2010-05-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tappadvante
Man kan max. plocka ut 15k med bankomatkort på en vecka, så om ingen har haft massor av kontanter hemma så är det troligast att summan inte är större än så.

FEL, jag har kort som tillåter uttag på 20 000 i veckan! Och har man flera kort så.... hade inte killen varit i Chile???? Då hade han säkert både ett Eurocard/Mastercard och ett Visa.....
Citera
2010-05-14, 17:20
Medlem
[quote=dayweed]Vore intressant om Polisen kunde jämföra DNA på Ragnar från morden i Linköping 2004. Där sa Leif GW Persson att gärningsmannen troligtvis var väldigt ung.

Vad tror ni om det? jag tror inte att han är någon jävla gårdfarihandlare i mord. den här händelsen var specifik.
Citera
2010-05-14, 17:26
Medlem
largemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Vore intressant om Polisen kunde jämföra DNA på Ragnar från morden i Linköping 2004. Där sa Leif GW Persson att gärningsmannen troligtvis var väldigt ung.

Vad tror ni om det?

känns ju lite långsökt att han skulle ta sig ner till lkpg, kniva två pers o åka hem igen.
Citera
2010-05-14, 17:36
Medlem
Skönt utbrott han fick när han äntrade salen...

http://www.youtube.com/user/Allehand.../0/xDsIK-Raql8
Citera
2010-05-14, 17:55
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader3
Skönt utbrott han fick när han äntrade salen...

http://www.youtube.com/user/Allehand.../0/xDsIK-Raql8

Han är ju inte lite knäpp den jäveln.
Citera
2010-05-14, 17:57
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Vore intressant om Polisen kunde jämföra DNA på Ragnar från morden i Linköping 2004. Där sa Leif GW Persson att gärningsmannen troligtvis var väldigt ung.

Vad tror ni om det?

Jo, jag tog upp den tanken innan polisen själva började misstänkta att han kunde vara Brattåsmördaren.

Ragnar är exakt den typ av människa som Linköpingspolisen letar efter, alltså en snäll mes som får explosiva utbrott, han passar även in på signalementet.

Han har dock inte begått både Brattåsmorden och dubbelmordet i Linköping, utan det är något av dessa fall är inget av dem. Inte både och.

Citat:
Ursprungligen postat av largeman
känns ju lite långsökt att han skulle ta sig ner till lkpg, kniva två pers o åka hem igen.

Han kanske har släkt i Linköping? Morden begicks under höstlovsveckorna...
Citera
2010-05-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om jag ska gissa så tror jag inte att han förstår det. Han kanske förstår det på ett rent intellektuellt plan men känslomässigt tror jag att han tycker sig har rätt att döda de han anser har kränkt honom, inte gett honom den uppmärksamhet han tycker att han haft rätt till eller stått i vägen för honom på något sätt.

Ren nyfikenhet, vad baserar du det på? Bortsett från det faktum att han begått brotten, vad säger att han inte inser efteråt hur mycket fel han gjort?
Citera
2010-05-14, 18:07
Medlem
limahas avatar
Citat:
OK, förklara då för mig varför han yxar ihjäl styvpappa 1 som hans mamma hade lämnat för en annan karl. Vari ligger hämnden mot mamman där?

Vanskelig å forstå alle mekanismer i menneskesinnet som kan ligge bak uforståelige handlinger. Mange emosjonelle konflikter kan ligge til grunn for Rs spesifikke opplevelser av hat mot selve familieforholdet. Jeg skrev om noen mekanismer to innlegg lenger bak i tråden.

Men om vi sier det slik: Drepte R alle i familien som han følte agg/hat mot, så var der ingen tilbake for å lide og "angre" - Bare seg selv å legge skylden på.

Derfor skrev jeg noe om at moren kan være den han ville ramme mest ved å ta livet av barna han kanskje mente var mer elsket. Smerten han påfører henne er større og nødvendig for å hevnes, når han lar henne leve videre.

Han selv kan lide, men noen skal lide enda mer - Angre noe. Forstå - lide for alt det vonde han mener blitt utsatt for ved ikke bli like mye verdsatt innad i familien. (om dette var hovedgrunnen)

Hans liv er for alltid endret, men det er også morens (og ektemannens ) liv og velbefinnende for all framtid. Dette setter dype spor.
Senast redigerad av limaha 2010-05-14 kl. 18:34.
Citera
2010-05-14, 18:13
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Om jag ska gissa så tror jag inte att han förstår det. Han kanske förstår det på ett rent intellektuellt plan men känslomässigt tror jag att han tycker sig har rätt att döda de han anser har kränkt honom, inte gett honom den uppmärksamhet han tycker att han haft rätt till eller stått i vägen för honom på något sätt.

Ja, och det är den bristen på förståelse som visar att han har någon sorts störning. "Brist på empati", som polisen yttryckte det. Varje normalt funtad människa inser så självklara saker, men RN inser inte det.
Citera
2010-05-14, 18:26
Medlem
ogifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Vad tror ni RN får för straff? Fängelse eller psykisk behandling? Både och? Det lär ju inte bli livstid om man säger så...

Rättpsykriatisk vård röstar jag på..
Citera
2010-05-14, 18:35
Medlem
Paksenarrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogift
Rättpsykriatisk vård röstar jag på..

Rättspsykiatrisk vård Men ja jag tror samma.
Citera
2010-05-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeboy
va fan jag har för mig att sett denna bild förut

http://1.bp.blogspot.com/_0nStM0YaVM...3_425913_n.jpg
vad kommer den ifrån?

Denna kanske?

http://politisktinkorrekt.files.word...oel-ander3.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera