2010-05-16, 12:25
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag pratade nog närmast om de flesta på flashback. Men visst, huvudsaken är ju att man förstår varandra när man diskuterar, att man "når" varandra. Ibland får man höja läget, ibland får man sänka nivån. Det är en balansgång, och de flesta lär sig med tiden ungefär vad som fungerar i ett visst givet läge.

Nyanserad kommentar!
Citera
2010-05-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan ju vara dagboksanteckningar eller liknande som allmänt visar hur han hatar syskonen o MB o skulle vilja se dem döda. Det behöver ju inte vara dokument som visar på just detta brott.

Jo, fast med tanke på att de tydligen inte ens gått in i RNs rum, så känns det inte som att han skulle haft en sån dagbok med såna anteckningar liggande på köksbordet. Inte för att man kan vara helt hundra på att det stämmer heller, men det finns ju ingen anledning att ljuga om hur långt gången husrannsakan är. Om inte annat kan jag traska förbi imorrn och kolla vad de pysslar med.
Citera
2010-05-16, 12:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av perspicacious
RN har kopierat morden i Brattås för att få misstankarna att gå i den riktningen. Han ville främst döda syskonen, men det vore alltför långsökt att koppla två barns död till Brattås, så då mördades också styvpappan. Då skulle polisen börja leta i dennes bakgrund "vem vet vem han kan ha haft något otalt med ..."

RNs eget försvinnande och senare uppdykande skulle kopplas till något form av människorov, "RN vaknar upp på en lastbåt och minns inget ...", "hittad förvirrad i Sankt Petersburg..." etc.

Mamman tar emot honom med all sin kärlek, den förlorade sonen, det enda barnet hon har kvar.

Logiskt?
Motsäges av uppgifter om att Ragnar ska ha lämna kvar spår på brottsplatsen som visar att han är mördaren.
Motsäges och motsäges. Planen kan ju iofs ha varit något i den stilen ändå, fast den inte genomfördes så jävla perfekt.
Citera
2010-05-16, 12:28
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Jo, fast med tanke på att de tydligen inte ens gått in i RNs rum, så känns det inte som att han skulle haft en sån dagbok med såna anteckningar liggande på köksbordet. Inte för att man kan vara helt hundra på att det stämmer heller, men det finns ju ingen anledning att ljuga om hur långt gången husrannsakan är. Om inte annat kan jag traska förbi imorrn och kolla vad de pysslar med.

Kan ju vara anteckningar som hittats i Ragnars packning. Har för mig att detta med dokumentation kom ut i tidningarna en kort tid efter de hade plockat in Ragnar.
Citera
2010-05-16, 12:33
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Motsäges och motsäges. Planen kan ju iofs ha varit något i den stilen ändå, fast den inte genomfördes så jävla perfekt.

Jo, men om man använder kniv o yxa så borde man ju fatta att man måste vara inplastad från topp till tå för att inte riskera att själv bli skadad och efterlämna blodspår eller DNA-spår. Räcker ju med att ett av offren kommer åt att slita av en handfull hår så är man körd. Men visst kan han ha försökt lägga skulden på någon annan men klantat sig. Det lär ju framkomma hur mycket spår han lämnat efter sig.
Citera
2010-05-16, 12:41
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Nu gillar jag personligen inte att spekulera allt för mycket kring detta eftersom ni gör det så bra själva.
Men ponera på om han träffat en tjej i Chile via internet och att det var henne han skulle dit och träffa, Isåfall kan det ligga nån sanning i det han sa.

Han hade säkert även extraknäckt i en korvkiosk under många år och där kunnat försnilla en ansenlig summa pengar.....
Citera
2010-05-16, 12:48
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag får inte heller ihop det.

Bilen hittades i Staa. Men han plockades upp av lastbilschauffören på vägen mellan Härnösand och Umeå. Det är någonting som inte stämmer här. Pusselbitar som fattas.

Bilen kanske gick sönder?
Tänkte på villospår först men det är förbannat korkat att åka tillbaka samma väg isåfall. Han var i princip "hemma" igen när han befann sig i docksta.
Citera
2010-05-16, 12:49
Citat:
Tänkte på villospår först men det är förbannat korkat att åka tillbaka samma väg isåfall. Han var i princip "hemma" igen när han befann sig i docksta.

Korkat - eller irrationellt och ologiskt=genialiskt?
Citera
2010-05-16, 12:53
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drittewelle
Ja, men jag känner fortfarande inte att jag haft skäl att misstänka att jag överskattat FemHaxx förmåga att förstå innebörden i orden jag använder.

Jag tycker att du har nu fått så bra på pälsen att det bara är att dra på den, som jag m.a.o.
Citera
2010-05-16, 12:53
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Kan ju vara anteckningar som hittats i Ragnars packning. Har för mig att detta med dokumentation kom ut i tidningarna en kort tid efter de hade plockat in Ragnar.

Det kan det röra sig om. Anteckningarna behöver inte komma från mordplatsen.
Citera
2010-05-16, 12:58
Medlem
Citat:

Han räknade kanske med (eller hoppades) bilen skulle hittas först och att polisen skulle anta att han befann sig någonstans i det närområdet och rikta all uppmärksamhet dit, och under tiden skulle han kunna slinka igenom nätet och utanför landsgränsen.

Han räknade antagligen med att fraktbåt skulle ha störst chans att lyckas, hade personerna på båten varit mottaglig för mutor så hade han med all säkerhet ej suttit i häktet nu.

Just "backtrack" grejen är något man ofta ser i tex Hollywood filmer och grejer och där funkar det ju utmärkt, så varför inte. Tror inte RN är någon masterbrain tex särskilt i det tillstånd han befunnit sig i för att kunna genomföra en sån här handling.
Citera
2010-05-16, 13:00
Medlem
Drittewelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrispanthera
Jag tycker att du har nu fått så bra på pälsen att det bara är att dra på den, som jag m.a.o.

Du valde att beskriva RN som en person som "besitter en intellektuell begåvning långt utöver det normala" och skolkamraten, FemHaxx, använde orden "väldigt intelligent". Ingen av er två har på något vis lyckats argumentera för sin sak? På vilket sätt menar du att jag är den som fått på pälsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in