Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2barnspappan
Vilka leder har du mest ont i ? jag har som en konstant värk i mina lår ner till knäna, ibland vaderna och fotlederna.. är även sjukligt trött nästan varenda kväll.. däckar för de mesta i soffan medans förut då jag var en riktig kvällsmänniska !!!!!!

Har haft precis samma som du..Lären ner till knäna är värst, ryggslutet också, fötterna känns mer som växtvärk, även om det var ett tag sen! :-) Jag var tydligen hyperallergisk mot sulfa-delen i det jag fick, och fick rejäla symptom, feber, kallsvettningar, svullnad, utslag och en STÖRD ledvärk. Drog till akuten, han bad mig testa sluta äta det i 1 vecka och se vad som händer. Tog inte ens tempen på mig.

Drog till en annan läkare dagen efter då jag vaknade helt genomblöt av svett, vilket jag gjort 3 nätter i rad. Då hade jag tydligen feber i ENA sidan av kroppen(WTF?) och någon sorts chock. Fick ny antiobiotka och en jäkla massa kortison, fick bort all smärta på 5 timmar. Kanske inte precis vad man behöver när man redan är körd.. :/ Det är samma här med tröttheten! Brukade vara vaken riktigt länge, älskade lugnet som blev där vid 1-2 tiden på natten.
Citera
2013-01-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Har haft precis samma som du..Lären ner till knäna är värst, ryggslutet också, fötterna känns mer som växtvärk, även om det var ett tag sen! :-) Jag var tydligen hyperallergisk mot sulfa-delen i det jag fick, och fick rejäla symptom, feber, kallsvettningar, svullnad, utslag och en STÖRD ledvärk. Drog till akuten, han bad mig testa sluta äta det i 1 vecka och se vad som händer. Tog inte ens tempen på mig.

Drog till en annan läkare dagen efter då jag vaknade helt genomblöt av svett, vilket jag gjort 3 nätter i rad. Då hade jag tydligen feber i ENA sidan av kroppen(WTF?) och någon sorts chock. Fick ny antiobiotka och en jäkla massa kortison, fick bort all smärta på 5 timmar. Kanske inte precis vad man behöver när man redan är körd.. :/ Det är samma här med tröttheten! Brukade vara vaken riktigt länge, älskade lugnet som blev där vid 1-2 tiden på natten.

Känner igen de med ryggslutet med.. om jag anstränger ryggen i någon minut bara så får jag en sjuk värk !! hur tycker du de funkar med värme ? upplever en rejäl lättnad när jag tillexempel står i duschen och i bilen är stolsvärmen konstant på max !!

Vet inte om någon kan relatera till detta men jag har en konstig känsla längst fram i picken, de är som den är överkänslig på toppen !! skit knepigt iaf..

Hare bra alla...
Citera
2013-01-23, 15:59
Medlem
aeons avatar
Jahapp, är det här jag kommer hamna nu?

För lite drygt två månader sedan fick jag en molande värk i pungen. Det var klåda och stickningar om vartannat, jag trodde det var ett herpesskov jag fick(det första på 5 år) men det var lite ovanlig klåda och ömmande, som gick ner mellan pungen och anus. Hursomhaver så åkte jag utomlands, och det vart bättre. Känslan försvann och jag funderade inte mer på det. Nu har jag dock, sen nyår, haft en molande värk i pungen, penis och det strålar mot mage och ljumskar. Jag har även stickningar, klåda och nu även flytningar från anus, gulbrun-vätska som luktar illa. Det ömmar konstant i pungen, och jag tappar all sexlust(till min flickväns stora förtret).

Jag har varit hos läkaren ett par varv då jag hela tiden tycker att det eskalerar, han har konstaterat att prostatan är något uppsvullen men inte mer än så. Alla odlingar för könsjukdomar har varit negativa, och jag har inga herpesblåsor... och så går jag in här och läser, känner direkt igen vissa symptomer. Känslan av ett tryck mot anus, klådan, flytningarna, värk i pung och penis.

Fan också, är det så här det ska bli nu. 34 år gammal och fucked for life? Kul.

Kämpa era hjältar!
Citera
2013-01-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1

Jag tålde heller inte sulfa efter sju dagar fick jag utslag på hela kroppen! Otroligt att du fick kortison det är svårt att få utskrivet för prostatit!
Citera
2013-01-26, 21:24
Medlem
Ville bara skriva några punkter för att se om de är fler där ute som har samma besvär som jag:

* Måste torka sig i röven en stund IGEN efter man har skitit... vette faan varför !!!

* värk i benen/låren (brännande, molande värk)

* efterdropp

* trötthet

* feberkänsla och huvudvärk

* känslig längst ut på picken.. sjuk känsla !!

Ha en bra kväll alla !!
Citera
2013-01-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2barnspappan
Ville bara skriva några punkter för att se om de är fler där ute som har samma besvär som jag:

* Måste torka sig i röven en stund IGEN efter man har skitit... vette faan varför !!!
...

Detta har avhandlats tidigare:
https://www.flashback.org/p33892321#p33892321

Jag har upplevt samma sak när jag varit riktigt krampaktigt spänd i bäckenbottenmuskulaturen.
Citera
2013-01-28, 15:51
Medlem
Skojarns avatar
2barnspappan: Kan du inte bara prova ta en antibiotikakur istället för att redogöra för dina symtom om och om igen?

För egen del hade jag en liten flare-up i ungefär en vecka sedan jag skrev sist. Det var min tredje på tre månader och för var gång blir den mildare, och dessutom gör de tidigare ömmande/infekterade punkterna på prostatan mindre ont - knappt något alls längre. Jag tror mer det är kroppens reaktion på nyupptäckt infektion eller dylikt, snarare än motsvarande ökning av infektionen i sig.

Flare-upen lugnade ner sig och jag mår åter mycket bra, i princip symtomlös. Innan jag åkte till Dr Toth åt jag samma antibiotika som nu (2x160 mg trimetoprim) och hade i princip ingen förbättrning, utan den höll mest infektionen i schack. Nu förbättras det hela tiden, och jag vill nog tillskriva detta EDTAn som löser upp blockeringar/förkalkningar av olika slag och låter antibiotikan komma in överallt. Tar även 5-10 allicin om dagen men dessa tror jag inte hjälper alls.

Tills nyligen hade jag tagit calcium-disodium EDTA, och den rensar bort mycket skräp, men har man förkalkningar som uteslutande består av just kalcium så har just denna EDTAn förmodligen ingen effekt, eftersom den redan är mättad med kalcium. Då ska man istället ha magnesium-potassium EDTA - men kruxet är att den här produkten är skitdyr. Att lösa upp kalket är ingen snabb process, så vi behöver mängder av detta vilket skulle generera en totalkostnad på många tusenlappar. Shoskes använde 1500 mg EDTA om dagen i 90 dagar, för den sistnämnda produkten får man betala 250 kr för 1500 mg EDTA!

Lyckligtvis kommer jag förmodligen kunna presentera ett billigare alternativ till detta...hör av er via PM om ni är intresserade av EDTA-behandling!
Senast redigerad av Skojarn 2013-01-28 kl. 15:57.
Citera
2013-01-28, 17:48
Medlem
[quote=Skojarn]2barnspappan: Kan du inte bara prova ta en antibiotikakur istället för att redogöra för dina symtom om och om igen?

Skojarn: URSÄKTA om jag stör dig med mina inlägg !! har du inget bra att säga så kan du väl bara låta bli...
Citera
2013-01-28, 18:35
Medlem
JackCosmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitaget
Hur går det mannen?
Gick fint tills jag var på sista tryckningen. Var i stort sett symptomsfri, men efter tryckningen kom symptomen tillbaka. Hoppas på ett kortare bakslag..
Citera
2013-01-28, 21:45
Medlem
Okej, hej prostatitvänner! Haft alla de klassiska prostatitbesvären i ett år cirka. Men nu har något märkligt hänt, undrar om någon känner igen sig. De senaste månaden har besvären avtagit, känner av till och från men betydligt mer sällsynt. nu T.ex. har jag nästan aldrig mollandet i pungen längre. (varit bättre i cirka 1,5 månad).

MEN! Det enda som sitter kvar riktigt är problemen men att urinera (har varit där hela tiden) och det har blivit sju resor värre de senaste dagarna, dricker jag normalt behöver jag kissa var 15e minut, ibland oftare. Kommer ut väldigt lite åt gången, i snitt en halv dl. I fredags behövde jag gå på toaletten var 5e (!!) minut under flera timmar...Resulterat i att jag inte vågar dricka vatten förre och på jobb, kan ju fan inte springa på toa så ofta, och ändå blir det för ofta..

Måste sitta och krysta för att få ut dropparna..

Ska gå upp till urologen imorgon och gnälla rejält, akuten är det fan inte lönt med känner jag..

Känner någon igen sig i det här? Alltså de flesta symptomer borta men jag kan fan i princip inte kissa!!!
Citera
2013-01-29, 02:09
Medlem
edit: menade mollande i ollonet, inte pungen.
Citera
2013-01-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Vill bara ge er alla som lider av prostatit ett hett tips!

SLUTA DRICK KAFFE! Det hjälper

Det har du rätt i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in