Citat:
Ursprungligen postat av Ottarshog
Det som gör att fantasin skenar lite är att barnens far inte kunde identifieras på flera timmar, vilket tyder på mycket grovt våld mot ansiktet. Låter som ett fruktansvärt raseriutbrott, vilket får mina tankar att gå till ett mord i Södertälje ett par dagar innan julafton. En 22-årig man knivdödade sin mor. Det visade sig att en schizofreni höll på att bryta fram i honom. han upplevde sin mor som ett reellt hot och dödade henne med massvis av knivhugg, och avlägsnade i det närmaste hennes huvud.
Jag har svårt att tro att bara svartsjuka kan ha legat bakom dessa dåd, känns som sinnessjukdom här också.
Men om detta har jag såklart inga belägg.
Ja, det känns som att barnens pappa fallit offer för ett "upprepat oresonligt" våld och är i så fall mycket personligt, eller vad det brukar kallas. Man kan ju dock tycka att detta våld p.g.a. hat (eller vad det kan vara) skulle ha ebbat ut till besinning. Varför fortsätter våldet genom att döda de två barnen? Jag förstår inte skeendet. Kanske var det barnen först och pappan sen'? Hur länge kan man "ridas" av tillfälligt vansinnigt våldsbeteende. Och om det inte var tillfälligt, varför har ingen reagerat på tidigare tendenser?