2010-05-30, 11:44
  #2137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
skitsnack.. det är otroligt många av dom offentligt anställda som har det.. dessutom fyller inte detta argument nån logik i diskussionen.. är det några som definitivt bör betalas med skattemedel så är det ju dom som representerar sverige?

Varför är det rätt att betala ut gigantiska 60 miljoner kronor i socialbidrag till en enskild familj?
Citera
2010-05-30, 12:20
  #2138
Bannlyst
Vi som är för utveckling och demokrati kan med tillförsikt invänta ett bättre Sverige. Samhällen har sina utvecklingsprocesser där bitar som lika arvsrätt, allmän rösträtt, kvinnlig rösträtt, avskaffande av barnaga, avskaffande av kungahuset, homosexuella äktenskap och så vidare, förr eller senare blir verklighet.
Inget vettig människa tror att kungahuset finns kvar om 100 år. Det vi kan bevittna i denna tråd är bakåtsträvarnas dödsryckningar.

För att ge er lite hjälp på traven vad det gäller diskussionen kring lönsamheten. Det handlar inte om lönsamhet, då skulle vi ju kunna diskutera om vi inte skulle återinföra slaveri och/eller ättestupa. Det handlar i stället om människosyn, om allas lika värde, att ingen står över lagen. Sådana bitar som förr eller senare blir verklighet i samhällen som utvecklas.

Så sorry alla bakåtsträvare, ni förlorar som alltid.
Citera
2010-05-30, 12:24
  #2139
Bannlyst
Jag tycker Kungen ser ledsen och nedstämd ut på SVDs bilder från lysningen i kyrkan.

Han verkar ha varit korthuggen och bitter en tid.

Kolla Kungens ögon på bild 3. Han ser förbannad ut.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/i-dag-far-daniel-westling-sin-titel_4789097.svd
Citera
2010-05-30, 12:28
  #2140
Medlem
Varför ser kungen alltid så bister (sur?) ut på alla nytagna foton?
Citera
2010-05-30, 12:29
  #2141
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför ser kungen alltid så bister (sur?) ut på alla nytagna foton?

Han är kanske lack på media?
Citera
2010-05-30, 12:34
  #2142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Han är kanske lack på media?

Han representerar ju ändå Sverige och Sverigebilden.
Citera
2010-05-30, 12:36
  #2143
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006


Han representerar ju ändå Sverige och Sverigebilden.

Ja, han står ju för Sverige i tiden. Han vill kanske vara allvarlig i en tid av prövningar? Hur stor är politikens påverkan på konungen. Konseljer finns inte längre. Men man vet inte om han snackar på tu man hand med grabbarna och gummorna i Rosenbad?
Citera
2010-05-30, 12:37
  #2144
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför ser kungen alltid så bister (sur?) ut på alla nytagna foton?
För litet socialbidrag.
Citera
2010-05-30, 12:38
  #2145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Jag tycker Kungen ser ledsen och nedstämd ut på SVDs bilder från lysningen i kyrkan.

Han verkar ha varit korthuggen och bitter en tid.

Kolla Kungens ögon på bild 3. Han ser förbannad ut.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/i-dag-far-daniel-westling-sin-titel_4789097.svd

Men det är ju helt klart victoria som gör den bilden, jag menar kolla bara! http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00593/ny_593569q.jpg
Citera
2010-05-30, 12:44
  #2146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
Men det är ju helt klart victoria som gör den bilden, jag menar kolla bara! http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00593/ny_593569q.jpg

Det var längesedan man kunde se kungen le.
Vad är han bitter på?
Citera
2010-05-30, 12:47
  #2147
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006


Det var längesedan man kunde se kungen le.
Vad är han bitter på?

Jag tror att han helt enkelt vill ut ur fängelset.
Citera
2010-05-30, 12:51
  #2148
Medlem
wonderlands avatar
Det är mycket för knugen nu, den förstföddas giftermål, lillsessan i "kris", CP är ihop med nån dokukändis..Jobbigt för kungahjärnan att gå på högvarv. Kanske anar oråd ang. Boxer-Robert..

Var ju ändå c:a 30 år sedan kungafamiljen fick så här mycket uppmärksam, är ett evinnerligt tjat om bröllopet överallt i alla medier.
__________________
Senast redigerad av wonderland 2010-05-30 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in