Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jo men varför egentligen?
Därför han är statschef. En statschef har i de flesta länder åtalsimmunitet så i teorin kan dom göra vad som helst utan att bli straffade. Men i praktiken är det inte så; Litet småbrott som fortkörning och liknande ses mellan fingrarna men skulle han bli en ny Ausonius, Ulf Olsson eller narkotikalangare så skulle han snart förklaras som mindre bemedlad och plockas bort från sitt ämbete och låsas in. Men Cege XVI är inte sån utan han är en människa som har fötts och uppfostrats till sitt ämbete och själv tycker jag han stiger i graderna ju äldre han blir. Jämför med de folkvalda, som tror att dom är kungar och drottningar, men beter sig som svin emellanåt. Ledande politiker i regering och riksdag tycker dom är så djävla bra och sliter i sitt anletes svett för Sverige och det svenska folket, men det är bara skitsnack av dom. Kungen däremot har väl adrig vad jag vet sagt att han och hans åsikter är bäst utan han är ödmjuk och lojal mot dom styrande och låter dom tävla om folkets gunst, men när han uttalar sig så gör han det med hjärtat och sitt sunda förnuft.
Sen kan man tycka och tänka om vi skall ha monarki eller inte. Jag har alltid varit emot monarkin, men de senaste åren har jag börjat tänka om och med den mannen vi har som statschef så finns det trots allt hopp för Sverige.
Litet otur för honom att han tryckte till en bil i Norrköping bakifrån. Han är säkert medveten om att det var hans fel och han kommer säkert se till att den drabbade bilen framför får ut full ersättning både för bil och ev. personskada.
Nykter var han säkert annars hade nog både SÄPO och adjutant sett till att han inte kört bilen.
Död åt kungen säger någon? Jaha, varför det och vad ska vi ha istället?
En president Persson med spritsäljande hustru och hovnarrarna Nuder, Sahlin och allt vad dom heter?