2010-05-13, 10:56
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Emma Jangestig är mamma till de mördade barnen i Arboga och syns åter igen i media som en sorts "expert" i att ha fått sina barn mördade. Även andra föräldrar går pronto ut i media med sina känslor efter att ha varit med om samma sak som EJ (Englas mamma som t.o.m. lät begravningen TV-sändas).

Är Emma Jangestig en mediahora? Finns det skvaller om henne så fram med det!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...et-ar-din-sorg

Citera
2010-05-13, 11:01
Medlem
Det måste kännas lite olustigt att ha det expertområdet som Jangestig uppenbarligen har.
Citera
2010-05-13, 11:30
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag gissar att Emma hellre hade fått vara en helt anonym småbarnsmamma med två levande barn, än "mediahora" som du kallar det. Det är ju inte någon värst trevlig sak hon har blivit "känd" för.
Citera
2010-05-13, 11:32
Bannlyst
Kan också vara så att de kontaktat henne.
Citera
2010-05-13, 11:33
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo

Precis vad jag tänkte på.
Citera
2010-05-13, 11:45
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Tror jag också. Och att hon då kan välja om hon vill vara med eller inte. Barnens pappa har ju inte synts till i media (rätta mig om jag har fel) så jag antar att han har gjort ett annorlunda val än EJ.
Citera
2010-05-13, 11:55
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tror jag också. Och att hon då kan välja om hon vill vara med eller inte. Barnens pappa har ju inte synts till i media (rätta mig om jag har fel) så jag antar att han har gjort ett annorlunda val än EJ.

Fast nu är det så att E faktiskt överlevde en attack och var där i första hand, så jag tvivlar på att media har kontaktat pappan i samma utsträckning som de kontaktat E.

Man blir ju liksom ställd på plats när en journalist plötsligt kontaktar en. Många har nog svårt att säga nej, speciellt om det inte är en intervju där man som person ifrågasätts.
Citera
2010-05-13, 13:17
Medlem
Ostkupas avatar
Jag håller med TS, tycker att hon tidigt framstod i Media och ville föra debatter om psykvård och våld i nära relation etc.

Jag tror att Jangestig uppskattar sin tid i rampljuset
Citera
2010-05-13, 17:01
Moderator
blomvattnares avatar
Ja, brottsoffer och anhöriga till dessa ska veta sin plats. De ska ha vett att hålla sig undan från rampljuset.

Gärningsmännen och deras anhöriga ska istället få uttala sig vitt och brett om hur synd det är om dem själva.
Citera
2010-05-13, 17:05
Medlem
Så ni tror på allvar att Emma trivs med att vara i rampljuset? HOn har förlorat sina två små barn, tror du att hon ringer upp till tidningarna och säger att nu vill jag vara med i er tidning för ni har inte skrivit om mig på länge. Det är inte Emma som ringer upp, det är tidningarna som ringer henne och hon svarar på frågor. Tror ni verkligen inte att hon struntar fullständigt i uppmärksamheten och hellre skulle ha haft sina två små barn hos sig?
Citera
2010-05-13, 17:45
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Tänk om hon är med för att hon tycker det ger henne nått i hennes sorgearbete Kan du föreställa dig det?

Hon kanske känner att Max och Sagas död inte känns lika meningslös om hon kan hjälpa andra.
Vad vet vi och vad ger oss rätten att lägga oss i och döma.
Citera
2010-05-13, 19:15
Medlem
Chronicals avatar
Barnen är borta och hon gillar uppmärksamheten.

Två vitt skilda saker och ju bättre bildning och uppväxt man har ju mer väljer man att inte vilja synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in