2010-05-13, 19:27
Medlem
Drittewelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jangestig är ett taget efternamn eller?

No shit!

On topic: Jag vet inte hur mycket hon synts i media men jag utgår från att det är hennes sätt att bearbeta sorgen. Det var trots allt inte så längesedan hon fick sina två små barn mördade och det ska väldigt mycket till innan hon blir en "mediahora" i mina ögon.
Citera
2010-05-13, 19:33
Medlem
Perriss avatar
Men, vänta nu, är det inte bra att brottsoffer får synas? Är det bättre att parkeringsplatsmördares mödrar bara får komma till tals? Låt henne hantera sin sorg på sitt sätt.

/perris
Citera
2010-05-13, 19:37
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Tänk om hon är med för att hon tycker det ger henne nått i hennes sorgearbete Kan du föreställa dig det?

Hon kanske känner att Max och Sagas död inte känns lika meningslös om hon kan hjälpa andra.
Vad vet vi och vad ger oss rätten att lägga oss i och döma.

Hur menar du att hon genom att exponera sig i kvällspressen ska göra det "mindre meningslöst" att hennes barn blev ihjälslagna med en hammare?

Citera
2010-05-13, 20:16
Medlem
Tagelapas avatar
Jag är oerhört glad att det finns så fantastiskt starka människor som Emma Jangestig. Som orkar med att berätta om hur hon tagit sig igenom det faktum att hennes två älskade barn blivit mördade på ett bestialiskt sätt.
Hon kan ge hopp till andra föräldrar som utsatts för samma sak. Hopp om att man faktiskt kan överleva och komma till ett tillstånd där man kan låta livet gå vidare.

Och alla sörjer på olika sätt. En del behöver prata av sig hela tiden på ett mer eller mindre självterapeutiskt sätt och andra kan inte prata om det alls för de orkar inte tänka på det som hänt.

Själv förstår jag inte hur man överlever en sådan sorg och smärta. Men vi har ju bevis på att man gör det. Tack och lov.

Och nu hoppas jag Emma kan få ett lugnt och lyckligt liv tillsammans med sin familj.
Citera
2010-05-13, 20:20
Medlem
Känns likadan som thailands-pigge
Citera
2010-05-13, 20:50
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Hur menar du att hon genom att exponera sig i kvällspressen ska göra det "mindre meningslöst" att hennes barn blev ihjälslagna med en hammare?

Jag kan inte svara på exakt hur det är för henne men jag kan säga att generellt sätt tenderar många att vilja att döden ska uppfylla ett högre syfte, särskilt när det är nära anhöriga som dött.

När det sker dvs känslan att döden fyller ett syfte så känns inte döden lika meningslös längre. För vissa.

Rent teoretisk så kan Emma uppleva att när hon hjälper andra i deras sorgarbete så uppfyller det i sig ett högre syfte, deras död fick en betydelse genom att hon sprider sina erfarenheter vidare och kan hjälpa andra och det kan vara ett sätt för henne att hantera sin egen sorg.

För tro det eller ej, det finns människor som anser att det är ett högre syfte att få hjälpa andra människor.

Och andra agerar helt annorlunda, som bekant är vi ju alla olika.

Kontentan av det är att det är ganska dumt att säga hur folk bör agera när de förlorat någon. Man kan inte utgå från sig själv nämligen.
Våga pröva se saker ur ett nytt perspektiv och inte bara utifrån vad DU tycker - Vem vet, du kanske kommer gilla det
Senast redigerad av Midnight 2010-05-13 kl. 20:54.
Citera
2010-05-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Tänk om hon är med för att hon tycker det ger henne nått i hennes sorgearbete Kan du föreställa dig det?

Hon kanske känner att Max och Sagas död inte känns lika meningslös om hon kan hjälpa andra.
Vad vet vi och vad ger oss rätten att lägga oss i och döma.

Har man fått betala ett så oerhört högt pris i livet som hon så ska naturligtvis de erfarenheterna användas där de kan göra nytta,annars blir hennes barns död än mer meningslös.
Det är på så vis man skänker livet mening-man delar sin erfarenhet med andra.

edit: Och om någon förtjänar epitetet hora i det här sammanhanget så är det ts för dennes
infantila trådstart,ett omoget låtsascyniskt cyberlejon med stora brister i livserfarenhet.

Fick du uppmärksamhet nu?Känns det lite lugnare nu när folk "därute" vet att du finns?
Senast redigerad av GullyFoyle 2010-05-14 kl. 10:01.
Citera
2010-05-14, 11:39
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Har man fått betala ett så oerhört högt pris i livet som hon så ska naturligtvis de erfarenheterna användas där de kan göra nytta,annars blir hennes barns död än mer meningslös.
Det är på så vis man skänker livet mening-man delar sin erfarenhet med andra.

edit: Och om någon förtjänar epitetet hora i det här sammanhanget så är det ts för dennes
infantila trådstart,ett omoget låtsascyniskt cyberlejon med stora brister i livserfarenhet.

Fick du uppmärksamhet nu?Känns det lite lugnare nu när folk "därute" vet att du finns?

Äh, jävla tramstjafs. Det går alldeles utmärkt bra att "hjälpa" andra utan att exponera sig i sjabbiga intervjuer och i TV-soffor.
Citera
2010-05-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Kan också vara så att de kontaktat henne.

Ringer man verkligen upp folk och ställer så känsliga frågor?
"Du kom du ihåg när dina små barn blev ihjälslagna med hammare eller? Vi tänkte att du kunde göra ett uttalade i expressen?"
Citera
2010-05-14, 12:06
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Är Emma Jangestig en mediahora?
Nej. Mitt samlade intryck är att hon är en sympatisk person som vill väl. Går inte att jämföra med Englas mamma. Eller snarare: går att jämföra med Englas mamma, och jämförelsen visar att de är som natt och dag. Där Englas mamma befinner sig i djupaste natt.
Citera
2010-05-14, 12:06
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Ringer man verkligen upp folk och ställer så känsliga frågor?
"Du kom du ihåg när dina små barn blev ihjälslagna med hammare eller? Vi tänkte att du kunde göra ett uttalade i expressen?"
Öhhh.... ja för fan. Skabb-journalister skyr absolut inga medel för att få till en story. Att folk går med på att exponera sig är faktiskt ett intressant fenomen. Som verkar öka med åren - "folk vill vara med i TV".
Citera
2010-05-14, 13:45
Medlem
downies avatar
Såklart hon trivs i att vara i tidningen, hon har en historia att berätta, folk lyssnar och hon får berätta. Mediahora är väl tex Paris Hilton, denna kvinna är i min meningen ingen Paris Hilton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in