2014-11-01, 17:56
Medlem
Länge sen jag skrev här och är fortfarande inte ALLS säker på att det jag ibland drabbas av är prostatit men tänkte se om någon har liknande erfarenheter som mig och vad man isf kan göra åt det.

I torsdags kväll när jag tog mig en handtralla så börjar det efter en stund (ca 5-6 min) göra som ont/värka på höger sida av penis (här snackar vi ordinär handtralla, inga våldsamma konstigheter, hjälpmedel etc). Efter utlösning börjar det sedan svida höger sida och ut i ollonet och har varit så mer eller mindre sedan dess. Könssjukdom är uteslutet. Värktabletter hjälper inte. Bara rida ut stormen? Prostatit- symptom?

Har haft liknande förr och brukar gå över men oerhört irriterande, känns som urinröret (sädesledare?) är inflammerat men har inga som helst andra symptom för Urinvägsinfektion.
Citera
2014-11-04, 15:10
Medlem
Ingen som har något på ovanstående beskrivning? Trött på att det här skiten plötsligt brakar lös titt som tätt utan någon som helst anledning.
Citera
2014-11-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabella8
Ingen som har något på ovanstående beskrivning? Trött på att det här skiten plötsligt brakar lös titt som tätt utan någon som helst anledning.

Om det enda symptomet är smärta i penis då verkar det långsökt att det skulle vara något fel på prostatan, dvs bakteriell prostatit.
Citera
2014-11-05, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Om det enda symptomet är smärta i penis då verkar det långsökt att det skulle vara något fel på prostatan, dvs bakteriell prostatit.

Men det skulle då kunna kategoriseras som kronisk prostatit?
Citera
2014-11-05, 08:59
Medlem
Citat:
Men det skulle då kunna kategoriseras som kronisk prostatit?

Det kan vara en variant av CPPS/bäckenbottensmärta, men det är svårt att veta säkert om man endast utgår från ett symptom. Det finns säkert massor med olika potentiella förklaringar till smärta i penis.
Citera
2014-11-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Det kan vara en variant av CPPS/bäckenbottensmärta, men det är svårt att veta säkert om man endast utgår från ett symptom. Det finns säkert massor med olika potentiella förklaringar till smärta i penis.

Okej. Jävligt tröttsamt är det iaf, men det behöver man väl inte påpeka i den här tråden...

Känns bättre idag och värme hjälper, försvinner nästan om jag lägger en värmekudde på paketet, sen kommer det smygande tillbaka efter ett tag men, men... Nu blir det långkallingar till Maj.
Citera
2014-11-05, 13:00
Medlem
Gå till en bra urolog om du är orolig för undersökning med ultraljud. Kan vara allt möjligt från uretrit, inflammerad prostata eller bäckensmärta. Det går många nerver och muskler genom bäcken. Symptombilden är ofta klar men orsaken är ofta komplex. Så länge det inte är något allvarligt gör du dig själv en björntjänst genom att inte oroa dig. Håll dig varm, sitt inte still, rör på dig, slappna av och tänk positivt.

Citat:
Okej. Jävligt tröttsamt är det iaf, men det behöver man väl inte påpeka i den här tråden...

Känns bättre idag och värme hjälper, försvinner nästan om jag lägger en värmekudde på paketet, sen kommer det smygande tillbaka efter ett tag men, men... Nu blir det långkallingar till Maj.
Citera
2014-11-06, 07:12
Medlem
Nu är jag rätt säker på att jag har prostetit, kan inte tänka mig att det kan vara något annat då värken och "Smärtorna" växlar rejält. Allt från att testiklarna värker då och då till att jag kan få små skarpa smärtor mellan rumpan och pungen samt i mage & rygg. Dock är det aldrig något som gör riktigt ont, men vill rådfråga ifall ni tycker det är värt att söka doktor för det? Har det fått er att må bättre eller är det bara att försöka vänta ut det hela?
Citera
2014-11-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
...vill rådfråga ifall ni tycker det är värt att söka doktor för det? Har det fått er att må bättre eller är det bara att försöka vänta ut det hela?

Jag tänkte själv i dom där banorna (vänta ut det) när mina problem började och jag inte hade någon aning vad som var på gång. Så här efteråt så kan jag lätt säga att det var mitt livs största misstag. Ta tag i problemen nu istället för att tillåta en långsam gradvis försämring. Även om läkarna inte kan hjälpa dig direkt så börja utreda dina problem nu och stå på dig.
Citera
2014-11-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Gå till en bra urolog om du är orolig för undersökning med ultraljud. Kan vara allt möjligt från uretrit, inflammerad prostata eller bäckensmärta. Det går många nerver och muskler genom bäcken. Symptombilden är ofta klar men orsaken är ofta komplex. Så länge det inte är något allvarligt gör du dig själv en björntjänst genom att inte oroa dig. Håll dig varm, sitt inte still, rör på dig, slappna av och tänk positivt.

Det sista du nämner hjälper oväntat mkt, är jag aktiv på något sätt försvinner känslan i princip. Sitter väl i skallen också och inte bara i snorren...
Citera
2014-11-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nu är jag rätt säker på att jag har prostetit, kan inte tänka mig att det kan vara något annat då värken och "Smärtorna" växlar rejält. Allt från att testiklarna värker då och då till att jag kan få små skarpa smärtor mellan rumpan och pungen samt i mage & rygg. Dock är det aldrig något som gör riktigt ont, men vill rådfråga ifall ni tycker det är värt att söka doktor för det? Har det fått er att må bättre eller är det bara att försöka vänta ut det hela?
Jag tycker absolut du ska ta det till en läkare. Det finns olika typer av prostatit och även orsaken varierar. Akut prostatit kan göra att man mår riktigt dåligt, med feber och frossa etc. Kronisk prostatit, som din beskrivning låter som, kan orsakas av bakterier... eller av något annat. Detta är anledningen till mitt råd att ta det till en läkare. Är det en kronisk prostatit orsakad av bakterier, hjälper oftast antibiotika riktigt bra... och då vill du naturligtvis veta det så att du kan bli av med det snabbt.
Är orsaken något annat är dock antibiotika mer osäkert. Då är det inte värre än att du är tillbaka där du är idag. Men du kommer iallafall att veta vilken typ det rör sig om och förmodligen kommer du även att ha fått lite goda råd med dig från läkaren.

Själv väntar jag nu med spänning på provsvaret efter mitt eget läkarbesök igår. Jag hoppas att den är bakteriell, men i vilket fall som helst fick jag lära mig mycket jag inte visste.
Citera
2014-11-08, 16:15
Medlem
Pulserar det för er ibland i området precis där pungen slutar på undersidan, dvs början av "mellangården"? Gör inte ont men irriterande. Som att det klumpig vätska som "bubblar". Obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in