2010-05-12, 13:45
Medlem
Redbergs avatar
Angående 60-åringarna så har jag tre teorier;

1) Den första gripna (styvfadern) greps efter att ha larmat och "sprungit runt" i blodiga kläder. Han har inte begått något brott men är i sådant chocktillstånd att polisen inte vill släppa honom än. Den andra 60-åringen greps för skyddande av brottsling.

2) Den ena (eller båda?) 60-åringarna är medbrottslingar och det är därför de fortfarande sitter anhållna. Dock så känns det inte så troligt att två-tre personer får psykbryt samtidigt.

3) Pappan till barnen (det tredje BO) kommer till huset för att hämta sin barn, men bråk uppstår mellan styvfadern och pappan. Det eskalerar så att handgemäng uppstår och då kommer RN in i bilden och börjar veva med valfritt vapen och får då ett totalt psykbryt och hoppar på sina styvsyskon samtidigt.
Citera
2010-05-12, 13:45
Medlem
[quote=Joxxi]
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Svårt att se en rörelseskillnad på en bild...

Personer med Aspergers syndrom skiljer sig i allmänhet inte utseendemässigt från andra, vilket gör att det kan vara svårt för omgivningen att se deras avvikande beteende. De blir därför ofta missförstådda och kan uppfattas som väldigt blyga, omogna, ohyfsade eller ouppfostrade.[1]

Från wikipedia som hämtat från någon litteratur som jag lite kommer ihåg nu, å nej jag tror inte på allt som står på wikipedia, men jag tror inte på alla på FB heller.

Kan vi kanske lägga ner denna OT nu och prata om fallet istället.
Citera
2010-05-12, 13:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Utvecklas inte närmare i artikeln. Synd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7114590.ab

Jag kan faktiskt bli riktigt förbannad på hur pressen i artikel efter artikel utpekar LGS som mördare. I jämförelse är FB ett under av objektiv bedömning. Hur kan någon tro på honom som mest trolig GM när RN agerat som han gjort? Det är 3 personer gripna för mordet dessutom.
Citera
2010-05-12, 13:47
Medlem
Så Bertil Månsson orkar inte åka till Härnösand . Häktet ligger ju här uppe och inte i Sundsvall. Sedan skall den gripne upp hit igen till häktet antar jag.

Det spekuleras vilt i Härnösand idag. Bland annat här på forumet. Det behövs mord för att sätta stan på kartan. Skall se om jag kan fota lite i omgivningarna framöver. Som det skrevs tidigare är stan inte så stor.

Om nu polisen inte hittat mordvapnet så kan det kanske vara idé att söka i soptunnorna runt området. Det finns massor utstälda på gatorna efter som det är tömmning idag eller i morgon.
Senast redigerad av enienieni 2010-05-12 kl. 13:53.
Citera
2010-05-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redberg

1) Den första gripna (styvfadern) greps efter att ha larmat och "sprungit runt" i blodiga kläder. Han har inte begått något brott men är i sådant chocktillstånd att polisen inte vill släppa honom än. Den andra 60-åringen greps för skyddande av brottsling.

2) Den ena (eller båda?) 60-åringarna är medbrottslingar och det är därför de fortfarande sitter anhållna. Dock så känns det inte så troligt att två-tre personer får psykbryt samtidigt.

3) Pappan till barnen (det tredje BO) kommer till huset för att hämta sin barn, men bråk uppstår mellan styvfadern och pappan. Det eskalerar så att handgemäng uppstår och då kommer RN in i bilden och börjar veva med valfritt vapen och får då ett totalt psykbryt och hoppar på sina styvsyskon samtidigt.

Enligt förundersökningledaren så var det inte aktuellt att någon av misstänkt för skyddande iaf.

Och RN kommer förmodligen att få en högre misstankegrad än dom två så jag tror inte att polisen tror att dom är skyldiga till morden heller.
Citera
2010-05-12, 13:48
Medlem
Detta påminner om de von Sydowska morden i Stockholm på 30-talet. Där slog sonen brutalt ihjäl pappan och två hushållerskor med järnrör. Det var rena massakern. Jag får en känsla av att detta är något liknande med tanke på att dom inte har lyckats identifiera mannen ännu.
Troligtvis lider grabben av bristande impulskontroll och var av någon anledning väldigt arg på styv-pappan. Att syskonen också mördades får nog ses som bonus.
Citera
2010-05-12, 13:48
Medlem
Tyckte väl att det var ett jäkla liv tidigare, dock fick han åka civilkärra. Grå volvo V/XC.

Kunde dock i min vildaste fantasi inte koppla ihop de två händelserna, trots att man satt med tråden framför ögonen.
Citera
2010-05-12, 13:49
Medlem
fializas avatar
Kommer presskonferensen att sändas direkt? Var i så fall?
På Tv eller online?
Citera
2010-05-12, 13:50
Medlem
Citat:

1) Den andra 60 åringen greps pga att han är misstänkt för mord. BEKFRÄFTAT.

3) Var kommer den andra 60 åringen in i bilden i det scenariot?
Citera
Medlem
Redbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joxxi
Enligt förundersökningledaren så var det inte aktuellt att någon av misstänkt för skyddande iaf.

Och RN kommer förmodligen att få en högre misstankegrad än dom två så jag tror inte att polisen tror att dom är skyldiga till morden heller.

Okej, då antar jag att teori tre är den mest troliga av dessa. Men kan mycket väl vara så att det bara var RN som fick psykbryt, men då har jag svårt att förstå varför TVÅ personer utöver honom är anhållna.
Citera
Medlem
Citat:

Tror på #1, med tillägget att styvfader #1 är mördad, styvfader #2 kom till platsen efter dådet, riktiga fadern kan mycket väl skyddat sin son efter dådet, eller inte.
Citera
2010-05-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fializa
Kommer presskonferensen att sändas direkt? Var i så fall?
På Tv eller online?

Finns möjlighet att st.nu kanske iaf filmar och lägger upp det, Live vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in