2010-05-14, 23:29
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Ragnar har också varit barn....

Ett par skribenter har tagit upp att det kan ha varit mamma Måna som skulle bli straffad genom morden. Jag kan hålla detta för inte alls omöjligt. Och då kommer frågan hur var/är Måna som person. Vi vet ju inget alls om henne utom att hon närmast helgonförklarats i tråden. Tror dock inte någon hittills har info om hur hennes personlighet verkligen var, och hur Ragnar växte upp med 3 pappor.

OBS ett förtydligande. Jag menade att det kan stämma att han ville straffa sin mamma och pappa. Jag lägger ingen skuldbörda på någon eftersom jag inte vet tillräckligt!
Citera
2010-05-14, 23:29
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60-talist
Jo. Nu måste lille Ragnar vakna upp ur vaggan. Så här skriver man i Aftonbladet om hans motiv:
Kompisar bekräftar att han beklagade sig över situationen i hemmet.
– Han kände sig orättvist behandlad i familjen. Han har vid något tillfälle sagt att han har fått göra skitgörat. Det handlade mest om att han fick hugga ved eller ta hand om disken, säger en nära vän.
HERREGUD!! Gå direkt till Fängelset, säger jag.
Jo fast om vi tänker på sagan om askungen så är det kanske inte så "bara". Vi vet ju inget alls om hur han har haft det... hur han blivit behandlad...
Citera
2010-05-14, 23:30
Medlem
Tuesdays avatar
Jag instämmer i omdömena som stod att läsa här igår om Kiörningsskolans rektor, efter att idag ha hört honom i P1-diskussionen (efter kvartifem-ekot) om trippelmorden. Det viktigaste för rektorn verkade vara att framföra sin egen förträfflighet - mitt i denna tragedi!
Citera
2010-05-14, 23:31
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Ragnar har också varit barn....

Ett par skribenter har tagit upp att det kan ha varit mamma Måna som skulle bli straffad genom morden. Jag kan hålla detta för inte alls omöjligt. Och då kommer frågan hur var/är Måna som person. Vi vet ju inget alls om henne utom att hon närmast helgonförklarats i tråden. Tror dock inte någon hittills har info om hur hennes personlighet verkligen var, och hur Ragnar växte upp med 3 pappor.

Bra kommentar, för gärningarna är jävligt skarpt analyserade, planerade och lite halvtaffligt avslutade.

GM och modern har ett helvete framför sig. Det skulle vara intressant att höra vad den del av trådens medlemmar som tycker att det är bättre att få ut en icke komplett dödsmaskin från rättspsyk. eller fängelse, har för tips (vilken jävla mening)!
Citera
2010-05-14, 23:31
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Detta blir motsägelsefullt då alla säger att han var så snäll och ställde alltid upp. Han lagade cyklar, hjälpte folk med deras datorer och någon skrev:"kom han hem till någon och det fanns disk så ställde han sig och diskade". Ett bevis på att han ville få bekräftelse som bygger på dålig självkänsla. Detta leder till att alla förväntar sig saker från honom utan att ge honom bekräftelse och då anser han att det är alla andras fel som inte ser honom.
Japp.... Men nu har han fullt fokus vill jag lova!!!!!!!!!!
Citera
2010-05-14, 23:32
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag instämmer i omdömena som stod att läsa här igår om Kiörningsskolans rektor, efter att idag ha hört honom i P1-diskussionen (efter kvartifem-ekot) om trippelmorden. Det viktigaste för rektorn verkade vara att framföra sin egen förträfflighet - mitt i denna tragedi!
Har du någon länk? Jag har missat detta helt. Har hört lite om honom innan men inte läst något han sagt.
Citera
2010-05-14, 23:33
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hur menar du att vuxenvärlden har svikit honom? Med ledning av den information som finns just nu kan jag inte se något.

3 lik i familjen säger en hel del, tycker jag.
Citera
2010-05-14, 23:34
Medlem
Paksenarrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
OBS ett förtydligande. Jag menade att det kan stämma att han ville straffa sin mamma och pappa. Jag lägger ingen skuldbörda på någon eftersom jag inte vet tillräckligt!

Det kan ligga en hel i det. Beroende på vad som har hänt innan.
Citera
2010-05-14, 23:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
3 lik i familjen säger en hel del, tycker jag.
Men måste det betyda att vuxenvärlden har svikit honom? Kan det inte vara så att RN har någon psykisk instabilitet som har gjort att han har tolkat normaliteter som svek?
Citera
2010-05-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Nu stod det i dagens Tidningen Ångermanland, papperstidningen alltså. Att RN var nyss hemkommen från Chile. Jag trodde precis som du att det trollades i tråden.
Han kan ju ha varit i Chile tillsammans med forskaren t.ex.

Det står även i AB att han kom hem från en resa till sydamerika bara ett par dagar innan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7124810.ab
Citera
2010-05-14, 23:39
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men måste det betyda att vuxenvärlden har svikit honom? Kan det inte vara så att RN har någon psykisk instabilitet som har gjort att han har tolkat normaliteter som svek?

Finns det såna psykiska instbiliteter menar du? Hur blir man i så fall sådan? Har det inget alls med vad man utsätts för under uppväxten menar du?

Jag tror inte att man föds med ett sådant abnormt psyke iaf...
Citera
2010-05-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Jo fast om vi tänker på sagan om askungen så är det kanske inte så "bara". Vi vet ju inget alls om hur han har haft det... hur han blivit behandlad...

Fattar inte hur så många verkar sympatisera med mördaren?! Killen är helt jävla störd i huvudet och förtjänar inget annat än att spendera resten av sitt miserabla liv bakom galler. Ingen jävla snyfthistoria i världen kan rättfärdiga det han gjort.

edit: liv*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in