2010-05-13, 19:40
Medlem
Romano83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Inte omöjligt att han började styrketräna för att kunna hävda sig, men det är ju en efterhandskonstruktion känns det som....

Precis, och precis så kommer säkerligen anabola-teorier att cirkulera.
Citera
2010-05-13, 19:42
Medlem
Kenny Kuks avatar
Någon som har länken till klassfotot med Ragnar?
Citera
2010-05-13, 19:44
Medlem
wishyouwereheres avatar
känner att jag måste lägga ut detta från i morse, ja fick så mycke skit när jag drog upp familjen från början men de visa sig inte va ovesäntligt va?

Citat:
Ursprungligen postat av thomashjelmberg
Angående motivet som det har spekulerats mycket om.

Jag träffade själv en kvinna för ganska länge sedan som redan hade ett barn och det är ju inget konstigt med det. Senare skaffade vi två egna barn och jag var givetvis lika mycket pappa till det tidigare barnet som till mina egna barn. Ett antal år senare skilde vi oss vilket gjorde mitt ex till ensamstående med tre barn och två olika fäder. Jag hade givetvis kunnat strida om att barnen skulle bo hos mig, men det gjorde jag inte och det är en annan historia. I vilket fall som helst så hade jag umgängesrätt med barnen förutom mitt ex första barn naturligtvis. Inte helt otippat så träffade exet en ny man och jag träffade mina egna avlade barn på helgerna, inte helt olikt den situation som finns i detta aktuella drama.

Alltså, jag blev helgpappa och hämtade mina barn regelbundet. Men min före dettas första barn kunde inte följa med p g a den aktuella situationen. Även om vi båda ville det så hade jag ingen umgängesrätt och kunde inte göra något åt saken. Så, när jag hämtade mina egna barn så blev han otroligt besviken och enormt svartsjuk på sina halvsyskon och det måste ha varit ett rent trauma för honom. Vi har snackat ut om det idag och det är inga problem, men är man utan spärrar så kan det antagligen sluta hur illa som helst.

Jag tycker att situationen i Härnösand verkar likartad och med ett instabilt psyke så framträder ett tydligt motiv.

du o dina barn motsvara ju exakt den mördade MB o hans barn.

o den enormt besvikna o svartsjuka pojken som du blev extrapappa för men som inte fick träffa dig sen när ditt ex hitta en tredje, han e exakt som GM (RN).

å parralellen blir bättre för här e en som visat att han haft insyn o käller förut som skriver va RN sagt hittills i förhören:

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Ja, hittills har han i förhör bara pratat om känslor av svartsjuka mot sina syskon och att han har mått dåligt under flera år samt att han har blivit kränkt under hela sin uppväxt, men vad som utlöste mördandet är fortfarande oklart.
Citera
2010-05-13, 19:44
Medlem
Paksenarrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Någon som har länken till klassfotot med Ragnar?

http://pici.se/pictures/large/cXxRFSAqy.jpg
Citera
2010-05-13, 19:46
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paksenarrion
http://pici.se/pictures/large/cXxRFSAqy.jpg

Tackar, nån som vet när det är taget?
Citera
2010-05-13, 19:48
Medlem
Novitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Nja.
Solumshamn ligger väl nära. Småbåtshamn. Eva Goës bor väl där ute också... annars för en 17-åring, inte direkt.

Edit: Finns även lite fornlämningar med gravar från järnåldern, för den konspiratoriskt lagde

Hoppsan, det var någon som tidigt noterade att Eva Goës finns bland mammans FB vänner...
Senast redigerad av Novitas 2010-05-13 kl. 19:57.
Citera
2010-05-13, 19:50
Medlem
The.other.sides avatar
http://pici.se/593613/
Senast redigerad av The.other.side 2010-05-13 kl. 19:59.
Citera
2010-05-13, 19:53
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novitas
Hoppsan, det var någon som tidigt noterade att Eva Goes finns bland mammans FB vänner...

Ja faktiskt inte alls förvånande. En regnbågsfamilj med dragning åt miljö/vänster-flummar-hållet
Citera
2010-05-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
I Falköping fanns hund och kanin på gården efter barnamorden och självmordet, enligt medias rapportering. Jag minns hur Efterlyst zoomade in Arbogakatterna och noterade katt i Härnösand. Det som också berör är bilderna på cyklar i olika storlekar i Härnösand, leksaker på tomten i Arboga. Starka bilder.

Det stämmer att katten som irrar runt kring området/tomten är den döda flickans katt som hon fick ha på sitt rum och ute då den 15åriga brodern var lite allergisk. Hon hade även kaniner som har omhändertagits nu. Katten vet jag inte om dom tagit också nu, men den var med på nyheterna förut idag.
Citera
2010-05-13, 20:01
Medlem
Kenny Kuks avatar
Jag har gjort en ganska fet upptäckt, återkommer med mer info snart...
Citera
2010-05-13, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Tackar, nån som vet när det är taget?
måste vara taget 07
Citera
2010-05-13, 20:14
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
måste vara taget 07

Vad får dig att tro det?

Citat:
Ursprungligen postat av rpattz
Bring it on!

Efter dubbelmordet i Brattås så säkrades ett skoavtryck, som enligt polisen skulle komma från en Reebokmodell, http://allehanda.se/start/solleftea/...a-dubbelmordet . Om vi nu granskar klassfotot med Ragnar och då speciellt hans skor, vad ser vi då? Jo, ett par Reebokskor! Jämför symbolen på skoplösen med symbolen på dessa Reebokskor http://www.shoes.com/ProductImages/FF_iA98491.jpg .

Mycket intressant tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in