2010-05-12, 20:52
Medlem
Guardian Angels avatar
Hittills talar det mesta för att det är R och att hans pappa möjligen har skyddat brottsling (lånat ut pengar, kört R eller liknande), och att LGS är oskyldig och endast hittade dem.
Troligtvis släpps TS och LGS snart.
Citera
2010-05-12, 20:52
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nigahchocolate
Oj förlåt mig, efter morden, en lång omtumlande dag med dåliga nyheter

Med tanke på att TS såvitt vi vet fortfarande sitter anhållen hos polisen för mord, så kanske du skulle ringa polisen och meddela dem detta? Borde väl ändå hjälpa TS att bli släppt?
Citera
2010-05-12, 20:53
Medlem
Citat:
Oj förlåt mig, efter morden, en lång omtumlande dag med dåliga nyheter

ingen vet när morden begicks, du trollar newbie
Citera
2010-05-12, 20:55
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Ja, det känns som att barnens pappa fallit offer för ett "upprepat oresonligt" våld och är i så fall mycket personligt, eller vad det brukar kallas. Man kan ju dock tycka att detta våld p.g.a. hat (eller vad det kan vara) skulle ha ebbat ut till besinning. Varför fortsätter våldet genom att döda de två barnen? Jag förstår inte skeendet. Kanske var det barnen först och pappan sen'? Hur länge kan man "ridas" av tillfälligt vansinnigt våldsbeteende. Och om det inte var tillfälligt, varför har ingen reagerat på tidigare tendenser?

Den rimliga förklaring jag får till är helt enkelt att han hamnat i nån drogpsykos och sett dem som var hemma vid tillfället, alltså halvsyskonen och sedan deras pappa som kom för att hämta dem, som inbillade hot och därför går till attack?
Citera
2010-05-12, 20:56
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorand
http://allehanda.se/start/harnosand/...nks-for-morden

Mindre troliga mördare än dessa tre, om man läser artikeltexten, kan knappt finnas!
Hade inte RN försvunnit i stulen bil med "ryggsäck fylld av pengar" och blivit tagen vid ett lastfartyg i Holmsund skulle jag också börja gissa på en utomstående. Eller trodde att främmande människor inte kan gå in i villor och yx- eller knivmörda alla därinne.
Citera
2010-05-12, 20:57
Medlem
Ja, TS sitter tydligen anhållen fortfarande. Men är han oskyldig lär han själv kunna berätta för polisen vilka personer som kan ge honom alibi.
Citera
2010-05-12, 20:59
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Rätt lång väg, och hade han varit hem och duschat och kommit tillbaka helt normal? Och tillsynes icke duschad?
Nja.

Jag förstår att ni är chockade men jag hänger inte riktigt med här.
Han var alltså hos er 45 minuter EFTER morden?

I inlägget ovan "rätt lång väg" från/till vad? Är det långt från brottsplatsen hem till er?
Du menar alltså att när han kom hem till er var han inte nyduschad?

Det låter ju inte som att han är skyldig men troligtvis har polisen misstänkt att han kan ha hjälpt R. Av någon anledning har de anhållit honom.
Citera
2010-05-12, 21:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Det fetstilta, gäller detta RN eller TS?

Det gäller den person jag namngav, Tomas.
Citera
2010-05-12, 21:01
Medlem
Romano83s avatar
Jag är helt vilse. Är det en mördartrio vi pratar om? Son fader och fru? Hur säker är man att de samtliga tre är anhållna i samband med mordet i sig som just misstänkta? Och vad är dte med TS? Är han RN? :/
Citera
Medlem
Gothicas avatar
21-åringen har erkänt enligt Efterlyst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Ja, det känns som att barnens pappa fallit offer för ett "upprepat oresonligt" våld och är i så fall mycket personligt, eller vad det brukar kallas. Man kan ju dock tycka att detta våld p.g.a. hat (eller vad det kan vara) skulle ha ebbat ut till besinning. Varför fortsätter våldet genom att döda de två barnen? Jag förstår inte skeendet. Kanske var det barnen först och pappan sen'? Hur länge kan man "ridas" av tillfälligt vansinnigt våldsbeteende. Och om det inte var tillfälligt, varför har ingen reagerat på tidigare tendenser?
Ja,att döda tre personer kräver lite mer än ett vanligt raseriutbrott.
Som jag skrev tidigare tar man inte livet av tre personer utan att ha för uppsåt att döda dem,handlade det om blint raseri så borde någon ha överlevt.
Citera
2010-05-12, 21:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romano83
Jag är helt vilse. Är det en mördartrio vi pratar om? Son fader och fru? Hur säker är man att de samtliga tre är anhållna i samband med mordet i sig som just misstänkta?

Nej. RN har erkänt. Misstankarna mot de övriga två har avskrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in