Tänk på att man inte räknar en tinnitusskada som permanent förrän man haft den ett bra tag, tror det var 12 månader från att man fått den lr den förvärrades tills att man kan ge upp hoppet om att det ska bli bra av sig själv. Då får man börja lära sig leva med det istället. Din blev värre för 6 månader sen och skyddar du dina öron mot ljud nu kan den det faktiskt läka av sig själv.
Har själv tinnitus, sen jag var ca 12 år tror jag, då var den mkt mild.
Sen fick jag den stora äran att göra militärtjänstgöring och vips några kulspruteskjutövningar senare var denhelt outhärdlig o jag fick sluta min utbildning efter 3 månader. Jäkla doktorn sa att det inte var ngn fara för mig att göra lumpen med mitt milda öronsus, helt fel.
Jag blev extremt ljudkänslig, fick ha öronproppar vid datorn pga av fläkten, jag använde dem på bussen, bio (gör jag fortfarande, satans högt jämnt), tålde inte min mors röst alls, helt jävla otroligt vad den skar i mig, tittade inte på tv nånting pga av pipljudet de ger ifrån sig jämnt, det hjälpte inga öronproppar mot

Skippade sommarjobbet på Kronfågel jag hade och gick hemma en sommar eftersom mina öron inte pallade med bullret.mm mm
Men sen efter ett år lr så så hade det blivit mkt bättre. Tålde ljud bättre och ljudet i mina öron var mkt lägre. Känner mig inte det minsta ljudkänslig längre faktiskt. Får inte ont iallafall även fast tinnitusen kan bli jobbig om jag misshandlar öronen för mkt.
Vad jag vill ha sagt e att om du skyddar dina öron riktigt ordentligt nu närmaste halvåret så kanske det går över om du har tur.