Tjena har inte runkat på nästan en vecka och sedan 3-4 dagar tillbaka har jag inte haft värk men däremot ser jag fortfarande hur höger kula försöker skjuta sig ut ur pungen eller något. Svårt att förklara. Märker det mest efter jag gjort nr 2 på dass eller när jag har erektion.
Hittade en bild någon flashbackare gjort på sin pung och det ser exakt likadant ut på mig, länkar bilden här:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%C3%A5tlig.png.
Notera att jag oftast märker av denna svullnaden innan och efter nr 2 på morgonen samt när jag har stånd. Pungkulan spänns upp liksom och placerar sig framför/ovanför den vänstra kulan och det ser svullet ut, men vet ej om det är en svullnad eller om det har med muskulaturen i bäcken att göra, t.ex. kremastermuskeln.
Har en fråga till er veteranare också. Har ni gjort MRI (Magnetisk resonanstomografi)? Har själv gjort en CT skan som inte visade något fel men däremot kan MRI upptäcka förkalkningar och försvagade områden bättre än vad en CT skan gör. Tänkte nämligen fråga urulogen om jag får göra en sådan, därmed utesluta fler orsaker till mina besvär.
För övrigt kör jag på celibat livsstilen nu då jag hellre lever relativt smärtfritt utan att komma än att komma och inte veta hur många timmar eller dagar jag ska ha värk. Värken/obehagen/irritationen vid bitestikeln/bakom testikeln, även när den är liten skapar pyskisk ohälsa hos mig och jag tror även att en tömning av säd flera gånger i veckan påverkar pysket och hälsan då man förlorar massvis med exempelvis zink och magnesium.
Prostatan har 20 gånger mer zink än andra organ i kroppen för att skydda mot infektioner etc. Om man då tömmer den ständigt så försvinner zinket och de skyddande ämnena. Av personliga erfarenheter känner jag mig även svagare och mindre på hugget så att säga efter utlösning, även tiden innan jag fick besvär kände jag så.
Börjar även fundera på om det är prostatan som är det faktiska problemet hos mig då min urulog inte har undersökt min prostata, varken fysiskt med fingrarna eller med ultraljud. Vet ej om de kollade på min prostata på CT skannen, förmodligen har dom gjort det, antar jag. Däremot har jag inte haft ont i prostatan utan mest i höger bitestikel, höger sädesledare (har ej ont där nuförtiden, endast vid blueballs) samt strålningar i höger ben, exempelvis från rövbenet ner till knät. Dock kan jag inte känna smärtan vid bitestikeln med fingarna, värken försvinner när jag tar på området för att sedan komma tillbaka, väldigt skumt.
Som någon annan skrev kan det vara problem i något område som skapar smärta i ett annat område. Problemområdet kan vara prostatan, kan ej utesluta det då jag inte blivit rättvist undersökt känner jag.