Citat:
Ursprungligen postat av 60-talist
Möjligen kände sig pojken sviken. Kanske hyste styvpappan mer kärlek t sina barn. Möjligen visade inte hans mamma tillräckligt med kärlek t sin förstföddde son. MEN - kom igen! Från detta till att MÖRDA nästan hela sin familj.
Ragnar hade en pappa som säkert älskade honom. Även en mor som säkert älskade honom. Han hade mer än många andra har i vårt samhälle idag. Jag tror faktiskt att Ragnar älskade sig själv lite för mycket. Å det e inge bra. Hans ego måste ha varit alltför stort, han måste ha sett sig själv som något jäkla offer - ingen älskade honom.... bla bla bla......
Jag är ledsen.... går inte på det......
RAGNAR är för mig en kallblodig mördare som skall till fängelset. Omedelbums. No Mercy.
Jag är fullständigt övertygad om att Ragnar inte kommer dömas till Rättpsykiatrisk vård då han i lagens mening inte är psykiskt sjuk, eller var det då han begick morden. Han må vara mycket störd, empatiskt och känslomässigt, alltså vara djupt personlighetsstörd, men det hjälper inte..... Denna man, tror jag, kommer dömas till många år i fängelse. Helt rätt.
Han har heller inte varit i Chile. Kanske på en kortare båtresa i några dagar för att lura sin familj. Men Chile i tre veckor, pff.... finns inte på kartan.
Må hans familj som är kvar i livet klara av denna svåra tid..... hur dom nu ska klara av att gå vidare..... Det är DOM jag lider med nu.

Vad baserar du det på? Att man "borde" ha det? Jag har en mamma och en pappa, och jag kan rakt av säga att min pappa inte älskar mig, då han i åtskilliga år tjatat om att min mamma borde ha aborterat mig. Min lillebror däremot tycker han om.
Jag förstår delvis ditt tänk, men du kan inte anta att Ragnar hade kärleksfulla föräldrar. Hade han haft det hade någon av dem tidigare noterat att allt kanske inte stod rätt till hos deras pojk och skaffat en barnpsykolog åt honom till att börja med, för svar ja, det märktes redan i unga år att han inte var riktigt som alla andra. Inte särskilt negativt, mest annorlunda.
Känns lite obehagligt att du dömer en potentiellt mycket sjuk människa utan att veta ett skvatt om honom eller hans tillvaro. Du bara utgår ifrån hur du tycker att saker är.