2010-11-04, 18:51
Medlem
homan3s avatar
Saken är väl kanske den, att om kungen och Victoria beter sig som vanliga människor, är otrogna och gifter sig med en norrlänning, så är det bevis på att det inte är någon skillnad på dem och oss andra. Det borde ju då undergräva monarkin som idé: att kungen är en person som på något sätt befinner sig över det vanliga folket och med det ansvaret uppför sig med en högre moral än vi andra.

Att Kungen är en vanlig människa fattar man ju och man förstår att han inte alltid varit bekväm med sin roll. Han hamnade där av en slump och har väl säkert ofta velat vara en vanlig människa med de fördelar det kan ge. En del man pratar med är ändå förvånade att han satt sig i dessa situationer som beskrivs i boken. Kanske är det ett sätt att protestera mot sin medfödda roll som ofrivillig kung?
Citera
2010-11-04, 18:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
När jag var ute på stan och och köpte boken stod en journalist och en kameraman och tittade i dörren. Jag misstänkte vad de var ute efter, och märkte att de noterade att jag köpte boken. Mycket riktigt började journalisten med 'Skulle du kunna...', varvid jag svarade 'Nej'.

Jag är så tacksam över att slippa förekomma med namn i något media överhuvudtaget. Något jag vet jag delar med de allra flesta här på Flashback.
Citera
2010-11-04, 18:54
Bannlyst
dottern var förlovad med en otrogen kille,,,,tjejer brukar dras till samma sorts män som sina pappor
Citera
2010-11-04, 18:54
Medlem
adets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
När jag var ute på stan och och köpte boken stod en journalist och en kameraman och tittade i dörren. Jag misstänkte vad de var ute efter, och märkte att de noterade att jag köpte boken. Mycket riktigt började journalisten med 'Skulle du kunna...', varvid jag svarade 'Nej'.

Jag är så tacksam över att slippa förekomma med namn i något media överhuvudtaget. Något jag vet jag delar med de allra flesta här på Flashback.

Tråkigt att journalister har blivit sånna monster på senare dagar. Skulle inte förvåna mig om det var aftonbladet som intervjuade dig?
Citera
2010-11-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inlägg 13 i denna tråd, skrivet 2004:

Känns ju som ett väldigt trovärdigt inlägg i ljuset av vad som kommer fram 6 år senare. Hur grovt är inte detta? SÄPO hotar att falsifiera uppgifter i register - vem skulle våga prata efter det? Kan ju handla om att man inte får ett jobb i framtiden eller mister vårdnaden om barnen. Tacka f-n för att tjejerna håller tyst.

Sjöberg/Rauscher/Meyer nämner också filmer som Säpo beslagtagit från tjejer som deltagit i fester.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
vad händer om kungen skulle bli skjuten "av misstag" under älgjakt
måste ju ändå vara det enklaste sättet att bli av med honom om "firman" skulle vilja ha bort honom utan att några andra stryker med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Kan du inte scanna in hela boken och lägga ut den på piratbukten. Tänkte nämligen INTE stödja författarna genom att köpa den och det är 15 pers i kö på biblan redan. Ska nog gå till en bokhandel annars och titta i boken och spela in all text på mobilen och sen lägga på på youtube.
Citera
2010-11-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Lewenhaupt var med redan på Doris Hopps bordeller.

Doris Hopp hade ingen bordell - Hon hade en eskortfirma - förmedlade damer till olika adresser och kunder enligt telefon övernskommelse och tog 50% av det uppgjorda besökspriset.
Citera
2010-11-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homan3
Saken är väl kanske den, att om kungen och Victoria beter sig som vanliga människor, är otrogna och gifter sig med en norrlänning, så är det bevis på att det inte är någon skillnad på dem och oss andra. Det borde ju då undergräva monarkin som idé: att kungen är en person som på något sätt befinner sig över det vanliga folket och med det ansvaret uppför sig med en högre moral än vi andra.
Sant. Men vi vet känner fortfarande inte till svenska folkets reaktion över uppgifterna och debatten. Än så länge är det bara media som gått på högvarv. Det är inte osannolikt att folket sätter ned foten och kräver större respekt för kungahusets privatliv. Särskilt med tanke på att Victoria och Daniel tar större plats nu. Jag tror många vill se Kronprinsparets barn växa upp i ett mindre hårt klimat.
Citera
2010-11-04, 18:58
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Kan du inte scanna in hela boken och lägga ut den på piratbukten. Tänkte nämligen INTE stödja författarna genom att köpa den och det är 15 pers i kö på biblan redan. Ska nog gå till en bokhandel annars och titta i boken och spela in all text på mobilen och sen lägga på på youtube.

sno den
Citera
Medlem
Kungen flyr från frågorna - lämnar Sverige. Kungen berättade att han kommer att åka till Kina med en näringslivsdelegation på söndag och vara borta under nästa vecka.
Citera
Bannlyst
Så här säger våra kollegor:

Norge:http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelige/article3889807.ece
Danmark:http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/udenlandskekongelige/article1445061.ece
Finland:http://yle.fi/uutiset/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in