2010-05-18, 02:04
Medlem
60-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrispanthera
Jag hävdar att när man är nere på den här detaljeringsnivån; var har han duschat, nyckeln till tanklocket, blod på knogen etc, så ser man inte skogen för alla träden. Dessutom är de flesta av dessa funderingar fritt svävande utan grund i några fakta. Eller har jag fel`

Å dina funderingar - de svävar inte alls då? Alla har vi olika funderingar - respektera dom. Dina kan jag inte alltid tyda. Tycker ovanstående funderingar kring var han duschat är mkt intressanta....
Citera
2010-05-18, 02:05
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Jag försökte besvara en fråga. Har du problem med det? Fakta? - Har ingen anledning att misstro chaffisen som sa att Ragnar verkade nyduschad.

Hur högt behöver du sväva för att se din drömda skog?

Bäste vän, jag ifrågasätter inte dina uppgifter, utan ber dig om att kritiskt värdera källan först och sedan se hur och var informationen passar in. Det gäller alla informationer oavsett varifrån de kommer.

Som jag tidigare beskrivit under namnet Det Djävulska Projektet eller vad det var. Den bygger på absoluta ock icke omstridda händelser i helheten. I den bilden passar verifierade detaljinformationer in och kan då huvudsakligen underbygga och eventuellt skapa viss förståelse för det inträffade.

Det var min ärliga avsikt, samtidigt som jag försökte skoja lite med de vikldaste idëerna.

Förstår du resonemanget?
Citera
2010-05-18, 02:09
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60-talist
Å dina funderingar - de svävar inte alls då? Alla har vi olika funderingar - respektera dom. Dina kan jag inte alltid tyda. Tycker ovanstående funderingar kring var han duschat är mkt intressanta....

Det tycker jag också, men de utgör inte något genombrott i utredningen, men kan stötta andra detaljer i utredningen.
Citera
2010-05-18, 02:16
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Är man nyduschad 4 på morgonen i närheten av norska gränsen, så tycker jag att det är intressant att veta var. Det är rent av oansvarigt att inte ställa sig den frågan. Det kan tom finnas fler offer.

Och alla som tycker att han hade en dålig flyktplan kan ju komma på en bättre. Hade han lyckats köpa en överfart av kaptenen och sluppit den svenska agenten, så hade han mycket väl kunnat komma undan.

Jag tror helt enkelt att han inte hade planerat att döda dem just denna gång. Med det i åtanke, så tycker jag att han klarade sig ganska långt trots all otur.

Angående pengarna, så är det inte så svårt att dra ihop de där summorna om man inte har några laster. Har man pengar att dra till sydamerika, så kan man mycket väl ha pengar att resa en gång till.
Han kan ha sparat och/eller sålt en del saker. Förutom alla löner. Jag kunde utan problem fixa fram 5 ggr så mycket pengar som 18-åring redan på 80-talet. Att han inte skulle ha klarat av att semestra i ett annat land motbevisas ju av den rådighet han visade efter ett sånt vansinnesdåd han gjort, med sömnbrist, panik och stress i en salig mix.

Han är ju äldre än stridsförande soldater och färdiga yrkesbefäl.

Jovisst, det jag försöker säga är att olika information kan vara lika "sanna", MEN ATT JAG FÄSTER STÖRRE VÄRDE PÅ VISSA ÄN ANDRA INFORMATIONER. Bevisvärdering finns det ett ord som heter.
Citera
2010-05-18, 02:26
Medlem
Yukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Någon som har Aftonbladet plus och kan slänga upp dokumentet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7137914.ab

Bumpar detta inlägg ^^
Citera
2010-05-18, 02:39
Medlem
Nails avatar
Citat:
Bäste vän, jag ifrågasätter inte dina uppgifter, utan ber dig om att kritiskt värdera källan först och sedan se hur och var informationen passar in. Det gäller alla informationer oavsett varifrån de kommer.

Som jag tidigare beskrivit under namnet Det Djävulska Projektet eller vad det var. Den bygger på absoluta ock icke omstridda händelser i helheten. I den bilden passar verifierade detaljinformationer in och kan då huvudsakligen underbygga och eventuellt skapa viss förståelse för det inträffade.

Det var min ärliga avsikt, samtidigt som jag försökte skoja lite med de vikldaste idëerna.

Förstår du resonemanget?

Det finns inte så mycket att förstå i det du säger eftersom "absoluta ock icke omstridda händelser" inte existerar i sinnevärlden. Här kan vi inte göra mycket annat än att spekulera. Även när domen har fallit kommer många frågor att förbli obesvarade.
Citera
2010-05-18, 02:52
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Det finns inte så mycket att förstå i det du säger eftersom "absoluta ock icke omstridda händelser" inte existerar i sinnevärlden. Här kan vi inte göra mycket annat än att spekulera. Även när domen har fallit kommer många frågor att förbli obesvarade.

Just det. Jag kan inte fatta varför vissa ska tjafsa så mycket om hur andra skriver, vad andra skriver osv. Ta det för vad det är, vanliga människor som funderar, som har idéer eller som kanske hört eller sett något. Några har källor, andra inte. Den som läser får väl själv avgöra hur mycket han väljer att tro på det som skrivs.
Citera
2010-05-18, 03:00
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Det tycker jag också, men de utgör inte något genombrott i utredningen, men kan stötta andra detaljer i utredningen.

Jaha, är detta en utredning Du bedriver här? Jag trodde det var diskussionsforumet Flashback. Så fel man kan ha....
Citera
2010-05-18, 04:54
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60-talist
Killen kan sakna förmågan att känna empati och trots detta bedömas vara psykiskt frisk i lagens mening - och därmed dömas till fängelse. Det är det mest troliga. Så det du säger ovan är därför lite motsägelsefullt.

Denne saken er i en tidlig fase- Ikke så mye vi vet sikkert. Men det kan se ut som advokaten er inne på noe. Om vi da spekulerer i Asberger så er det lite trolig at diagnosen (om den bekreftes) fører til annet enn fengselstraff. Noe annet ville være en fornærmelse mot andre med samme diagnose.

Kan jo sammenligne med en norsk drapssak hvor GM (18 år ved drapet) har en mild form for AS. Diagnosen var ukjent for familie og GM før rettspsykiatrisk us ble utført. Denne GM ble nylig dømt i andre rettsinnstans, lagmannsretten. (=HovR) Straffetiden ble uendret, 16 år. Straffeutmålingen er anket til Høyesterett. (=svensk HD) Advokaten mener og håper (forgjeves) AS bør gi mildere straff.

Eksperten om AS; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.7040642
Drapet på 15 år gamle Oda Moen:http://www.dagbladet.no/2010/01/11/n...ngsel/9874825/
Senast redigerad av limaha 2010-05-18 kl. 05:18.
Citera
2010-05-18, 07:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuku
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Någon som har Aftonbladet plus och kan slänga upp dokumentet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7137914.ab

Bumpar detta inlägg ^^

Den som gör det riskerar tillsägelse. Det är inte okej att direktlänka till Aftonbladet Plus-artiklar.

Citat:
0.08. Viss spridning av upphovsrättskyddat material är förbjudet

Det är inte tillåtet att efterfråga eller publicera direktlänkar som ger tillgång till upphovsrättskyddade filer och material som exempelvis musik, filmer och datorprogram utan upphovsmannens tillstånd. Inte heller är det tillåtet att använda forumet som redskap för sådan spridning. Däremot är det tillåtet att länka till webbplatser och program som möjliggör detta, samt även diskutera ämnet som sådant.

Frågor? Skicka PM.

/Mod
Citera
2010-05-18, 10:03
Medlem
TnaLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
jag är varken vän med mamma, pappa om han har nån eller något av mina syskon.

Det är för att jag inte vill att dom ska läsa allt jag gör/skriver på facebook, så det behöver inte ha något alls att göra med saken.

Jag kan ju ha fel, men R verkar inte vara typen som inte har familjen på facebook för att de inte ska se vad han pysslar med. Hade han småsyskonen som vänner?
Varför är hans facebookprofil borta nu?
Får man gå in och radera från kåken?
eller har han bett någon göra det?
Citera
2010-05-18, 10:33
Medlem
DeLoreans avatar
MB köpte en vit Jetta 23:e april i år.

Natten mot 3:e maj blev en rullstolsbunden man svårt misshandlad i sitt hem utanför Sollefteå och lämnad i sitt hus som sattes i brand. Tillhygge användes vid misshandeln. Den misshandlade mannen hade svåra skador i ansiktet men överlevde. Länk till artikel:

http://allehanda.se/start/solleftea/...r-om-mordbrand

Någon dag senare blev det inbrott i den misshandlade mannens garage. En VIT JETTA iakttogs i området.

Från Härnösand till Sollefteå är det c:a 9 mil. En dryg timme med bil.

Kan det vara samma Jetta? I så fall undrar man om det var RN som tjuvlånat MBs bil (kanske stod olåst med nyckeln i på MBs gård)? RN säger ju att han var i Chile då. Men men…

Är inte detta något som polisen borde kolla upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in