2005-08-25, 18:33
Medlem
Vigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Han var alldeles säkert rattfull. Kungen är nog lite på lyset dygnet runt tror jag. Hurosmhelst så var det synd att han inte dog, eftersom jag hade uppskattat det, och det hade förgyllt min torsdag något helt enormt.

Och vad hade det hjälpt dig? Monarkin lever vidare med Victoria istället... Arvfurstedöme kallas det åxå!

Det dör trafikanter varje dag i Sverige och ser inte det roliga med att raljera över dessas död vare sig det är Kung eller Pöbel, så därför delar jag inte dina infantila dödsönskningar i denna fråga.... Tönt!
Citera
2005-08-25, 18:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son_of_sodom
Han har åtalsimmunitet.

Jo men varför egentligen?
Citera
2005-08-25, 19:12
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Därför att han skulle ha svårt att sköta sitt jobb från betongbunkern i Kumla.
Citera
2005-08-25, 19:15
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilante
Och vad hade det hjälpt dig? Monarkin lever vidare med Victoria istället... Arvfurstedöme kallas det åxå!

Det dör trafikanter varje dag i Sverige och ser inte det roliga med att raljera över dessas död vare sig det är Kung eller Pöbel, så därför delar jag inte dina infantila dödsönskningar i denna fråga.... Tönt!

Det hade gett mig en trevlig känsla i magen. Dessutom hade han lärt sig att se upp lite i trafiken.
Citera
2005-08-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Därför han är statschef. En statschef har i de flesta länder åtalsimmunitet så i teorin kan dom göra vad som helst utan att bli straffade. Men i praktiken är det inte så; Litet småbrott som fortkörning och liknande ses mellan fingrarna men skulle han bli en ny Ausonius, Ulf Olsson eller narkotikalangare så skulle han snart förklaras som mindre bemedlad och plockas bort från sitt ämbete och låsas in. Men Cege XVI är inte sån utan han är en människa som har fötts och uppfostrats till sitt ämbete och själv tycker jag han stiger i graderna ju äldre han blir. Jämför med de folkvalda, som tror att dom är kungar och drottningar, men beter sig som svin emellanåt. Ledande politiker i regering och riksdag tycker dom är så djävla bra och sliter i sitt anletes svett för Sverige och det svenska folket, men det är bara skitsnack av dom. Kungen däremot har väl adrig vad jag vet sagt att han och hans åsikter är bäst utan han är ödmjuk och lojal mot dom styrande och låter dom tävla om folkets gunst, men när han uttalar sig så gör han det med hjärtat och sitt sunda förnuft.
Sen kan man tycka och tänka om vi skall ha monarki eller inte. Jag har alltid varit emot monarkin, men de senaste åren har jag börjat tänka om och med den mannen vi har som statschef så finns det trots allt hopp för Sverige.
Litet otur för honom att han tryckte till en bil i Norrköping bakifrån. Han är säkert medveten om att det var hans fel och han kommer säkert se till att den drabbade bilen framför får ut full ersättning både för bil och ev. personskada.

Nykter var han säkert annars hade nog både SÄPO och adjutant sett till att han inte kört bilen.

Död åt kungen säger någon? Jaha, varför det och vad ska vi ha istället?
En president Persson med spritsäljande hustru och hovnarrarna Nuder, Sahlin och allt vad dom heter?
Citera
2005-08-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Död åt kungen säger någon? Jaha, varför det och vad ska vi ha istället?
En president Persson med spritsäljande hustru och hovnarrarna Nuder, Sahlin och allt vad dom heter?
När du målar upp den bilden så ger du monarkin dess främsta skäl för att den inte ska avskaffas! Så länge kungahuset i Sverige inte är så officiellt dekadent som det i t.ex. Danmark och England så har de mitt fulla stöd. Kungahuset är bra reklam för Sverige!
Citera
2005-08-25, 19:41
Medlem
Son of Jamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias1984
När du målar upp den bilden så ger du monarkin dess främsta skäl för att den inte ska avskaffas! Så länge kungahuset i Sverige inte är så officiellt dekadent som det i t.ex. Danmark och England så har de mitt fulla stöd. Kungahuset är bra reklam för Sverige!

Kan du styrka detta yrkande? Vad har kungahuset genererat i monetära summor eller goodwill för Sverige? Är det bra att visa upp världen ett att vår högste statschef är tillsatt på annat vis än genom demokratiska val? Att han mer eller mindre står över lagen?
Citera
2005-08-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Kungen kan väl inte straffas, även om han var full när han krockade?

nix.
det visar hur sjukt hela systemet med kungahuset är.
Knugen kan inte åtalas eller straffas för straffrättsliga händelser. Däremot för civilrättsliga saker.
Helt jävla absurt att en person kan stå över lagen på det där sättet. Dessutom i ett land där sosse-packet har styrt sedan 30 talet. Snacka om ett ryggradslöst parti som inte ens törs genomföra en av sina principer om allas likhet inför lagen. F-n vad jag blir äcklade av dem.
Citera
2005-08-25, 21:51
Medlem
Pastor Sulas avatar
Solklart fall av vårdslöshet. Han hade för hög fart, enligt lokala nyheterna här i länet.

Klart han var full!
Citera
2005-08-25, 22:11
Medlem
Blindlemons avatar
Jämför med de folkvalda, som tror att dom är kungar och drottningar, men beter sig som svin emellanåt. Ledande politiker i regering och riksdag tycker dom är så djävla bra och sliter i sitt anletes svett för Sverige och det svenska folket, men det är bara skitsnack av dom. Kungen däremot har väl adrig vad jag vet sagt att han och hans åsikter är bäst utan han är ödmjuk och lojal mot dom styrande och låter dom tävla om folkets gunst, men när han uttalar sig så gör han det med hjärtat och sitt sunda förnuft.

Det håller jag inte med om. Kungen är enligt lag förbjuden att lägga sig i den politiska debatten men har de senaste åren, i takt med ökat självförtroende (läskunnighet), utalat sig om en rad ämnen, sparvar etc, som jag inte tycker är lämplig för en person i hans ställning i.e. en symbolisk nickedocka...
Citera
2005-08-25, 22:42
Bannlyst
Kungen verkar imun mot det mesta

Citat:
Det ingår i våra rutiner att alla inblandade får blåsa men det har vi inte rätt att göra på kungen. Det ingår i immuniteten, säger Raine Åbrink, förundersökningsledare vid Norrköpingspolisens trafikenhet.
Enligt Åbrink orsakades olyckan av att kungen inte höll tillräckligt avstånd.
Kungen kan, enligt grundlagen, inte åtalas. En person utan åtalsimmunitet riskerar 800 kronor i böter för en liknande förseelse. Men polisen kommer inte att utreda vad kungen gjorde sig skyldig till.
- Eftersom kungen inte kan misstänkas för brott finns ingen anledning att inleda förundersökning, säger Åbrink.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=426412

Bara för att han är imun så skadar det inte och ha lite trafikvett i sig. Har väl varit flera reportage om att han kört för fort?
Citera
2005-08-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Klart kungen var nykter, tror ni på allvar att SÄPO skulle låta kungen köra bil onykter

Tror inte dom gör så mycket åt det där om så är fallet. Knugen skall ju dessutom smyga på rätt bra med flaskan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in