2014-04-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn

Suck, nej. Det var ceftibuten (cedax), trimethoprim och slutligen även ciprofloxacin. Allt detta samtidigt som jag körde EDTA-stolpiller, och jag har ingen aning om vilken av alla dessa mediciner som faktiskt bidrog till att bota mig till slut.

Är fortfarande botad förresten. Lite känningar då och då, men minimalt. Blir bättre hela tiden.

Får jag fråga om du har haft en fast sex-partner under allt detta, och om hon isåfall också behandlade sig?

Jag sitter själv här nu med 4v doxyferm, 4 veckor cipro(750mg), och remisser till 2 olika urologer, men inga prov på könssjukdomar har hittats, dock såg en venerolog "andra bakterier" ifrån tops från urinröret.

Värt att själv käka antibiotika om man har ett aktivt oskyddat sexliv?
Citera
2014-04-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Får jag fråga om du har haft en fast sex-partner under allt detta, och om hon isåfall också behandlade sig?

Jag sitter själv här nu med 4v doxyferm, 4 veckor cipro(750mg), och remisser till 2 olika urologer, men inga prov på könssjukdomar har hittats, dock såg en venerolog "andra bakterier" ifrån tops från urinröret.

Värt att själv käka antibiotika om man har ett aktivt oskyddat sexliv?

Båda måste behandlas. Det är mycket viktig. En bra Urolog är helt införstådd med detta. Så inget sex under behandlingstiden eller använd kondom. Tänk på att t.ex Klamydia smittar genom oralsex. Så det anses inte som säkert sex.

Ring läkaren på direkten och begär odlingssvaret och läkaranteckningarna från topsningstillfället. Se till att få till en ordentlig odling på prostatasekret.
Citera
2014-04-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Har du fått skov? Dum fråga kanske men du har inte varit aktiv här på ett tag..

Blir bättre och bättre men åker på bakslag och nya besvär eller tidigare ej kända besvär. Ska göra odling igen för att se om det finns några bakterier kvar. Lutar åt att jag kör antibiotika-protokollet mot Klamydia.
Citera
2014-04-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Blir bättre och bättre men åker på bakslag och nya besvär eller tidigare ej kända besvär. Ska göra odling igen för att se om det finns några bakterier kvar. Lutar åt att jag kör antibiotika-protokollet mot Klamydia.

Fan jobbigt hoppas Du blir besvärsfri snabbt..
Citera
2014-04-03, 21:53
Medlem
Skojarns avatar
Jag har som sagt haft detta tre gånger i mitt liv och jag får tillbaka det vid oskyddat sex DIREKT, även när det inte rör sig om en könssjukdom. Det har med största sannolikhet rört sig om e. coli som förekommer naturligt hos kvinnor, och eftersom prostatan är ärrad så blir den lättare infekterad av sådant som en intakt prostata skulle klara av på egen hand.

Med andra ord så spelar det ingen roll om man behandlar partnern heller ibland, eftersom man inte kan få hennes underliv sterilt ändå. Självfallet ska båda behandlas om det är en patogen infektion såsom klamydia, trichomonas etc men ibland är det verkningslöst också. Verkar vara kondom resten av livet som gäller...

Jag vet inte om jag vågar prova utan igen.
Citera
2014-04-03, 21:56
Medlem
Fick ett PM av en vänlig person tidigare och han misstänker att jag har urinvägsinfektion. Jag skrev tidigare att jag och min tjej ofta har analsex då hon får orgasm lättare på det sättet. Alltid oskyddat. Så idag köpte jag på mig några liter med tranbärsjuice och har druckit en liter och det har inte svidit.

Jag provade även att onanera i morse och när jag började komma kunde jag känna hur det smärtade till i mynning på urinröret, jag kan inte riktigt sätta kläm på vart smärtan börjar men det känns extra mycket när dom första strålarna av sperma kommer. Det lustiga är att jag finner någon sorts njutning i smärtan. Jag hoppas nu att tranbärsjuicen gör sitt och rensar lite. Har även börjat dricka citronvatten. Blir det inte någon märkbar förbättring fram till måndag får jag vända mig till min läkare och be om någon form av antibiotika.

Mvh
Citera
2014-04-03, 23:13
Medlem
Citat:
Jag har som sagt haft detta tre gånger i mitt liv och jag får tillbaka det vid oskyddat sex DIREKT, även när det inte rör sig om en könssjukdom. Det har med största sannolikhet rört sig om e. coli som förekommer naturligt hos kvinnor, och eftersom prostatan är ärrad så blir den lättare infekterad av sådant som en intakt prostata skulle klara av på egen hand.

Med andra ord så spelar det ingen roll om man behandlar partnern heller ibland, eftersom man inte kan få hennes underliv sterilt ändå. Självfallet ska båda behandlas om det är en patogen infektion såsom klamydia, trichomonas etc men ibland är det verkningslöst också. Verkar vara kondom resten av livet som gäller...

Jag vet inte om jag vågar prova utan igen.

Det är sant jag har harvat igenom många forum från olika länder där folk berättat att dom själv och partnern blivit ordentligt behandlade ändå kommer symtomen tillbaka efter sex.. Det är kanske någon immunologisk reaktion i prostatan som finns hos prostatit drabbade på så sätt är det en livstids dom.

Livet är fan inte rättvist känner grabbar som knullat runt i åratal utan skydd och inte fått snopp snuva en enda gång..
Senast redigerad av ante1982 2014-04-03 kl. 23:19.
Citera
2014-04-05, 18:23
Medlem
Citat:
"Jag vill hjälpa dig att bli frisk så fort som möjligt och så billigt som möjligt."

Jaså? Varför tar han betalt för att vi ska läsa om upplösningen på hans sjukdomshistorik då?

Atari, jag kan berätta om vilka tre antibiotikor jag tog tillsammans och exakt hur jag masserade prostatan, men alla här ska sätta in 395 kr på mitt konto först.

Suck, nej. Det var ceftibuten (cedax), trimethoprim och slutligen även ciprofloxacin. Allt detta samtidigt som jag körde EDTA-stolpiller, och jag har ingen aning om vilken av alla dessa mediciner som faktiskt bidrog till att bota mig till slut.

Är fortfarande botad förresten. Lite känningar då och då, men minimalt. Blir bättre hela tiden.

jag hade utan minsta tvekan betalat dig 395 kr för tre år sedan om du hade kommit med förslag på hur jag kunde blivit av med prostatiten! tro mig, jag hade betalat dig både 3950 eller 39500 kr. känns som att prostatan och livet är värt det. handlar ju inte om plånboken längre efter flera år med prostatakaos. det kan nog dom flesta intyga här på tråden!

problemet är ju bara att du inte kommit med något förslag. det enda jag läst om i dina inlägg senaste åren är din jakt på ett magiskt piller á la filmen Limitless som ska ta bort besvären över en natt. du reser jorden runt och träffar läkare som sprutar in både det ena och det andra.

nu skriver du att du är botad, för ett litet tag sedan skrev du "att mitt liv är ett helvete just nu". känns lite som dubbla budskap.

men men, alla har ju rätt att göra som dom vill med sin kropp. poängen med inlägget var inte att reta upp trådens två alfahanar atari och skojarn utan enbart dela med mig av vad som funkade för mig. egentligen bryr jag mig inte ett dugg om vem som kommer med bra idéer. det enda jag bryr mig om är att jag blivit frisk och slipper eländet. och är det något jag lärt mig av min tid med prostatit så är det att tillverkarna av cipro, doxyferm, trimeto etc etc är dom som bryr sig minst om mig och mest om sina plånböcker. och så som du och atari gör reklam för alla möjliga slags läkemedel så kan man ju nästan tro att ni går på provision från läkemedelsbolagen.

good luck och kör hårt!
Citera
2014-04-05, 19:04
Medlem
Då kan du gärna berätta vad som hjälpte dig och vad de erbjuder för hjälp på Prostatithjälpen. Vad det s.k programmet innehåller osv.

Citat:
Ursprungligen postat av gurrasthlm83
jag hade utan minsta tvekan betalat dig 395 kr för tre år sedan om du hade kommit med förslag på hur jag kunde blivit av med prostatiten! tro mig, jag hade betalat dig både 3950 eller 39500 kr. känns som att prostatan och livet är värt det. handlar ju inte om plånboken längre efter flera år med prostatakaos. det kan nog dom flesta intyga här på tråden!

problemet är ju bara att du inte kommit med något förslag. det enda jag läst om i dina inlägg senaste åren är din jakt på ett magiskt piller á la filmen Limitless som ska ta bort besvären över en natt. du reser jorden runt och träffar läkare som sprutar in både det ena och det andra.

nu skriver du att du är botad, för ett litet tag sedan skrev du "att mitt liv är ett helvete just nu". känns lite som dubbla budskap.

men men, alla har ju rätt att göra som dom vill med sin kropp. poängen med inlägget var inte att reta upp trådens två alfahanar atari och skojarn utan enbart dela med mig av vad som funkade för mig. egentligen bryr jag mig inte ett dugg om vem som kommer med bra idéer. det enda jag bryr mig om är att jag blivit frisk och slipper eländet. och är det något jag lärt mig av min tid med prostatit så är det att tillverkarna av cipro, doxyferm, trimeto etc etc är dom som bryr sig minst om mig och mest om sina plånböcker. och så som du och atari gör reklam för alla möjliga slags läkemedel så kan man ju nästan tro att ni går på provision från läkemedelsbolagen.

good luck och kör hårt!
Citera
2014-04-05, 19:57
Medlem
Had en UVI för 1.5 månader sedan, den kurerades och är ej längre positiv för UVI. Misstänker nu hoppfullt prostatit då det är bättre än prostatacancer.

Kan prostatit ge följande symptom? Blod i sperma vid både samlag och masturbation, avsaknad av blod i sperma vid andra samlagstillfällen men då istället endast i urinen efteråt. Alltså inga blödningar förutom vid ejukalation, men har haft "rena" ejukalationer mellan men endast vid masturbation. Skrotala smärtor samt smärtor i prostatan i samband med dessa blödningar ca 1 dygn framöver. Som bonustillägg har jag ofrivillig viktnedgång. Prostatacancer vid 27 års ålder? I övrigt inga andra symptom öht.
Citera
2014-04-05, 20:14
Medlem
Skojarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrasthlm83

Ja...jag var sjuk, sen blev jag botad? Resonerar du likadant med avlidna människor? "Först sa du att du levde och sen dog du. Känns lite som dubbla budskap."
Citera
2014-04-06, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Fick ett PM av en vänlig person tidigare och han misstänker att jag har urinvägsinfektion. Jag skrev tidigare att jag och min tjej ofta har analsex då hon får orgasm lättare på det sättet. Alltid oskyddat. Så idag köpte jag på mig några liter med tranbärsjuice och har druckit en liter och det har inte svidit.

Jag provade även att onanera i morse och när jag började komma kunde jag känna hur det smärtade till i mynning på urinröret, jag kan inte riktigt sätta kläm på vart smärtan börjar men det känns extra mycket när dom första strålarna av sperma kommer. Det lustiga är att jag finner någon sorts njutning i smärtan. Jag hoppas nu att tranbärsjuicen gör sitt och rensar lite. Har även börjat dricka citronvatten. Blir det inte någon märkbar förbättring fram till måndag får jag vända mig till min läkare och be om någon form av antibiotika.

Mvh
Inga mer anala oskyddade samlag om hon inte tar finsprit och sköljer med!
Du kan ha UVI men du måste ju ändå inse att det troligen kommer från bajsbakterien e-coli.
Ciproflaxin i 5 veckor, sen doxyferm i 2veckor upp till 6 mån, sen flagyl.
Annars måste det testas och testas. INget man gör i Sverige. Läsa "riktlinjeboken".
Men som sagt, prova 5 veckor cipro först, inga samlag alls helst, runka, ja, det kan du göra.
Inte oralsex heller, mkt baciller i munnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in