2010-05-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han är ju inte dum, så rent intellektuellt förstår han säkert att man inte får döda människor. Men samtidigt så tror jag att han anser att det borde beviljas undantag för honom. För honom får man inte kränka, det är inte mer än rätt att det är dödsstraff på det. Liksom många andra mördare känns det som att han har narcissistiska personlighetsdrag. Tror att GW också varit inne på detta idag. Narcissisterna tillåter sig själva otroligt mycket eftersom de ser sig själva som överlägsna andra. Om man tycker att man är bättre än andra så betyder inte andras liv och lidanden så mycket. Att kränka narcissisten är som att kränka Gud, den personen förtjänar att dö. Så därför tror jag att Ragnar förstår att det är fel att döda, men samtidigt - människor som kränker Gud (Ragnar) måste ju utgöra ett undantag, eller hur?

Det var bara en utförligare förklaring på vad du menar. Jag undrar fortfarande vad du baserar det uttalandet på, varifrån får du att han inte tycker att han själv gjort fel?
Citera
2010-05-14, 18:58
Medlem
swed42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Vad tror ni RN får för straff? Fängelse eller psykisk behandling? Både och? Det lär ju inte bli livstid om man säger så...
6.5 Unga lagövrträdare
http://books.google.com/books?id=5pt...page&q&f=false
Citera
2010-05-14, 18:59
Medlem
Har träffat både RN och TS flertalet gånger de senaste åren, har väldigt svårt att tro att det är han.
Citera
2010-05-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle88
Har träffat både RN och TS flertalet gånger de senaste åren, har väldigt svårt att tro att det är han.
Jo det var nog Ragnars onda tvilling Valdmar
Citera
2010-05-14, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Det är någonting som känns igen somsagt...
http://img.listal.com/image/539845/5...ense-photo.jpg

Ja, vad lika varandra de var...och bägge skulle kunna vara söner till honom:
http://www.kaspinet.com/images/Misc/..._crowe_051.jpg
Citera
2010-05-14, 19:02
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det var bara en utförligare förklaring på vad du menar. Jag undrar fortfarande vad du baserar det uttalandet på, varifrån får du att han inte tycker att han själv gjort fel?

Att det är planerat. Tror inte att man planerar ett brott och sen vips! efteråt inser hur fel man handlat. Kan man planera och utföra en sån här handling så är det något allvarligt fel på en och det tar tid att åtgärda - om det ens går att åtgärda. Tror inte att man spontantillfrisknar på ett dygn...
Citera
2010-05-14, 19:03
Medlem
Citat:
kan du berätta mer om honom?
Citera
2010-05-14, 19:04
Medlem
ogifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
VAFAN asså, kan se 2 av allehandas 3 klipp på youtube men inte då ragnar lackar. Nån fler som inte kan se just det klippet ?
. undrar just vem som fick äran att ta trofén han sparkade iväg.. )
Citera
2010-05-14, 19:07
Medlem
Paksenarrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogift
. undrar just vem som fick äran att ta trofén han sparkade iväg.. )

Den skon kommer nog upp på ebay om några år.
Citera
2010-05-14, 19:11
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Varför har han då erkänt? Försöker han skydda någon?
Citera
2010-05-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att det är planerat. Tror inte att man planerar ett brott och sen vips! efteråt inser hur fel man handlat. Kan man planera och utföra en sån här handling så är det något allvarligt fel på en och det tar tid att åtgärda - om det ens går att åtgärda. Tror inte att man spontantillfrisknar på ett dygn...

Å andra sidan har advokaten senast idag sagt att det inte alls är bekräftat att mordet är planerat, bara att han gått och tänkt på saker en längre tid. Jag har f.ö övervägt att ha ihjäl min pappa vid ett par tillfällen, men säg det inte till nån ifall jag får bryt på honom nån dag.
Citera
2010-05-14, 19:15
Bannlyst
Han kommer att få rättspsyk.

Tycker killen verkar störtskön. Svinen han döda förtjänade högst sannolikast det dem fick. Synd att han inte gav sig på psykiatrin istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in