Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Å andra sidan har advokaten senast idag sagt att det inte alls är bekräftat att mordet är planerat, bara att han gått och tänkt på saker en längre tid. Jag har f.ö övervägt att ha ihjäl min pappa vid ett par tillfällen, men säg det inte till nån ifall jag får bryt på honom nån dag.
OK, det är vad
advokaten säger.

Han har kanske en agenda med sitt uttalande.
Även om det inte var planerat som i
detaljplanerat så återstår att han faktiskt har omsatt detta i en handling som innehållit fruktansvärda element som säkerligen skulle fått även förhärdade brottslingar att backa ur, som dessutom dragit ut på tiden och där han kunnat besinna sig flera gånger om. Det har han inte gjort. Enda möjligheten som jag ser det att han idag verkligen skulle ångra sig är att han varit påverkad av någon substans som satt alla hans vanliga spärrar ur skick.
Får jag fråga tillbaks då - tror du att det finns en möjlighet att han idag har spontantillfrisknat och plötsligt ångrar sig?
Ska bli intressant att läsa förhören när FUPen kommer. Advokaten berättar att han mår dåligt och har gråtit på vissa ställen i förhören när han berättat om detta. Narcissister brukar alltid gråta på de ställen i förhören där de berättar om sina egna "lidanden" (jmfr Mats Alm o Chr Schyrrer). Ska bli intressant att läsa på vilka ställen Ragnar gråter - om det är när han berättar om vad han utsatte sin familj för eller om det är när han berättar vad
de "utsatte" honom för

.