2010-11-23, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Och du anklagar mig för att förolämpa folk?

Du tyckte att Pechlins inlägg var välskrivet. Jag måste säga att om du verkligen anser det så har du lika dunkel uppfattning som Pechlin om hur man skriver böcker. Blotta det faktum att det går att ifrågasätta källkritiken i boken visar att författarna har misslyckats med sin uppgift. Deras trovärdighet blir inte större för att Pechlin, du, Zurfarn och den enfaldige Hälsingland tror på dem. Snarare tvärtom.

Om jag får tillåta mig en gissning så är det att författarna undanber sig stöd från just er. Deras numera prekära ställning blir inte bättre för att ni skriver märkliga inlägg till stöd för dem.

Du är rolig du.

Det går alltid att ifrågasätta källkritiken om en bok bygger på anonyma källor. Det ligger liksom i sakens natur. För att skydda källan måste författarna vara ospecifika med uppgifter kring källan, alltför specifika uppgifter riskerar ju att röja källan! Och det är brottsligt, om du inte visste det.

Du får lugna dig tills din polare Hovnarren har gjort sitt och stämt författarna för förtal. Då blir det en prövning av deras källkritik, först kan du uttala dig om kvaliteten på deras källkritik.
Senast redigerad av Zurfarn08 2010-11-23 kl. 22:22.
Citera
2010-11-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailer-trash-babe
"Camilla H lider med drottningen och gråter…. , tillåt mig småle.

Narcissistiska personer som CH känner bara empati med sig själva och gråter bara över sin egen tomhet samt över att ständigt tvingas kompensera tomheten med återkommande utspel på arenan.

Den väsentliga orsaken till att denna bedagade kvinna (CE) träder fram, är hennes starka längtan att få känna sig levande några minuter …. oavsett vad det kostar andra människor.
Tycker hon handskat detta bra. Hon sa ingenting innan kungen klantade sig och då blev hon ett byte utan skyddsnät. Tror nog fler än hon skulle ha sålt sin story i det läget. Från fd. älskaren verkar hon inte fått något stöd.

Det fetade verkar stämma på Sveriges konung också.
Citera
2010-11-24, 00:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Författarna har källor, det de inte gjort är att ha en källhänvisning som i en avhandlingvilket är fullt normalt i en biografi som denna. I en avhandling skulle det inte gå, därav skillnaden och mitt inlägg att det inte är en vetenskaplig avhandling.
Nu har du återkommande chansat med det häpnadsväckande och absurda påståendet att en biografi inte brukar innehålla källor. Vad är det för trams? En seriös och trovärdig biografi innehåller alltid och utan undantag en relevant källförteckning såvida det inte handlar om en självbiografi.

Boken om kungen är självfallet ingen biografi utan en sammanställning av rykten, skvaller, gissningar och hörsägen. Uppgifter i boken blir inte bekräftat sanna bara för att kungen själv inte dementerar var och en av dem.
Citera
2010-11-24, 00:14
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ifrågasätter du inte detta? Vad har FunkyCatso för källa för ett påstående som det där?

Annars vill jag gärna parafrera Frank jag med. Representationskuken ska sitt också, annars blir det inga band klippta.

Hur enkelspårig är du? När tappade du all humor?

För övrigt undrar jag i vilket ögonblick du och alla dina märkliga polare ska förstå att det enda boken "bekräftar" är det substanslösa skvaller som sedan gammalt står i denna tråd. När ska det gå upp för er att boken bara bygger på FB och en story om Henemark?

Till och med er idol, superresearchern (i era ögon, alltså) Rauscher, har ju erkänt att uppgifterna kommer härifrån. Men ni fortsätter ändå att förneka det. Ni påminner inte så lite om sovjetiska kommunister som fortsatte tro på Stalins oskuld trots att de sköts på hans order.

Kanske användaren ehuru, denne store tänkare, vill svara? Eller blir det bara de vanliga tjatiga användarna?

Tillägg: gick in på Newsmill och råkade då på en person som har liknande förhållande till sanningen som ni som tror på boken har: http://www.newsmill.se/user/torbjornbjorkman

Godnatt!
Senast redigerad av Albertus.Pictor 2010-11-24 kl. 00:41.
Citera
2010-11-24, 06:46
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
...
Tillägg: gick in på Newsmill och råkade då på en person som har liknande förhållande till sanningen som ni som tror på boken har: http://www.newsmill.se/user/torbjornbjorkman

Godnatt!
Jaha, vi tar väl det här då:
"Hatiska lögner sprids mot vackra och demokratiska Nordkorea

Nordkorea är ett vackert land med fri sjukvård, avancerat skolutbildning och gratis bostäder, ett fredligt och positivt land. När jag var på ett möte med kritiska bönder och 200 fredsvänner fick jag som ende utlänning hålla tal. Jag fick applåder när jag berättade att jag trivs i Nordkorea som är så fantastiskt vackert och att jag besökt Pyongyang fyra gånger. Publikens entusiasm var fullständig. Den bild av landet som ges av våra medier är felaktig."

Jag undrar lite vad det har med Hovnarren att göra? Annars tycker jag det låter rätt likt den hyllning som du och vissa andra rojalistiskta element nedlåter sig till. Tack för länken för övrigt. Jag trodde såna här kommunistmuppar var utdöda nu. (Ja, de kanske är rojalister i stället.)
Citera
2010-11-24, 07:01
Medlem
ClarkGables avatar
Hello Flashback-kolumnister !

Referar till gårdagens MSN ;

' Efter en middag i en våning på Östermalm i Stockholm började känslorna spira, berättar Camilla.'

' Jag kan kommentera att vi gick in där och åkte därifrån i separata bilar efter några timmar, säger hon till Expressen.'

Hon säger också att hon är beredd att gå under ed och berätta mer ingående vad som skett mellan henne och kungen bakom lyckta dörrar i domstol vid en eventuell rättegång.

Jag tycker att Camilla Henemark låter trovärdig.

mvh ClarkGable
Senast redigerad av ClarkGable 2010-11-24 kl. 07:03.
Citera
2010-11-24, 09:10
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClarkGable
Hello Flashback-kolumnister !

Referar till gårdagens MSN ;

' Efter en middag i en våning på Östermalm i Stockholm började känslorna spira, berättar Camilla.'

' Jag kan kommentera att vi gick in där och åkte därifrån i separata bilar efter några timmar, säger hon till Expressen.'

Hon säger också att hon är beredd att gå under ed och berätta mer ingående vad som skett mellan henne och kungen bakom lyckta dörrar i domstol vid en eventuell rättegång.

Jag tycker att Camilla Henemark låter trovärdig.

mvh ClarkGable
Det låter spännande. Hoppas att det kommer att ske. Lite snaskiga detaljer om hennes ligg med Knugen skulle sitta fint
Citera
2010-11-24, 09:33
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och det där tror du på!? - Kan Demoskops fantastiska upptäckt ha något med en viss medalj att göra (Demoskops moderbolag = Magora)?
www.resume.se/nyheter/men_halla/peje_emilsson/index.xml

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cachenNMKTNCL1IJ:www.aftonbladet.se/nyheter/9801/05/lobby2.html+kreab+%2Bdemoskop&cd=4&hl=sv8

Exakt. Tack! Just precis därför man alltid skall vara en aning (understatement) skeptisk till alla dessa opinionsundersökningar som bla används för damagecontrol. Det spelar ingen roll om det som skall bevisas är att alla älskar kungen eller misstror ngn politiker, eller vem/vad sjutton som helst...Om det är ngn gång man skall idka litet sund källkritik så är det innan man köper en opinionsundersökning rakt av! Och P.E. hymlar ju inte heller med att han tycker att det underlättar hans omfattande lobbyingverksamhet att äga ett eget opinionsinstitut. Vi har sådana tandlösa veliga lagar ang lobbying i detta land att det är sanslöst
Senast redigerad av enannanamanda 2010-11-24 kl. 09:36.
Citera
2010-11-24, 09:38
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Läste för ett tag sedan en intervju med Ajes exex Grete i nån av kvällstidningarna och på frågan om Hovnarrens eskapader med s.k kaffeflickor så sa hon typ att det där är nått jag känt till länge.

Så då finns det ytterligare ett icke anonymt vittne.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8128292.ab
Citera
2010-11-24, 10:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane

Ett vittne till vadå?
Citera
2010-11-24, 10:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du kan inte släppa din käpphäst om anonyma källor. Samtidigt undviker du frågan om hur fri press ska vara möjlig utan källskydd. Kika på dina citerade inlägg och ta debatten i stället för att vara en tjatkärring.

För övrigt så hade det ju onekligen varit än mer pinsamt för SvD om SvD hade publicerat en anonym "recension". Det är ju inte riktigt legio till skillnad från vad det gäller journalistiskt arbete.

Att ta en debatt med massa svagbegåvade individer som inte har någon som helst krav på kontrollerbar fakta utan istället väljer att tramsa sönder hela tråden med sina egna påhittade sanningar är inte värt tiden.

Jag diskuterar i denna tråd för att få fram fakta. Jag vill ha kontrollerbar information samt möjlighet att bedöma trovärdigheten hos källorna innan jag avfärdar eller bedömer boken som trovärdig.

Jag anser att Kungen är klanderfri till skillnad från de som gräver i hans privatliv och förtalar honom med obekräftade uppgifter.

Bara för att 10 personer säger en sak så är det inte samma sak som en sanning.

Att kungen festat råder inga som helst tvivel om, att det även har funnits kvinnor med på festerna, så kallade drinkluder, råder heller inget tvivel om. Däremot finns gott om tvivel avseende att han varit otrogen och att han umgåtts med kriminella.

Du vet inte, du kan inte heller påvisa något som styrker dina påståenden utan du hänvisar till en känd skandalförfattare med tvivelaktiga källor och som bevisligen tidigare har motsbevisats, trots hennes samstämmiga källors uppgifter.

Många som försöker hårt för att vara Klassens clown i denna tråd.
Citera
2010-11-24, 11:08
Medlem
Citat:

Finns det? Det enda hon bekräftar är att hon hört samma skvaller som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in