Citat:
Ursprungligen postat av tarasus
Eh, jaha... så killen erkänner att han ska ha planerat det hela, dvs totalt omöjligt att att bli dömd för något annat än mord, istället för att säga att det hela bara hände när en konfrontation uppstod som resulterade i att 3 personer dog till följd av ett handgemäng och kanske kommit undan med dråp i bästa fall... Way to go Einstein!!
"Uppgifterna har bland annat framkommit i förhör med den misstänkte, han säger att det inte var något han
– gjorde för stunden, säger Börje Öhman.
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska
–motivet ha varit svartsjuka mot syskonen. Polisen vill inte ge några detaljer, men bekräftar att 21-åringen mådde dåligt över sin situation.
– Motivet finns att hitta i familjebilden, säger Börje Öhman. "
Morden är enligt hans egen uppgift en medveten handling. Enligt hans vänner så visade Ragnar själv inte någon psykisk instabilitet de sista åren, utan var som en snäll hundvalp. Sa aldrig emot utan flöt alltid med utan friktion. Han klagade aldrig på dåliga hemförhållanden - en annan har dock kommenterat att han har haft "problematiska hemförhållanden".
Tidigare har jag trott att gärningarna var kulmen på en lång, inre storm. Att det slutligen rann över och han handlade på impuls just den kvällen. Nu inser jag att jag haft fel, och att det i själva verket handlar om ett planerade handlingar av en ung man med våldsamma inre demoner....
Jag tror han vill berätta vad som hänt så korrekt som möjligt av två skäl:
1. Av respekt till de som överlevt - sin mamma och andra.
2. Det är viktigt för honom att alla vet att detta var en medveten handling, och vill inte framstå som en "dåre".