känner att jag måste lägga ut detta från i morse, ja fick så mycke skit när jag drog upp familjen från början men de visa sig inte va ovesäntligt va?
Citat:
Ursprungligen postat av thomashjelmberg
Angående motivet som det har spekulerats mycket om.
Jag träffade själv en kvinna för ganska länge sedan som redan hade ett barn och det är ju inget konstigt med det. Senare skaffade vi två egna barn och jag var givetvis lika mycket pappa till det tidigare barnet som till mina egna barn. Ett antal år senare skilde vi oss vilket gjorde mitt ex till ensamstående med tre barn och två olika fäder. Jag hade givetvis kunnat strida om att barnen skulle bo hos mig, men det gjorde jag inte och det är en annan historia. I vilket fall som helst så hade jag umgängesrätt med barnen förutom mitt ex första barn naturligtvis. Inte helt otippat så träffade exet en ny man och jag träffade mina egna avlade barn på helgerna, inte helt olikt den situation som finns i detta aktuella drama.
Alltså, jag blev helgpappa och hämtade mina barn regelbundet. Men min före dettas första barn kunde inte följa med p g a den aktuella situationen. Även om vi båda ville det så hade jag ingen umgängesrätt och kunde inte göra något åt saken. Så, när jag hämtade mina egna barn så blev han otroligt besviken och enormt svartsjuk på sina halvsyskon och det måste ha varit ett rent trauma för honom. Vi har snackat ut om det idag och det är inga problem, men är man utan spärrar så kan det antagligen sluta hur illa som helst.
Jag tycker att situationen i Härnösand verkar likartad och med ett instabilt psyke så framträder ett tydligt motiv.
du o dina barn motsvara ju exakt den mördade MB o hans barn.
o den enormt besvikna o svartsjuka pojken som du blev extrapappa för men som inte fick träffa dig sen när ditt ex hitta en tredje, han e exakt som GM (RN).
å parralellen blir bättre för här e en som visat att han haft insyn o käller förut som skriver va RN sagt hittills i förhören:
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Ja, hittills har han i förhör bara pratat om känslor av svartsjuka mot sina syskon och att han har mått dåligt under flera år samt att han har blivit kränkt under hela sin uppväxt, men vad som utlöste mördandet är fortfarande oklart.