Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Du kan inte släppa din käpphäst om anonyma källor. Samtidigt undviker du frågan om hur fri press ska vara möjlig utan källskydd. Kika på dina citerade inlägg och ta debatten i stället för att vara en tjatkärring.
För övrigt så hade det ju onekligen varit än mer pinsamt för SvD om SvD hade publicerat en anonym "recension". Det är ju inte riktigt legio till skillnad från vad det gäller journalistiskt arbete.
Att ta en debatt med massa svagbegåvade individer som inte har någon som helst krav på kontrollerbar fakta utan istället väljer att tramsa sönder hela tråden med sina egna påhittade sanningar är inte värt tiden.
Jag diskuterar i denna tråd för att få fram fakta. Jag vill ha kontrollerbar information samt möjlighet att bedöma trovärdigheten hos källorna innan jag avfärdar eller bedömer boken som trovärdig.
Jag anser att Kungen är klanderfri till skillnad från de som gräver i hans privatliv och förtalar honom med obekräftade uppgifter.
Bara för att 10 personer säger en sak så är det inte samma sak som en sanning.
Att kungen festat råder inga som helst tvivel om, att det även har funnits kvinnor med på festerna, så kallade drinkluder, råder heller inget tvivel om. Däremot finns gott om tvivel avseende att han varit otrogen och att han umgåtts med kriminella.
Du vet inte, du kan inte heller påvisa något som styrker dina påståenden utan du hänvisar till en känd skandalförfattare med tvivelaktiga källor och som bevisligen tidigare har motsbevisats, trots hennes samstämmiga källors uppgifter.
Många som försöker hårt för att vara Klassens clown i denna tråd.