2015-10-17, 00:56
Medlem
Erikssonenss avatar
Jag mår inte bra just nu. Har varit hos VC i veckan och berättat om mina symptom, doktorn misstänker prostatit och nu ligger jag här hemma i sängen och mår väldigt väldigt dåligt. Jag har troligtvis gått runt med denna sjukdom i flera år utan att kolla mig för jag är extremt dum i huvudet och ansvarslös:/

Jag är mellan 22- 25 år gammal. Jag började få ont redan vid 20 åldern så det har gått lång tid nu, och sex, onanera har inte varit härligt som det var en gång i tiden. Ändå, har jag tänkt att symptomen kommer gå över med tiden, sen har jag varit rädd för att gå till doktorn om könsorgan problem..

Mina symptom har blivit fler och värre med åren tror jag, nedan nämns dem:

• Smärta i bäckenbotten/prostatan vid sex och efter .. (tyngdkänsla)
• Efter utlösning, om jag får erektion igen, så gör det ont i bäckenbotten/prostatan.
• Röd förhud, klåda, irriterad hud. *
• Ont vid sex, dålig känsel, ingen orgasm vid utlösning
• Smärta vid erektion i bäckenbotten/prostatan
• Förhud/ollon luktar illa, hjälper inte att tvätta noga.
• Låg sexlust (kollar porr dock, men ingen grej att ha sex på riktigt längre)
• Känsel på ollon vid sex blir mindre efter en stund, även tyngdkänslan i penis uppstår vid sex)
• Kissar ofta
• Svag stråle
> Ont i höger pungkula, kollat upp den 2 gånger inga problem med den enligt ulta..

* Läkaren kollade huden och det såg OK ut, ingen ballanit osv..

Känns som inte penisen har ett liv längre, den ger så lite "funktion" så jag fattar inte varför jag i huvudtaget runkar, det måste vara ett beroende bara.. runkar det till och med när det gör skit ont.

Jag är så arg på mig själv nu, hur kunde jag gå med att ha det såhär så länge? Men jag vill försöka få så mycket hjälp som möjligt här, med stor tacksamhet.

Ni som är aktiva i tråden, läst genom allt (jag ska själv göra det när jag inte har så mycket oro i kroppen) kan berätta för mig vad ni tror? vad ska jag göra nu? Bästa kur?

All hjälp och tröst kommer uppskattas otroligt mycket, tack.

PS. symptom som jag inte har är att jag inte har ont i ryggen, låren och får inte ont om jag sitter ner, får heller inte ont om jag sitter på något kallt.
Citera
2015-10-17, 14:32
Medlem
Glieses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryzek
2. Djupa "squat stretches". https://www.youtube.com/watch?v=O2UQCwpVr4o , föreställ er att det är Van Damme som visar stretchen så blir det mindre gay (eller?). Försöker även i denna position slappna av i bäckenbotten som att jag ska skita typ...och pressar ut knäna med armbågarna som hon gör i videon.

Jag har börjat göra "squat stretches" som hon visar i videon. Gör dem när jag gymmar, innan och efter där jag trycker ut armbågarna så att knäna pekar utåt. Dock har jag märkt en viss stelhelt och ömhet vid mitt högra lår på innersidan, alltså precis där låret börjar från kroppen. Jag kan liksom inte stretcha ut det mer än till en viss punkt, då smärtar det ganska duktig på en punkt där. Precis som att en sena eller något har hamnat i kläm och inte kan sträckas ut. På vänster insida av lår känner jag ingenting, kan trycka utåt hur mycket som helst där utan problem. Notera att det mest är när jag pressar utåt med armbågarna som det smärtar mycket, jag kan göra vanliga squats utan problem. Ska visa på en bild var det känns: http://www.ladda-upp.se/bilder/htedwglvrlypgp/

kan det vara relaterat till mina problem?
Citera
2015-10-17, 17:21
Medlem
Kryzeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliese
Jag har börjat göra "squat stretches" som hon visar i videon. Gör dem när jag gymmar, innan och efter där jag trycker ut armbågarna så att knäna pekar utåt. Dock har jag märkt en viss stelhelt och ömhet vid mitt högra lår på innersidan, alltså precis där låret börjar från kroppen. Jag kan liksom inte stretcha ut det mer än till en viss punkt, då smärtar det ganska duktig på en punkt där. Precis som att en sena eller något har hamnat i kläm och inte kan sträckas ut. På vänster insida av lår känner jag ingenting, kan trycka utåt hur mycket som helst där utan problem. Notera att det mest är när jag pressar utåt med armbågarna som det smärtar mycket, jag kan göra vanliga squats utan problem. Ska visa på en bild var det känns: http://www.ladda-upp.se/bilder/htedwglvrlypgp/

kan det vara relaterat till mina problem?

Möjligen, fortsätt med stretchen och se hur det utvecklas med smärtan, pröva gärna det andra jag skrev också och rapportera resultat.

Har läst dina inlägg i tråden och tycker att våra symtom liknar varandras. Det du beskriver om att pungkulan håller på att "slitas loss" är antagligen relaterat till muskelspänningar, finns liksom ingen annan rimlig orsak till det. För mig är de värst på vänster pungkula.
Citera
2015-10-19, 11:47
Medlem
Marangenmawi
var det urinprov du gjorde för att få veta att du hade ureaplasma parvum? Jag tog ett urinprov förra veckan och poängterade att jag ville testa ureaplasma, så vi får se om det gick. Litar inte på läkarna riktigt. Vet inte om de skiljer på parvum och urealyticum på labbet. Undrar om det är svårt att få fram, så man inte får falskt negativt svar. Jag undrar vilken antibiotika kur som är bäst? 20-30 dagar doxycyclin? Jag tog för ett par månader sen 5 dagars azitromax, men det hjälpte inte
Citera
2015-10-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faanimej
Marangenmawi
var det urinprov du gjorde för att få veta att du hade ureaplasma parvum? Jag tog ett urinprov förra veckan och poängterade att jag ville testa ureaplasma, så vi får se om det gick. Litar inte på läkarna riktigt. Vet inte om de skiljer på parvum och urealyticum på labbet. Undrar om det är svårt att få fram, så man inte får falskt negativt svar. Jag undrar vilken antibiotika kur som är bäst? 20-30 dagar doxycyclin? Jag tog för ett par månader sen 5 dagars azitromax, men det hjälpte inte
Yes det var urinprov, men i ett rätt tidigt skede efter infektionen. Typ 2 månader efter. Jag tog en 20 dagars kur med doxycyklin, hjälpte enbart under själva kuren..sen kom allt tillbaka så mitt förslag är nog att försöka fixa en längre kur o kombinera med någon annan antibiotika, och hoppas att urinprovet kommer tillbaka positivt för någon bakterie så du kan välja rätt antibiotika.
Citera
2015-10-19, 20:53
Medlem
Marengenmawi
Blev du inte av med prostatit problemen? Är det inte "bara" ögonen som du har problem med nu?
Citera
2015-10-19, 20:57
Medlem
Själv har jag ju gått med skiten i snart 5 månader... Och det verkar ju inte så länge när det gäller prostatit. Hoppas jag får reda på något. Blir tokig på att inte något test visar något som helst. Ureaplasma verkar svår att bli kvitt , med all resistens som finns etc
Citera
2015-10-19, 23:26
Medlem
Citat:
Marengenmawi
Blev du inte av med prostatit problemen? Är det inte "bara" ögonen som du har problem med nu?
Jo det stämmer, pung och prostatavärken har försvunnit. Men har ju däremot utvecklat helt andra symtom som ledvärk i vänster rygghalva och i vänster arm (bara ibland), ständigt ont i ländryggen, är öm på olika ställen på vänster sida av huvudet (antar att det också är inflammationer, i någon led i guess) o som sagt "floaters" som påverkar synen. Plus att jag glidit in i en rejäl depression, hade inte planerat att detta skulle hända riktigt Läste häromdagen att inflammationer i hjärnan orsakar depressioner så det kanske inte är så konstigt att man inte är så glad. Det skumma är varför alla inflammationer bara drabbar vänster sida av min kropp... Har inte haft ont i ögonen på några veckor nu dock vilket är skönt, men ska till vårdcentralen imorgon och kolla upp grumlingarna. Men mitt råd till dig, jag har egentligen ingen aning om det fungerar, är att även fast du inte får positivt svar på att det är någon bakterie som orsakar dina problem (vilket är det mest sannolika då dina besvär uppstod efter oskyddat sex? ) så ska du försöka få ut en så lång kur av doxycyklin som möjligt av din läkare och sen nätshoppa azitromycin och kombinera dessa två. Det har botat andra här på tråden. Jag har gått på två 14 dagars kurer ciprofloxacin, 5 dagars azitromycin och 20 dagars doxycyklin i olika omgångar, men har fortfarande besvär..dock som sagt inga pungbesvär kvar.
Citera
2015-10-20, 12:27
Medlem
Halloj
Trist att dina besvär kvarstår. Psyket har ju mycket att säga. Jag har själv upplevt flera år tidigare att det sved i testikelgångarna när jag fick utlösning. Efter 3-4 månader försvann det när jag fick ultraljudundersökning av pungen och de inte hitta något. Vet inte om det var psyket? Har varit/blivit hypokondriker efter det. Har också haft problem med yrsel och flimmer framför ögonen innan det här. Pga jag trodde jag hade fått cancer i tarmen (men det är en annan historia, efter diverse undersökningar så släppte det, men det tog tid. Slet med yrsel ett bra tag. Tror det var pga jag spännde nacken av alla negativa tankar) allt började bli bra, men så kom detta som ett brev på posten. så, När jag beskriver mina problem för polare tror dem bara det är hypokondri. Jag vet inte heller om jag hade sex eller ej. Jag var packad och kommer bara ihåg att jag hångla med en brud och har en 45-60 min minneslucka. Hade inget slem i kalsongerna dagen efter heller. Så det talar ju för att man inte hade sex, eller jag blivit halvt avsugen? Har haft grym ångest efter det och efter en 3-4 veckor började jag kissa mer och sen har det eskalerat (har inte haft flytningar och inte ont när jag pissar eller ont i pungen, men har ont i skitan strålar ut i benen och ryggen och pisseriet såsom prostatit) kan jag ha fått prostatit pga min ångest och spänt mig. Jag var aldrig såhär förr. Vetefan hur psyket har blitt såhär.
Citera
2015-10-21, 11:24
Medlem
Jäkla nötter!! Ringde och kollade upp mina prover nyss. Allt var negativt. Ok sa jag, även Ureaplasma som jag specifikt bad att få testa (myco,klamme och gonne har jag testat neg för säkert 6 gånger). Ehh mycoplasma neg sa hon, nej sa jag UREAPLASMA? Nej det är inte testat...
WTF? Jävla idioter... Fan va trött jag blir. Nu måste jag väl chansa på någon antibiotika utan test... Käns förjävligt...måste till läkaren igen, som om man inte hade annat att göra. Tyvärr, Jag verkar inte vara den enda som inte fått possitiv på könis som samtidigt har prostatit besvär eller möter inkompetens
Citera
2015-10-21, 11:29
Medlem
Glieses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryzek
Möjligen, fortsätt med stretchen och se hur det utvecklas med smärtan, pröva gärna det andra jag skrev också och rapportera resultat.

Har läst dina inlägg i tråden och tycker att våra symtom liknar varandras. Det du beskriver om att pungkulan håller på att "slitas loss" är antagligen relaterat till muskelspänningar, finns liksom ingen annan rimlig orsak till det. För mig är de värst på vänster pungkula.

Ska göra det. Jag har enbart smärta/problem på höger sida.

När jag tränar(gym) har jag ingen värk öht. När jag tränar ben har jag inte heller ont, även om jag kör hårt, men däremot 2-3 dagar efter benträning när träningsvärken är som värst får jag förvärrad värk kring testikeln. Lite som att musklerna/nerverna i området blir mer ansträngda eller något.

Tränar du?
Citera
2015-10-21, 15:21
Medlem
Citat:
Jäkla nötter!! Ringde och kollade upp mina prover nyss. Allt var negativt. Ok sa jag, även Ureaplasma som jag specifikt bad att få testa (myco,klamme och gonne har jag testat neg för säkert 6 gånger). Ehh mycoplasma neg sa hon, nej sa jag UREAPLASMA? Nej det är inte testat...
WTF? Jävla idioter... Fan va trött jag blir. Nu måste jag väl chansa på någon antibiotika utan test... Käns förjävligt...måste till läkaren igen, som om man inte hade annat att göra. Tyvärr, Jag verkar inte vara den enda som inte fått possitiv på könis som samtidigt har prostatit besvär eller möter inkompetens

Tråkigt att höra..jo tack, man har ju fått erfara att de flesta inom vården är riktiga nötter
Men säg till att du specifikt vill testa dig för Ureaplasma, det finns två olika typer av ureaplasma, parvum och urealyticum (osäker på stavningen på sistnämnda). Ring och säg att det är dt enda du vill testa dig för i nuläget o se till så att nöten förstår vad du menar.
Om det visar sig att även den är negativ så bör du följa det rådet jag gav dig i tidigare svar angående antibiotikabehandling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in