Citat:

Ursprungligen postat av tigrispanthera

Jag hävdar att när man är nere på den här detaljeringsnivån; var har han duschat, nyckeln till tanklocket, blod på knogen etc, så ser man inte skogen för alla träden. Dessutom är de flesta av dessa funderingar fritt svävande utan grund i några fakta. Eller har jag fel`

Är man nyduschad 4 på morgonen i närheten av norska gränsen, så tycker jag att det är intressant att veta var. Det är rent av oansvarigt att inte ställa sig den frågan. Det kan tom finnas fler offer.
Och alla som tycker att han hade en dålig flyktplan kan ju komma på en bättre. Hade han lyckats köpa en överfart av kaptenen och sluppit den svenska agenten, så hade han mycket väl kunnat komma undan.
Jag tror helt enkelt att han inte hade planerat att döda dem just denna gång. Med det i åtanke, så tycker jag att han klarade sig ganska långt trots all otur.
Angående pengarna, så är det inte så svårt att dra ihop de där summorna om man inte har några laster. Har man pengar att dra till sydamerika, så kan man mycket väl ha pengar att resa en gång till.
Han kan ha sparat och/eller sålt en del saker. Förutom alla löner. Jag kunde utan problem fixa fram 5 ggr så mycket pengar som 18-åring redan på 80-talet. Att han inte skulle ha klarat av att semestra i ett annat land motbevisas ju av den rådighet han visade efter ett sånt vansinnesdåd han gjort, med sömnbrist, panik och stress i en salig mix.
Han är ju äldre än stridsförande soldater och färdiga yrkesbefäl.