2010-05-12, 18:46
Medlem
maestro6s avatar
Citat:
Han är folkbokförd där, men om han var där vid tiden för morden är än så länge okänt. Det är förmodligen hans försvinnande som gör att han är misstänkt.
Med tanke på vad som skrivits tidigare så kan ju ha varit den förste på plats och bevittnat tragedin. och sen flytt.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
OK! Jag har inga kunskaper inom "brottsrätt" och blev bara litet förundrad över rubr. skäligen misstänkt till ett brott som ens son ev. kan vara misstänkt för. Givetvis skall polisen höra "nära anhöriga" om deras vetskap i det som hänt, men jag trodde att det behövdes mera "påtagliga" skäl för att gå från att vara far till en misstänkt GM till att bli skälig misstänkt för samma brott.

Detta blev litet virrigt, men det är hela tråden dessvärre.
Och så är det som i natt, inläggen haglar in precis som på min altan just nu, jag hinner inte med

Jag har precis som du svårt att förstå att Ragnas pappa blev anhållen, det måste berott på något som kom fram i förhören. Att de inte är släppta nu och avförda är mycket märkligt.

Både Spång och Tomas har sorg och det måste vara för jäkligt att sitta inlåst då.
Citera
Medlem
halgurds avatar
NU kommer nya uppgifter från TV4 om att Ragnar ska ha försökt muta sig ombord på båt till Ryssland:

http://www.nyhetskanalen.se/1.163640...uta_sig_ombord

"Nyhetskanalen kan nu avslöja att 21-åringen försökte smita ombord på fraktfartyget Siegfrid Lehmann i samband med att lastbilar körde in på området. Båten avgick vid 14-tiden på onsdagen för vidare färd mot Ryssland."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Eh, talking to me? Jag har läst alla de senaste sammanfattningarna och har absolut inte frågat efter nåt sånt.
Nej. En allmän och vänligt menad uppmaning då det efterfrågas på i stort sett varje sida vilket börjar bli tröttsamt.
Senast redigerad av jorand 2010-05-12 kl. 18:51.
Citera
2010-05-12, 18:47
Medlem
HAiTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ska bli intressant att se hur Sundsvallspolisen klarar ut detta. De höll ju 200-300 förhör i S.C fallet utan att hitta en enda ledtråd.

Angående det, inte jobbar väl den lokala polisen ensamt med sådana här fall utan experthjälp? Har jag sett för mycket wallander-filmer?
Citera
Medlem
Urmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicasso
Brukar inte skriva här men flitig läsare. Tänkte jag skulle bidra lite idag. Vapnet är kniv och yxa, minst ett av barnen mördades med yxa. Riktigt ruggigt brutalt enligt den med insyn. Huvudet klyvt.

Verkar som allehanda har släppt info om kniv och yxa iaf.

http://allehanda.se/start/harnosand/...a-har-anvants-
Citera
Medlem
Var killen 21 år gammal även då mordet begicks (igår kväll)?

I sånt fall blir det nog livstid för grabben, om det nu visar sig va han dvs.

De mördade var alltså halvsyskon och en man i 50-årsåldern, va hade 21-åringen för relation till denna? Och vad hade tonåringarna för relation till denna mördade man?
Citera
2010-05-12, 18:48
Medlem
halgurds avatar
Han var tydligen drogpåverkad vid gripandet:

http://www.nyhetskanalen.se/1.163640...uta_sig_ombord
Citera
2010-05-12, 18:49
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAiT
Angående det, inte jobbar väl den lokala polisen ensamt med sådana här fall utan experthjälp? Har jag sett för mycket wallander-filmer?
Tror det kommer läggas ner mycket resurser på detta. Ett trippelmord där mördaren fortfarande är vid liv är inget man ser lätt på. Detta kommer inte bli en lokal fråga.
Citera
2010-05-12, 18:49
Medlem
Citat:

De har hjälp av riksmordkommissionen som kom hit för att hjälpa till i SC-fallet.
Citera
2010-05-12, 18:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAiT

Nej, Riksmordskommisionen är i Sundsvall och jobbar just med S.C fallet, så visst har de hjälp i detta fall och det blev dessutom lägligt nu när detta dessutom skedde i Härnösand.
Citera
2010-05-12, 18:50
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko
En intressant iakttagelse är att den ev. GM (R*gnar Nil*son) ej är vän med varken sin mamma eller sina två halvsyskon på facebook.
Finns halvsyskonen på facebook då? Sen är det väl inte helt ovanligt att ungdomar (som man väl får anse att RN är?) inte vill ha sina föräldrar som vänner där? De ser det gärna som en "integritetskränkning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in