2014-07-27, 23:15
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det är jämna plågor för mig kan vara hyfsat bra en tid för att sedan bli sängliggande i smärta!

Jag har blivit bra i prostatan flera gånger men det är i sädesblåsorna som mitt stora problem ligger kommer alltid tillbaka hur långa kurer jag än äter och masserar..

Så himla tråkigt att du inte blivit frisk. Vad säger vården om sädesblåsorna? Vill de ens titta åt det hållet?
Citera
2014-07-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Så himla tråkigt att du inte blivit frisk. Vad säger vården om sädesblåsorna? Vill de ens titta åt det hållet?

Absolut inte och tjatar man om det så säger dom att det ändå inte finns något bot mot det! Jag vet att jag skulle bli bättre av injektioner men det skulle krävas många och under lång tid och dom pengarna har jag inte jag fick ju inte ens ersättning av FK för guercini undersökningen föra sommaren..
Citera
2014-07-27, 23:28
Medlem
AgentJoyBoys avatar
På tal om prostatit och flagyl. Har ni läst denna rapport?

Citat:
A number of observations support an association between Trichomonas vaginalis and prostatitis.[71-74] In one study, the prevalence of Trichomonas exceeded 85% in men who had symptoms of prostatitis that persisted despite their receiving antibacterial therapy.[75]

http://www.medscape.com/viewarticle/410204_4

Här finns en tydlig indikation på att flagyl borde ingå som standard behandling vid prostatit då varken doxycyklin, azitromycin eller läkarvårdens universalmedel ciprofloxacin biter på trichomonas.

Vi snackar alltså om över 85% av prostatitpatienter som konstateras trichomonasinfekterade!!! Detta är alltså prostatitpatienter som fortfarande har besvär efter antibiotikabehandling. Jag vet inte om hur stor flagylresistensen är hos trichomonas. Men detta är ett väldigt intressant faktum.
Citera
2014-07-27, 23:34
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Tittade lite snabbt på trichomonasresistens och flagyl. En studie som titta på detta nämner att tinidazol är effektivt vid flagylresistens. Denna säljs i Sverige under namnet fasigyn. Ev. något att titta på om man misstänker trichomonas utan att flagyl ger verkan.
Citera
2014-07-28, 01:09
Medlem
vierecks avatar
Liten uppdatering av eländet för mig (mycket svammel)

Det allmänna intrycket man får av alltsammans är intressant. Jag har bara en gång tidigare varit i kontakt med sjukvården på det här sättet. Det vill säga med mycket springande på olika vårdinrättningar, undersökningar, träffa läkare och sköterskor, receptionister med mera. Det som slår mig är att det är tidspressat alltsammans, In och ut. Fort ska det gå, ha pengarna i handen så går det fortare. Förra gången jag åkte till sjukhus etc då hade jag lunginflammation och hade ett snabbsäkevärde på 220 så jag minns inte direkt så mycket av det hela. Men nu när jag sökte för dels magsmärtor och den där satans smärtan i pungen, penis, och i mellangården, för oss "Klassiska kvastskaft upp i mellangården och en slang klämma runt penisroten-känslan". Då har jag varit klar i huvudet längs hela resan.
Att se hur sjukvården fungerar, eller hur allmänvården fungerar. Det är rent skrämmande, man måste vara stenhård och obeveklig för att få igenom det man vill. Annars så är det knappa 10 minuter per patient. In och ut. Ta till exempel blodprover jag gjorde. Jag fick stöta på läkaren och påminna honom att sända hem provsvaren "om jag inte hört av mig inom 14 dagar så är det bra". Vad är det för flum svar? Jag vill se siffror, latinska termer och pilar. Jag tror inte på läkarens "det ser bra ut". Jag vill se det själv. Det var där jag såg att PSA värdet var väldigt lågt och bra 0.65. Så då släppte mycket av cancerhypokondrihysterin.

Jag har sökt för andra saker med den senaste tiden och då insett att det är rena vansinnet. Sökte för stress/depression sade att det var för mycket på jobbet. Fick genast Citalopram och en annan medicin för att jag skulle tydligen må dåligt av de första tabletterna. Ingen sjukskrivning. Va fan? Ge mig en chans att vila förs innan man sätter in mediciner.
Sedan till en gastroskopi. 3 månaders väntan på en undersökning som tog 5 minuter inklusive läkarens redogörelse om vad som var problemet. Fick tabletter... Sopan till läkare på VC skulle sända mig resultaten via post. Ännu över en månad efter undersökninge, inget resultat i pappersform.

Man skriver ut tabletter och säger att det ordnar sig/det är lugnt/du stör mig, hellre än att lyssna på patienten. Man dämpar symptomen men ignorerar orsaken. Alla här skriver mer eller mindre samma sak. Det är ganska skrämmande att vi har ungefär samma intryck om hur vården fungerar. Men å andra sidan är det en stor fördel. Då man vet hur man kommer bli bemött. OM man nu träffar en bra läkare så blir det ju en dubbelt positiv upplevelse i stället. Annars så blir man inte direkt förvånad.

Prostatiten, som tråden handlar om.

Mina symptom har mer eller mindre försvunnit. Det var för ca en månad sedan som jag hade sista skovet. Jag har ju haft lindriga besvär jämfört med andra, men likväl så är det paniken och osäkerheten när det är en smärta man inte känt tidigare som knäcker en. När jag fick bekräftat att det inte var cancer eller att drulen skulle ramla av så förstod jag smärtan mer och kunde mer mentalt anpassa mig. Dvs inte sitta på kalla hårda bänkar, inte sitta naken i drag. Jag har blivit som en gammal gubbe nu. Jag sitter på en tidning, handskarna eller så sitter jag inte alls på kalla/hårda bänkar längre, Jag har underkläder på mig hemma även om det är varmt och jag känner för att svalka mig efter en dusch naken. Prostatan gillar att vara varm.
Jag onanerar även lite mer frekvent för att få cirkulation i apparaturen. Undersöker testiklar lite nu och då efter eventuella onormala sensationer, känner lätt och rör vid testiklarna. Trots allt man står ju där i duschen, det tar ju bara några sekunder och jämföra och kolla. Tjejerna ska ju kolla sina bröst som rutin. Då kan vi ju kolla apparaten.
Blodprovet jag lämnade för länge sedan, som jag senare fick tjata mig till för att få svar på, visade som jag nämnde tidigare, på en hälsosam prostata. Utan då var det "bara något annat" som smärtade och skapade obehag.

Efter ett par veckor så började det avta, för att sedan smärta bara ibland. Nu är det 5% av tidigare. Det är mycket bra.

Jag har läst på del ställen att prostatit kan vara stress relaterat till viss del, i vissa fall. Stressen gör att man spänner muskler som inte slappnar av och genererar smärta. Man har en väldans massa muskler i kroppen på alla märkliga platser. Jag skulle inte förvåna om det var en 50/50 situation för mig. För mycket stress i livet gjorde att något hände. En kroppslig freakout kanske. Men jag har sedan 6/4-14 fört en daglig statustabell i Excel för min vikt, temperatur, prostatit, avföring, utlösning i en 5 gradig skala samt en allmän beskrivning hur jag mår etc. Det har blivit en liten ritual som faktisk frun här hemma i huset har accepterat och förstår. Infon som jag skriver in samlar jag på morgonen och kvällen tar ca 1 minut extra. Det är intressant att gå tillbaka och se hur psykiska sinnesläget var de dagarna när smärtorna var som värst. Men även hur värdena förändras längs tidens gång. Läkaren jag gick till sade att jag inte skulle titta på internet efter vad det kunde vara jag led av, samt att jag inte skulle ta tempen så ofta. Men genom internet har jag fått lära mig 100 gånger mer än vad läkarna har sagt till mig. Genom att ta tempen 2 gånger om dagen så vet jag att min kroppstemperatur ligger på 36.6 grader. Så när jag omotiverat har 37.2 grader är det inte normalt, oavsett vad läkaren säger.

Om stress är halva orsaken till mina smärtor så är en lättare infektion kanske den andra delen. Jag hade nämligen för ca 4 år sedan problem med att urinera, det var som strålen vart tunnare och tunnare inte svagare. Till slut tittade jag på hur det såg ut runt urinröret. Där såg det ut som att det hade börjat växa hud över mynningen. Själva mynningen hade minskat i storlek. Jag vet ju att om man har hål i ärat efter ett örhänge och inte använder det på ett tag så kan en hinna bildas. Sagt och gjort, efter en dusch så tog jag fingret och skrapade lite lätt. Fick varpå mynningen vart hel igen och att urinera kändes helt underbart, dock kom lite blod från där det växt ihop. Detta växte ihop igen lite lätt, jag skrapade, det vart som små skinnflikar av torr hud som satt vid mynningen och gjorde att strålen delade sig och skvätte ner hela toaletten. Jag tog bort de med. Sedan vart det bra ett långt tag, men det kom tillbaka. Samma sak igen, så försvann det. Sedan den 6/4-14 har det kommit en, två små droppar blod efter utlösningen. Jag har alltid trott att det är testiklarna, eller ledarna som har fått ett brusten kärl elelr så. Men idag så började jag fundera på om det inte kan komma från ollonet i stället. Då det nu har läkt i mynningen, men jag har fått något vitt inne i röret som kan påminnas om ärrvävnad som i sin tur har ett svagt fält med rött vid övergången från urinrörets vanliga färg till det vita området. Jag har ingen aning om vad det är. Då alla blodprover är normala, sänkan är normal, ekg, blodtryck med mera är normal, jag kan pissa, jag kan få utlösningar och det känns bara irriterat efter bloddroppen kommer. Efter ha läst runt så är blod i utlösningen inte helt ovanligt vid prostatit.

Men så här i efterhand så tror jag att när jag höll på att pilla där så kanske en liten elak bacill smet ner i urinröret och hälsade på i prostatan. Jag har haft liknande smärtor i prostata området tidigare, men aldrig tänkt på dem för vad det är, mer trott att det var "blue balls" eller klämt pungen när jag satt mig ner då det gått över efter en dag eller två. Men när jag fick ont i magen med och mystiska smärtor av en diffus karaktär så slog propagandaministeriet för hypokondri igång på högtryck i min hjärna. Som jag skrivit tidigare, jag är inte rädd för att dö. Jag är rädd hur jag ska dö. Hjärtinfarkt? Inga problem. Men ligga och tyna bort på ett sterilt sjukhus. Njet. Så oron är ju extrem för mig.
Hypokondri och en form av 40 års existens/livskris. Det är inget bra år detta för mig helt klart. Men tack vare er så har jag fått svar på mina frågor och fått insikt i mycket kring detta som läkare garanterat inte vet (bryr sig om).

Jag har tack och lov även sluppit avancerade behandlingar med mera för prostatiten. Inte ens ett finger i röven har jag fått (vilket jag ville ha då jag ville eliminera allt som gick att eliminera för eventuella sjukdomar. Jag har insett att "det är bara stress". På grund av stress och vantrivsel med livet så har mitt immunförsvar försvagats rejält varpå jag blivit sjuk på ett sätt som jag inte varit tidigare. Men jag lider med er som har allvarliga symptom och lider med detta.
Hoppas innerligt att alla blir kvitt detta.

Citera
2014-07-28, 18:19
Medlem
Håller med dig fullständigt viereck! Sist jag var hos läkare så snackade jag med en kille som hade lunginflammation och hög sänka med 39,5 i feber han hade varit till akuten några dagar innan och fått antibiotika intravenöst i några timmar för att sedan bli hemskickad med tio dagars antbiotika kur som inte gjorde någonting för honom.. Det är skrämmande när man tänker att en person i det tillståndet inte får ordentlig vård hur ska det det då gå för någon som har kroniska besvär och normala prover..
Citera
2014-07-30, 12:50
Medlem
Jag har hittat ännu ett problem som behöver åtgärdas för att jag skall återfå fullgod hälsa. Det är ett ofta dolt problem som många ovetandes lider av. Informationen nedan är relevant för både Prostatit och CPPS då det bland annat handlar om att stärka immunförsvaret samt minska risken för bildandet av triggerpunkter. Den är speciellt intressant ifall du har lidit av stress och/eller utmattning under någon period. Jag inkluderar några referenser i slutet för den som vill läsa mer.

Jag har snuddat vid vikten av en hälsosam andningsteknik i några av mina tidigare inlägg men jag har tidigare inte insett den fulla vidden av detta själv. Vissa forskare hävdar att så många som 90% av oss i västvärlden har en försämrad/nedsatt andning och att mycken ohälsa skulle kunna undvikas ifall man inser att detta är ett problem och behandlar det. Problemet handlar om överandning, dvs att man andas för stor volym luft. I USA så finns det en diagnos för detta men Svensk sjukvård ingnorerar naturligtvis problemet som så mycket annat. Diagnosen kallas Hyperventilation Syndrome (HVS). En viktig bidragande orsak till överandning är stress och dålig fysisk aktivitetsgrad.

Akut hyperventilation vet de flesta vad det är och det är lätt att identifiera på grund av den tydligt förhöjda andningsfrekvensen. Kronisk låggradig hyperventilation är dock svårare att upptäcka. Vid kronisk låggradig hyperventilation så handlar det om en lätt förhöjd andningsvolym per minut och det krävs mycket noggran observation för att upptäcka tecknen på överandningen.

Här kommer några fakta om andning som åtminstonde jag inte kände till:
-Om man andas för mycket (mer än man behöver) så får man sämre syresättning! (mer om detta nedan)
-Andning bör endast ske via näsan
-Om man sover på rygg så ökar andningen
-CO2-halten i blodet reglerar andningen
-En hälsosam andning är långsam, tyst och regelbunden

Andningen är naturligtvis mycket viktig för kroppens alla funktioner och med detta i åtanke så är det lätt att förstå att det blir problem ifall man har för dålig syresättning av hjärnan, kroppens organ och musklerna.

När man andas för mycket så ökar inte syreupptaget till blodet nämnvärt, vid normal andning så har blodet redan en mycket hög syremättnad. Det som däremot ökar är mängden koldioxid som man andas ut, det uppstår en koldioxidbist i kroppen. Om detta får pågå under en tid så kommer andningcentrum att påverkas och kroppens syresättning att minskas.

När koldioxidhalten i blodet minskar så höjs blodets pH, blodet blir mer basiskt. Blodets (hemoglobinets) förmåga att avge syre till kroppens vävnader påverkas av blodets pH-värde pga den så kallade Bohreffekten. Högre pH leder till att hemoglobinet binder syret till sig starkare, med andra ord så cirkulerar blodet runt i blodomloppet utan att avge tillräckligt med syre. Som om detta inte vore nog så leder den låga CO2-halten också till att kapillärer drar ihop sig (så kallad vasoconstriction) och detta ger minskad blodtillförset till många viktiga delar av kroppen.

Andningscentrum i hjärnan vänjer sig över tid med den låga koldioxid-halten och eftersom det är den (CO2-halten) som reglerar när man behöver andas in så hamnar man i en ond cirkel av automatisk överandning som inte bryts av sig själv. Redan kort efter att man andats ut så når CO2-halten i blodet den låga nivå som andningscentrum är van vid och man känner en stark impuls att andas in, på så sätt förevigas överandningen och man har hamnat i en kronisk låggradig hyperventilation. Försök att andas riktigt långsamt leder till lufthunger och kvävningskänslor.

Immunsystemet kan inte fungera optimalt när syrehalten är för låg. Musklerna blir syrefattiga och en perfekt miljö för bildandet av triggerpunkter uppstår. På grund av relativ syrebrist i musklerna så får man dessutom lättare mjölksyra vid ansträngning.

Exempel på problem orsakade av dålig andning:
-försvagat immunsystem
-sämre fettförbränning (kräver mycket syre)
-ökat sötsug (kompensation för dålig fettförbränning)
-större risk för triggerpunkter
-sämre uthållighet/kondition
-kapillärer drar ihop sig
-mer oro och stress
-IBS, tarmarna fungerar suboptimalt pga otillräcklig syresätning
-sämre sömn
-snarkning, sömnapne
-ofta täppt näsa

Vad ska man då göra åt detta?
-Motionera regelbundet, fysik aktivitet driver upp CO2-halten i blodet
-Andas alltid genom näsan, detta minskar risken för överandning
-Utför andningsövningar som syftar till att minska andningen (se nedan)
-Undvik att sova på rygg
-Se över kost och levnadsvanor

Det finns speciella andningsövningar för att motverka ovanstående problem. Övningarna syftar till att gradvis vänja andningscentrum vid högre CO2-halter.

-Så kallaade Buteyko-övningar syftar till att normalisera andningen. Dessa är emellertid svåra att lära sig korrekt utan handledning.
-Övningar med en "Frolov Device", en andnings-gadget som används till att både träna andningsmuskulaturen och för att öka koldioxidhalten i inandningsluften
-Fysik aktivitet kombinerat med begränsningar på andningen genom att använda andningsmotstånd (t.ex. http://www.trainingmask.com/) eller genom att hålla andan med vissa intervall under träningen

Ett självtest för att få en ungefärlig koll på hur man ligger med avseende på CO2-halt och syresättning går till som följer:
-Ha ett tidtagarur till hands
-Sitt still, stressa av i 3-5 minuter och andas avslappnat.
-Börja hålla andan efter en normal avslappnad utandning
-Ta tid tills du känner en tydlig önskan om att andas in igen. Detta sammanfaller ofta med en lätt sammandragning av diafragman eller bak i halsen.
-Slå av tidtagaruret och börja andas igen. Om du gjort rätt så skall du kunna falla in i samma andningstakt som du hade innan testet. Ifall du kippar efter andan eller behöver ta större andetag för att komma ikapp så betyder detta att du höll andan för länge. Vänta i så fall några minuter och gör om testet.

Vid normal hälsa ligger kontrollvärdet ovan på ca 40 sek. Värden under detta betyder att man har en förbättringspotential. Ju lägre värde desto sämre andning. http://www.normalbreathing.com/index-measure-CP.php

Själv så låg jag på 10 sekunder innan jag började träna, det betyder att jag hade en riktigt dålig syresättning.

Referenser:
WEB
http://andasmindre.nu
http://pbmhalsokompetens.se/page.php...perventilation
http://www.normalbreathing.com/index-myths.php

Böcker
Medveten andning: grunden för hälsa, energi och harmoni - Anders Olsson
Close Your Mouth: Buteyko Clinic Handbook for Perfect Health - Patrick McKeown
Advanced Buteyko Breathing Exercises - Artour Rakhimov
How to use Frolov Breathing Device - Artour Rakhimov
Recognizing and Treating Breathing Disorders: A Multidisciplinary Approach, 2ed - Leon Chaitow, Christopher Gilbert, Dinah Bradley
Senast redigerad av sctp 2014-07-30 kl. 13:39.
Citera
2014-07-31, 11:33
Medlem
I Buteykoteorierna så talas det en hel del om "focal infections", infektioner i kroppen som immunförsvaret inte rår på för att dom sitter på ett ställe där blodcirkulationen är begränsad. En inflammerad prostata stämmer bra in på denna beskrivning.

Enligt teorin om focal infections så kan en sådan infektion leda till allvarliga sekundära hälsoproblem i andra delar av kroppen och Buteyko menar att den innebär en kraftig begränsning på andningen. Det kan vara omöjligt att rehabilitera andningen med någon långvarig förbättring så länge infektionen finns kvar.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Focal_infection_theory
http://buteykoindia.blogspot.se/2010...teyko.html?m=1
Senast redigerad av sctp 2014-07-31 kl. 11:39.
Citera
2014-08-02, 01:06
Medlem
Jag åkte på ett annat problem nu har fått fläckiga utslag med små blåser på insidan låren och sen just ovanför penis! Skit jobbigt vet inte om det är värmeutslag,candida eller herpes(har aldrig haft utslag av det tidigare) det jag märkt är dom satt sig där jag svettas mest och denna sommar har ju varit olidligt varm + Att jag haft små feber på grund av ett prostata skov när det var som varmast.

Någon som känner igen sig..

Tacksam för råd...
Citera
2014-08-02, 19:45
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag åkte på ett annat problem nu har fått fläckiga utslag med små blåser på insidan låren och sen just ovanför penis! Skit jobbigt vet inte om det är värmeutslag,candida eller herpes(har aldrig haft utslag av det tidigare) det jag märkt är dom satt sig där jag svettas mest och denna sommar har ju varit olidligt varm + Att jag haft små feber på grund av ett prostata skov när det var som varmast.

Någon som känner igen sig..

Tacksam för råd...

Det kan vara svamp.

Mina tankar efter fyra år med prostatit,

stress är en tydlig faktor, om det börjar spasma lite därnere vissa dagar reagerar jag muskulärt ganska direkt och börjar på med onaturliga ställningar. Inflammation/infektion förvärrar genast tillståndet, i mitt fall är tyvärr prostatiten direkt associerad med svamp i underlivet och den här sommaren har varit fruktansvärd i det avseendet.

Om jag blir förkyld blir det genast värre, jag tror man måste acceptera att det alltid kommer finnas känningar därnere. Jag noterar att många inte blir hjälpta ens av cipro som ju ska penetrera prostatavävnaden. Min teori är att det faktiskt kan bli värre i många fall om prostatiten är kopplad till svamp. Någon skriver i tråden om Flagyl som väl är metronidazol? Har effekt även mot svamp och inflammation, men den är nog inget vidare för systemiskt bruk.

För mig är kroppstemperatur och utomhustemperatur avgörande, för snabba skiftningar eller extremt väder borgar för katastrof. Det försvårar tyvärr all form av träning.

Det som fungerat bäst för mig är att ägna det hela absolut så lite tid man kan, att sköta kost och hygien och försöka motionera samt pissa och runka ofta. Kroppen verkar ha förmågan att plana ut det hela något sånär under rätt omständigheter... jag undviker all form av medicin och behandling så långt det är möjligt numera. Allt jag provat har ändå inte hjälpt så då får man välja, antingen letar man efter mirakelkuren eller så försöker man stärka sin kropp naturligt så mycket det bara går. De här bakterierna eller wtf det är som orsakar prostatit vill ha en sjuk värd, gå åt andra hållet.
Citera
2014-08-06, 22:16
Medlem
Har sedan några dagar masserat prostatan och sädesblåsorna med samtidigt intag av Cedax.
Till en början va det väldigt obehagligt och läskigt men börjar vänja mig nu. Tekniken förbättras varje dag.

Första dagen masserade min fru prostatan och lyckade knåda ut några droppar. Fokus låg på att hitta rätt där inne. Sädesblåsorna nådde hon inte. En stund efter massagen såg jag till att ha utlösning. Under utlösningen så sved till rejält och gjorde ont i prostatan. Dag nummer två blev det en hårdare massage och mera noggrann. När jag står där framåtlutat över handfatet så ser jag toapappershållaren. Den där kan jag använda till att massera mig själv säger jag till min fru. Hon kollar på mig som om jag vore helt dum i huvudet. Några minuter senare så va den där inne och jagade sädesblåsor. Och ja, jag hitta båda. Och ja, det gjorde ont att trycka på dom. Provade även att massera prostatan med den, det fungerade över förväntan och jag lyckades massera ut några droppar själv. Även efter denna session så såg jag till att ejakulera efteråt. Herre jösses va det sved till under själva utlösningen. Trodde jag spruta taggtråd. Efteråt kändes det väldigt bra. Skönt avslappnad i hela bäckenet. Min teknik är långt ifrån perfekt, men övning ger färdighet. Om någon vecka eller två ska jag börja lägga på mera tryck. Imorgon ska jag börjar köra två pass/dag.
Jag har även beställt ett massageverktyg från USA, den bör komma vilken dag som helst.

Verktyget jag använde var toapappershållare modell Lillholmen från IKEA. Är i rostfritt och går att skruva bort bottenstycket. Tycker det blir ett bra momentum med stången då den är relativt lång.

Någon hade lagt upp en bild på på ett annat forum så länkar till den,
http://forum.odla.nu/lofiversion/index.php/t118023.html

Har någon tips för massage av sädesblåsor så posta dom gärna. Jag masserar sädesblåsorna och prostatan med samma rörelser som William gör med trumpinnen i denna video, http://www.prostate-massage-and-heal...l#.U-KKsvl_vjI

När frugan masserar så går hon från ytterkant in till mitten med ett hårt och jämnt tryck eller punkt trycker på vissa delar där jag är extra öm.
Citera
2014-08-06, 23:14
Medlem
Skojarns avatar
Att det svider i området efter ejakulation är en nog en bra sak. Förmodligen har du lyckats råda bot på lite blockeringar som innehållit infekterade vätskor med bakteriellt avfall och annat inflammationsdrivande elände med helt fel pH. Då du sedan ejakulerar forsar detta genom hela prostatan/sädesblåsorna och ger upphov till en tillfällig irritation av även friska områden. Gissningsvis kommer denna sveda minska i omfattning allt eftersom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in