Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Det kan jag väl hålla med om, men det är ju dock en enorm marknad. Folk är berörda i massvis så det är ju någonting man borde se över.
Sen faller jag in i båda kampen, jag är halvdöv på det sättet att jag inte hör på ena örat.
För att bota hörselrelaterade skador i öronsnäckan handlar det oftast om att återskapa något inne i örat som inte finns längre och detsamma gäller tinnitus som inte kommer att gå att bota med någon mirakelmedicin.
Är inte expert på området men det rör sig om att man måste plantera celler i öronsnäckan för att återskapa hörselceller så man hör bättre.
Problemet med tinnitus är att man inte vet var det kommer ifrån, det forskas ju om att det är hår som har bjöts eller brutits och det är väl genom detta man hoppas på ett enkelt bot. En enorm marknad finns ju som sagt men ack så svårt att slå igenom.
När jag drabbades av tinnitus blev jag nojjig och halvt deprimerad till en början men 2 år senare kan jag helt ärligt säga, att ha tinnitus är nästan som att inte ha den, störs verkligen inte ett dugg av mitt pip! Det negativa det för med mig är att man måste tänka på sin hörsel och skydda den och att man blir lite nojjig i höga ljudmiljöer.
Detta skriver jag inte för att skryta utan ihopp om att nån nydrabbad läser det här och känner lite hopp.
Fast man önskar ju man kunde få en minut tystnad bara för att känna efter hur det var innan, ovärderligt skulle det vara!