Citat:
Ursprungligen postat av
Duffie
Nu är jag rätt säker på att jag har prostetit, kan inte tänka mig att det kan vara något annat då värken och "Smärtorna" växlar rejält. Allt från att testiklarna värker då och då till att jag kan få små skarpa smärtor mellan rumpan och pungen samt i mage & rygg. Dock är det aldrig något som gör riktigt ont, men vill rådfråga ifall ni tycker det är värt att söka doktor för det? Har det fått er att må bättre eller är det bara att försöka vänta ut det hela?
Jag tycker absolut du ska ta det till en läkare. Det finns olika typer av prostatit och även orsaken varierar. Akut prostatit kan göra att man mår riktigt dåligt, med feber och frossa etc. Kronisk prostatit, som din beskrivning låter som, kan orsakas av bakterier... eller av något annat. Detta är anledningen till mitt råd att ta det till en läkare. Är det en kronisk prostatit orsakad av bakterier, hjälper oftast antibiotika riktigt bra... och då vill du naturligtvis veta det så att du kan bli av med det snabbt.
Är orsaken något annat är dock antibiotika mer osäkert. Då är det inte värre än att du är tillbaka där du är idag. Men du kommer iallafall att veta vilken typ det rör sig om och förmodligen kommer du även att ha fått lite goda råd med dig från läkaren.
Själv väntar jag nu med spänning på provsvaret efter mitt eget läkarbesök igår. Jag hoppas att den är bakteriell, men i vilket fall som helst fick jag lära mig mycket jag inte visste.