan låg väl närmare 5-6 år tillbaka i tiden.
Citera
2010-11-09, 13:31
Medlem
MaeWests avatar
Ingen som funderat över de fruar som knugens närmaste män omgett/gift sig med?
Vissa av dessa män har ju varit lite ombytliga av sig, om man säger så.

Möte med knugen innan äktenskap,har tydligen varit ett stående inslag på agendan, påstås det.
Men det kanske redan är nämnt i "boken"?
Citera
2010-11-09, 13:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Kristofer Lind fjantar på i sin iver att försvara boken och dess författare. Jag tror att han vittrar att boken kommer bli ett fiasko. Hur kommer det här förlaget att överleva framtiden när förläggaren själv påstår att det är den mest gedigna granskning som gjort, trots att alla som recenserar boken totalt dömer ut den.

Kristofer Lind strävar efter hamstrån. Besvikelsen över den uteblivna upprördheten, som skulle ge boken publicitet, är stor. Vilket jävla fiasko.

Citat:
Skandaler har inget egenvärde, men detaljer i privatlivet är relevanta om de står i konflikt med en makthavares uppdrag. När nu den mest gedigna granskning som hittills gjorts konstaterat betydande brister i det sätt kungen agerat privat har medborgarna all rätt att ta del av dessa uppgifter genom medierna, men också att få veta hur kungen ställer sig till sanningshalten i det som framkommit.
Kristofer Lind
http://www.dn.se/debatt/kungen-ska-b...tern-1.1204729

Här har vi det, svart på vitt, Kungaboken handlar inte om kungen, den handlar om män som inte ser kvinnor som människor. Där fick de med feministerna på tåget också.

Citat:
Kungaboken handlar om män som inte ser kvinnor som människor

Malin Ullgren
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...skor-1.1204739

Med tanke på feminister. Finns det någon undersökning som visar på att kvinnor är dummare, mer lättmanipulerade än män och som även visar på att kvinnor inte har egen fri vilja eller en förmåga att tänka själv?

Det skulle i såfall ge mig en bättre förståelse för att kvinnor alltid är offer. Låter nästan som de pratar om hundar.
Citera
2010-11-09, 13:39
Bannlyst
Citat:
Kristofer Lind fjantar på i sin iver att försvara boken och dess författare. Jag tror att han vittrar att boken kommer bli ett fiasko. Hur kommer det här förlaget att överleva framtiden när förläggaren själv påstår att det är den mest gedigna granskning som gjort, trots att alla som recenserar boken totalt dömer ut den.

Kristofer Lind strävar efter hamstrån. Besvikelsen över den uteblivna upprördheten, som skulle ge boken publicitet, är stor. Vilket jävla fiasko.

Kristofer Lind
http://www.dn.se/debatt/kungen-ska-b...tern-1.1204729

Här har vi det, svart på vitt, Kungaboken handlar inte om kungen, den handlar om män som inte ser kvinnor som människor. Där fick de med feministerna på tåget också.

Malin Ullgren
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...skor-1.1204739

Med tanke på feminister. Finns det någon undersökning som visar på att kvinnor är dummare, mer lättmanipulerade än män och som även visar på att kvinnor inte har egen fri vilja eller en förmåga att tänka själv?

Det skulle i såfall ge mig en bättre förståelse för att kvinnor alltid är offer. Låter nästan som de pratar om hundar.

Hundar ???? Ja man kan faktiskt börja undra över om kvinnor i många fall är hundar

Varför var det så oerhört viktigt för alla dessa då unga kvinnor att festa och dricka och äta gratis bara för att det är Kungen och hans "vänner" som bjuder.

Stiger dessa unga kvinnors aktier( värde) i höjden bara för att dom blir bjudna på kalas av högdjur????

Lite av horeri är det allt, det är inte bara Kungen som har smutsigt mjöl i påsen
Citera
2010-11-09, 13:40
Medlem
tantaluss avatar
Citat:

Citat:
Skandaler har inget egenvärde, men detaljer i privatlivet är relevanta om de står i konflikt med en makthavares uppdrag. När nu den mest gedigna granskning som hittills gjorts konstaterat betydande brister i det sätt kungen agerat privat har medborgarna all rätt att ta del av dessa uppgifter genom medierna, men också att få veta hur kungen ställer sig till sanningshalten i det som framkommit.

Ha, ha, ha! Det paminner mig om matadoren i Disneys Tjuren Ferdinand: "Snalla du, stanga mig! Sparka mig! Gor nagonting! Hoppa pa mig!"
Citera
2010-11-09, 13:45
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Hundar ???? Ja man kan faktiskt börja undra över om kvinnor i många fall är hundar

Varför var det så oerhört viktigt för alla dessa då unga kvinnor att festa och dricka och äta gratis bara för att det är Kungen och hans "vänner" som bjuder.

Stiger dessa unga kvinnors aktier( värde) i höjden bara för att dom blir bjudna på kalas av högdjur????

Lite av horeri är det allt, det är inte bara Kungen som har smutsigt mjöl i påsen

Vi ska inte glömma att en hel del av dessa damer inte klarade att hålla stilen...öööh...eller upprätthålla sin sociala kompetens efter att de hamnat i rätt krets. Många uppträdde otroligt drygt, överlägset och subbigt mot allmogen. Och så ska vi tvingas lyssna på deras gråt nu. Nej, tack.
Citera
2010-11-09, 13:51
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Tack, ja, han lär väl vara ute i kylan nu.

Någon som vet vem den kända kvällstidningsjournalisten är som tipsade författaren om Flashback?

Vi får väl börja leta bland "kända" kvällstidningsjournalister som figurerar i Republikanska Föreningen eller dess utkanter. http://repf.se/ att personen ifråga är anställd på Aftonbaldet bör vara ställ utom allt rimligt tvivel.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in