Hej bröder!
Tänkte jag kunde få skriva av mig här en gång, beskriva symptomen jag har/haft och om någon kan säga om detta liknar prostatit.
Ålder strax under 30, i övrigt frisk. Problemen började för mig någongång under slutet av mars. Under en period fick jag som en strama de känsla över vänster testikel, ej någon smärta mer irriterande. Efter någon vecka fick jag dock ordentligt ont ner i pungen samt bra ont strax ovanför penis i magen. Gick till min läkare och förklarade detta, han sa direkt: bitestikelinflammation.
Han skriver ut en omgång Doxyferm på två veckor och bara efter 3-4 dagar är jag nästan helt smärtfri. Dock återkom smärtan ner i testikeln vid något tillfälle och när kuren är slut så återkommer det igen. Dock inte lika ont denna gång. Trodde enbart det vart för kort kur så jag gick tillbaka och fick en omgång till; samma visa igen bra efter ett antal dagar men sen kommer skiten tebax.
Nu har jag dock inte ont ner i bollarna längre utan mer ut mot ryggen och vissa gånger ut i låret ljumsken. Samt även en lätt smärta i nedre delen av magen, absolut ingen svår smärta utan mer som en irriterande känsla som inte ger sig.
Alla dessa symptom tycker jag att jag kan läsa mig till liknar prostatit?
Det jag inte har haft några som helst problem med är toalettbesöken. Är det någon mer som haft liknande som mig men klarat toabesöken utan någon förändring?
Det ska tilläggas att jag gjorde mitt livs största misstag (kanske) någon gång i mitten av mars. Hade då köpt en gammal bil som jag fixade med. Satt flera kvällar på raken på verkstadsgolvet och tvättade rent i hjulhusen på den.. Och det var ca 1 vecka senare som det första började märkas.
Ska ringa en urolog imorgon och boka tid, han ska ha korta väntetider vad jag förstår. (Helt privat).
Vissa gånger vet jag inte om jag blivit knäpp i huvudet och vissa gånger är smärtorna tydliga. Börjar tära mer i huvudet än kroppsligt känns det som.
Den som känner igen sig på något sätt får gärna skriva någon rad. Mycket värdefull tråd iaf.
Ta hand om er vänner!