2011-05-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
NK:s blogg är mer upplysande - även om jag tillåter mig betvivla att kungen är "vilseledd":
http://www.nurikino.com/

Sevo vann mot Säpo när kungen upphandlade säkerhetstjänster.
Citera
2011-05-24, 19:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Sevo vann mot Säpo när kungen upphandlade säkerhetstjänster.
DW har ordet:
Citera
2011-05-24, 20:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är typiskt för Bertil "Dementin" Ternert. Vad han antagligen uttryckte var en ironisk underdrift. Ska man vara informationschef borde han ha lärt sig att man inte kan kosta på sig sånt. Så än en gång kan jag väl ge honom en lektion. Så här säger man:
"Nej! Kungen kommer inte mera att umgås med Lettström. Han har förverkar Kungens förtroende genom sitt samröre med kriminella."

Fan! Han fick omedelbart sparken från styrelseuppdrag. Hur svårt kan det vara för hovet att ge honom sparken?
Nån av skvallerkärringarna här som har Aftonbladet Plus där Aftonhoran ger en teaser?

Enligt Bodström:
”När jag var klar tittade kungen oroligt på mig och sa: Det där med att ta bort straffimmunitet, det gäller väl inte fortkörningar?” Läs ett exklusivt utdrag ur Thomas Bodströms nya bok."
Citera
2011-05-24, 21:00
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Bodström berättar om hur kungen faktiskt gjorde ett avtal med Thailand lättare genom att säga att de lyckas bra med brottsbekämpningen istället för att hålla käft som han fått order om.

Ansåg CG att Thailand lyckats bra med brottsbekämpningen...ja, i vissa sammanhang kanske C-G kan vara en tillgång, om det krävs att ngn framför åsikter som är så bisarra att ingen annan skulle komma på idén att uttala dem
Citera
2011-05-24, 21:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nån av skvallerkärringarna här som har Aftonbladet Plus där Aftonhoran ger en teaser?

Enligt Bodström:
”När jag var klar tittade kungen oroligt på mig och sa: Det där med att ta bort straffimmunitet, det gäller väl inte fortkörningar?” Läs ett exklusivt utdrag ur Thomas Bodströms nya bok."

Vad som händer när Knugen kör för fort är att SÄPO kallar det säkerhets körning, för att komma ifrån eventuella förföljare, som alltså inte kan hänga på Knugen och SÄPO när de blåser på i 160.

Så Hovnarren har i nästan femtio år trott att han undkommit fortkörningar genom sin åtalsimmunitet? Det är faktiskt oerhört roligt!
Citera
2011-05-24, 22:18
Medlem
Nyhetskanalen på finska radion (Yle) har fått upp ögonen för konungadömet Sverige

Citera
2011-05-24, 22:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Enligt Bodström:
Citera
2011-05-24, 22:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag vrider mig av skratt, tack för den. Ahahahahaha, kan riktigt se framför mig hur kungen försöker att fatta vad som pågår, drar helt felaktiga slutsatser och lyckas ändå säga nåt som funkar. Han framstår helt enkelt som en svensk Forrest Gump.
Citera
2011-05-24, 23:45
Medlem
Jofs avatar
Många kvinnor gillar män som inte är så smarta, men söta och lite trevliga när dom fått några järn i sig. Och kåta förståss. Och rika förståss och gärna kungar.
Citera
2011-05-25, 08:29
Medlem
- I en demokrati borde medborgarna kunna kräva att statschefen svarar på frågor om vad det är för slags liv han lever. Monarken tycker uppenbarligen annorlunda. Han vänder blad, serverar plattityder och gör sig för övrigt oåtkomlig bakom sina slottsmurar.

Se http://ekuriren.se/ledareasikter/signerat/1.1062104-ett-nytt-slags-hovjournalistik
Citera
2011-05-25, 09:05
Medlem
Risken att kungen drabbas av ett allvarligt "paper cut" ökar för varje nytt blad.
Citera
2011-05-25, 14:54
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Enligt Bodström:

Jag tycker faktiskt det framstår som ett självironiskt skämt, det vill säga tvärtom mot något tecken på dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in