Citat:
Ursprungligen postat av
dropkick1
Måste bara spy galla lite. Var precis på en urologmottagning på ett av sveriges största sjukhus, efter 4 månaders väntetid. Fick äran att träffa enhetschefen, som lätt var den värsta människan jag träffat.
Blev i princip från att jag började min lilla redovisning av hur jag mådde hånad och bemött med ett stirr. Efter att jag pratat klart så ville hon utföra en cystoskopi. Kände mig tveksam till detta, men gjorde det ändå. Lätt det värsta jag varit med om, alla kategorier. Självklart hittades inget fel. Försökte diskutera med henne om andra lösningar, kanske testa göra en odling, hormoner, allergier. Fick inte ens ett svar tillbaks, hon bara tittade på mig. "Allt ser bra ut, det är nog psykiskt."
Vilken jävla fitta, rent ut sagt. FML!
Håller med till 100%. Helt jävla sjukt hur dålig vår sjukvård egentligen är. Vi lever i en bubbla, i det här jävla landet. Vi tror att vi har världens bästa sjukvård och när vi kritiserar något så bortförklarar vi alltid problemet med att "i andra länder är det värre"... Alltså vilka jävla skitargument som ansvariga i det här landet håller på att spy ut över oss folk. Man kan inte själv bli rättfärdig genom att påpeka att andra är värre. Värst av allt är väl att dessa idioter till människor är de som blir chefer, som t ex. i ditt fall.
Urologer och läkare i detta landet kan ju knappt något längre. Allt är tydligen att bara kasta på en massa värktabletter, antidepressiva och ge diagnosen "det är kört för dig, men det här lindrar (och sparar pengar/tid för oss också, din dumme fan)"... Jag har själv varit i olika länder i Asien som är både mycket fattigare och rikare än Sverige, men i dessa länder så har jag alltid blivit tagen på allvar och blivit bemött med en vänlig, positiv och glad attityd. Är det så jävla svårt egentligen för läkare i vårt land att göra detsamma? Många som kommer med långvariga åkommor som t ex. prostatit, där man lider varje dag i flera månader om året, är oftast lite svårbotligare fall som kräver tid och engagemang. Ifall läkarna istället hade orkat att i af ge ett leende så hade det gjort att man känner sig lite bättre. Men nej, klart som fan så ska man bli bemött med att man är bara "en i mängden" och att man ska hålla käft och hålla ut samt att man är "OBOTLIG" och därmed slösar deras tid. Egentligen tycker jag att läkare själva är de som borde få trycka ner en massa antidepressiva i sig själva för de är de mest negativa och ovänliga människorna som finns.
Om jag hade varit du, så hade jag, precis som jag nu tänker, söka mig till vård utomlands. Jag håller på att kolla på olika alternativ och därefter spara pengar till ett besök. Flyg inom Europa kostar inte mer än en taxiresa idag och boende kan man hitta billigt. Det som kostar mest är nog själva besöket i sig.
Håll ut och tänk positivt, det är viktigast.