2010-05-22, 11:14
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Eva Goes var inte mamma/adoptivmamma till Pablo. Hon var sk god man. Pablo hade tydligen en del handikapp som gkorde honom i behov av stöd.

Det var jag som kom med den felaktiga uppgiften.
Min tes var den, att om de tidigare kände varandra, så kunde detta vara anledningen till Pablos försvinnande/död. Något vi alltså nu tycks kunna avskriva.
Citera
2010-05-22, 11:24
Medlem
Ragnar sitter i Umeå på rättspsyk nu - http://www.vk.se/blaljus_artikel.jsp...1&category=700
Citera
2010-05-22, 11:40
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Armbrytning är huvudsakligen en teknikgren, det är ett dåligt sätt att mäta muskelstyrka människor emellan, och hjälper föga när man skall flytta på 120 kg död människa...

Förmodligen är bilden tagen när han är i rörelse med överkroppen, och därmed har det blivit en mysko vinkel, helt enkelt.

Hur som helst tycker jag att det syns tydligt att han har en ovanligt bred nacke, och förhållandevis framträdande bröstmuskler, inte minst med tanke på den bylsiga tröjan, så jag tycker absolut att hans fysik ger ett vältränat intryck!

Nä, jag tror han har osedvanligt konstiga och smala axlar helt enkelt.
Vad tyder det på?
Citera
2010-05-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrispanthera
Jag krigar inte för att vinna, utan kommenterar ett uttryck. Jag vet att GM har en AS-diagnos och det tillsammans med annat redovisat, gör att jag har en tro, som jag ännu ej redovisat. Om jag uttryckt mig så att det kan misstolkas, så hoppas jag att det är förlåtet.

Du vet att din trovärdighet kommer vara lika med noll antar jag om den rättspsykiatriska undersökningen kommer fram till något annat hoppas jag.

Att tidningarna ej skulle lyckats nosa rätt på detta om det nu förhöll sig som så förefaller också väldigt osannolikt.

Skulle även vilja veta varför det helt saknas utsagor från personer runt om honom ända sedan barndomen som kan vittna om detta, "AS" märks och när tidningarna lyckats gräva fram busschaufförer som kört bussar "tokragnar" åkt, hade folk historier så skulle dom suttit uppsmetade i tidningar och på bloggar över hela nätet, folk skulle gjort allt för sina minuter i rampljuset.

Citat:
Armbrytning är huvudsakligen en teknikgren, det är ett dåligt sätt att mäta muskelstyrka människor emellan, och hjälper föga när man skall flytta på 120 kg död människa...

Du försöker använda logiska resonemang med en person som drar liknelser och gör jämförelser mellan olika diagnoser och tillstånd på samma vis som fan läser bibeln, det är som svenska mästerskapen i anekdotisk bevisföring.
Senast redigerad av dip 2010-05-22 kl. 13:36.
Citera
2010-05-22, 13:33
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det var jag som kom med den felaktiga uppgiften.
Min tes var den, att om de tidigare kände varandra, så kunde detta vara anledningen till Pablos försvinnande/död. Något vi alltså nu tycks kunna avskriva.

Fast känt varandra kan de väl ha gjort? Ungefär samma ålder och Härnösand är inte så stort....
Citera
2010-05-22, 14:11
Medlem
DDKs avatar
Citat:

Att släpa tunga bördor handlar också både om råstyrka och teknik. Men du missade min poäng, som är att det inte alltid är de största som är starkast, och att om man är i affekt kan det boosta ens kroppskrafter något oerhört. Det finns exempel på kvinnor som i en nödsituation lyft flera gånger sin egen kroppsvikt för att rädda sina barn.

Har man full av hat precis köttat sin f.d. styvfar på öppen scen och är angelägen om att få undan liket är jag säker på att man ger sitt yttersta i fråga om kraft.

Citat:
Förmodligen är bilden tagen när han är i rörelse med överkroppen, och därmed har det blivit en mysko vinkel, helt enkelt.

Hur som helst tycker jag att det syns tydligt att han har en ovanligt bred nacke, och förhållandevis framträdande bröstmuskler, inte minst med tanke på den bylsiga tröjan, så jag tycker absolut att hans fysik ger ett vältränat intryck!

Håller med. Killen ger ett ganska kompakt intryck.
Citera
2010-05-22, 14:40
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Att släpa tunga bördor handlar också både om råstyrka och teknik. Men du missade min poäng, som är att det inte alltid är de största som är starkast, och att om man är i affekt kan det boosta ens kroppskrafter något oerhört. Det finns exempel på kvinnor som i en nödsituation lyft flera gånger sin egen kroppsvikt för att rädda sina barn.

Har man full av hat precis köttat sin f.d. styvfar på öppen scen och är angelägen om att få undan liket är jag säker på att man ger sitt yttersta i fråga om kraft.

Pilsner-profil beskriver en axel-nacke-huvudprofil. Inte vackert precis, men visar på styrka.
Citera
2010-05-22, 15:33
Medlem
volvo 240s avatar
Ragnar uthängd två dagar efteråt. Med Achmad Ackle är fortfarande pixlad.

Jag spyr.
Citera
2010-05-22, 15:34
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK

Sant, jag slarvade igenom ditt förra inlägg, men nu är jag med! Och du har naturligtvis rätt i att man med fullt adrenalinpåslag kan prestera över sin normala förmåga. Därom råder ingen tvekan!

Däremot är jag långt ifrån övertygad om att man kan få sådana krafter som de anekdotiska händelser du refererar till antyder. (Även om jag inte utesluter att jag kan ha fel på den punkten...)

Jag vill nog också påstå att det råder betydligt större samband mellan muskelvolym och styrka än vad som kanske ofta antas av folk med ringa erfarenhet av kraftsporter, men jag avstår från att gå in djupare på ämnet i ett försök att inte komma alltför mycket OT!

Vad jag försöker säga är, att jag inte tror att RN (eller någon annan heller, för den delen!) kunnat släpa omkring på en död kropp vägandes 120kg utan att vara åtminstone en aning mer vältränad än medelsvensson. Detta alltså oavsett hur mycket adrenalin han än haft i omlopp.

Och detta baserar jag på mina egna (förvisso ringa, men ändock) erfarenheter i frågan.
Citera
2010-05-22, 15:41
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du försöker använda logiska resonemang med en person som drar liknelser och gör jämförelser mellan olika diagnoser och tillstånd på samma vis som fan läser bibeln, det är som svenska mästerskapen i anekdotisk bevisföring.

Åja, illa är det inte! Jag tyckte mest att ni pratade förbi varandra tidigare...

Hur som helst läser jag än så länge både dina och DDKs inlägg med behållning, så det så!
Citera
2010-05-22, 16:53
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrispanthera
Pilsner-profil beskriver en axel-nacke-huvudprofil. Inte vackert precis, men visar på styrka.

Oh yes Pilsner Power!
Citera
2010-05-22, 16:56
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Sant, jag slarvade igenom ditt förra inlägg, men nu är jag med! Och du har naturligtvis rätt i att man med fullt adrenalinpåslag kan prestera över sin normala förmåga. Därom råder ingen tvekan!

Däremot är jag långt ifrån övertygad om att man kan få sådana krafter som de anekdotiska händelser du refererar till antyder. (Även om jag inte utesluter att jag kan ha fel på den punkten...)

Jag vill nog också påstå att det råder betydligt större samband mellan muskelvolym och styrka än vad som kanske ofta antas av folk med ringa erfarenhet av kraftsporter, men jag avstår från att gå in djupare på ämnet i ett försök att inte komma alltför mycket OT!

Vad jag försöker säga är, att jag inte tror att RN (eller någon annan heller, för den delen!) kunnat släpa omkring på en död kropp vägandes 120kg utan att vara åtminstone en aning mer vältränad än medelsvensson. Detta alltså oavsett hur mycket adrenalin han än haft i omlopp.

Och detta baserar jag på mina egna (förvisso ringa, men ändock) erfarenheter i frågan.

Är helt med dig. Dessutom skulle en klenare kille planerat mordet annorlunda, kanske lurat ner offret i källaren och knackat honom i bakhuvudet på nervägen. Man kan anta att Ragnar kände sig ganska säker på att han skulle fixa bortsläpandet av ex-styvfaderns lik, annars hade han inte valt att göra som han gjorde.

Sambandet mellan muskelvolym och styrka är lite klurigt, men det är OT och en helt annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in