2014-02-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Alla urologer vet hur man får ut sekret och hur man skickar det till labbet sen har dom flesta sjukhus tillgång till pcr/DNA odling så det ska inte vara något större problem att få detta gjort ring runt till privata kliniker så behöver du inte gå vänta i onödan!!

Ni får ursäkta om jag verkar dum men hur får man tag på närmaste privata klinik med en urolog? Är det någon skillnad att odla på prostatasekret jämfört med att odla på sperma? Har fått för mig att man inte kollar efter alla bakterier när det odlas, hur ska man få dom att verkligen kolla efter allt?
Citera
2014-02-25, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillAll
Ni får ursäkta om jag verkar dum men hur får man tag på närmaste privata klinik med en urolog? Är det någon skillnad att odla på prostatasekret jämfört med att odla på sperma? Har fått för mig att man inte kollar efter alla bakterier när det odlas, hur ska man få dom att verkligen kolla efter allt?

Det finns alltid en normal flora med bakterier i prostatasekretet! Det dom söker efter är bakterier som inte ska finnas där och som är kända för att orsaka inflammation tillex trikto,myckoplasma,ureaplasma,klamydia,svamp mm.

Hur har du inte lyckas hitta en privat urolog?? Bara att googla sen ringa runt och fråga om det finns möjlighet att få en odling på sperma och prostasekret!

Googla: privat urolog,urologklink mm
Senast redigerad av ante1982 2014-02-25 kl. 02:37.
Citera
2014-02-25, 19:03
Medlem
Skojarns avatar
Är fortfarande botad, ifall någon undrar. Så när som på svampen under förhuden som ingenting i världen tycks råda bot på.

Så det finns hopp, bara man är uthärdig och aldrig ger sig.
Citera
2014-02-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det finns alltid en normal flora med bakterier i prostatasekretet! Det dom söker efter är bakterier som inte ska finnas där och som är kända för att orsaka inflammation tillex trikto,myckoplasma,ureaplasma,klamydia,svamp mm.

Hur har du inte lyckas hitta en privat urolog?? Bara att googla sen ringa runt och fråga om det finns möjlighet att få en odling på sperma och prostasekret!

Googla: privat urolog,urologklink mm

Tack ante1982! Har hittat en urolog som inte är alltför långt bort från mig nu. Ska kontakta dom och höra vad dom säger.
Citera
2014-02-27, 13:21
Medlem
pearsons avatar
Min prostatit var ett magmunsbråck, det visade sig att smärtan jag upplevde vid prostatan var gaser från tarmen, då gaserna ökat då magmunnen står öppen
Citera
2014-02-27, 13:22
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Är fortfarande botad, ifall någon undrar. Så när som på svampen under förhuden som ingenting i världen tycks råda bot på.

Är det verkligen svamp då och inte vanlig flensost, Från körtlarna under ollat?
Citera
2014-02-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Min prostatit var ett magmunsbråck, det visade sig att smärtan jag upplevde vid prostatan var gaser från tarmen, då gaserna ökat då magmunnen står öppen

Jag har haft magmuns bråck sen liten och har aldrig hört att det skulle orsaka prostatit? Däremot halsbränna när munnen inte klarar att sluta sig helt men men allt går tydligen att koppla i hop med prostatit så man har en diagnos,,
Citera
2014-02-28, 23:18
Medlem
Jag blev efter närmare 30 år av med mina problem, både prostatit och "läckande magmun" som läkarna diagnostiserade det till med hjälp av LCHF diet. Enligt läkarna skulle medicineringen vara livslång och inget annat bot fanns.
Efter knappt en vecka med LCHF kunde jag sluta med Losecmedicineringen och efter ytterligare några månader var jag i princip symptomfri från prostatiten.
Socker är inflammationsfrämjande och det är sockret i vår föda som är boven i dramat och som gör att kroppen befinner sig i ett konstant inflammatoriskt tillstånd. Jag vill rekommendera Kostdoktorn.se och boken Matrevolutionen för ett friskare liv.
Citera
2014-03-01, 13:58
Medlem
Skönt att höra att du fortfarande är bra! Hoppas det håller i sig.

Antar att du provat både Diflucan och Pevaryl?

För alla andra så finns numera Diflucan att köpa receptfritt på apotekt:
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-o...-A-O/Diflucan/

Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn

Citera
2014-03-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1
Hej alla

Utan att någonsin ha blivit diagnoserad så är jag ganska säker på att jag har prostatit. Problemen började för ca 4 år sen och efter ett 10-tal läkarbesök har jag bara blivit mer förvirrad.

Symptomen:

* strålande känsla mellan anus och penis

* ett tryck i prostata området

* Outhärdligt kliande i anus (speciellt på natten?)

* sveda i ollonet och missfärgningar, svårt att få stånd då det är som värst, domnad känsla i ollonet, förlorad sexlust. Penisen känns varm och ibland iskall.

* återkommande hemorrojder

* ringmuskeln är påsig och svullen mesta dels och ibland ser ut att vilja "hoppa ut" och jag är livrädd för inkontinens.

Det finns fler symptom som jag inte kommer på just nu då jag faktiskt varit relativt symptomfri i snart ett år. Men idag kom skiten tillbaka och jag känner mig helt hopplös. Redan när vintern startade började jag få känningar, var i stort sätt symptomfri under sommaren och våren. Jag har slutat med allt som heter skräpmat och tränar regelbundet, vilket absolut har hjälpt. Jag började t.o.m intala mig själv att den här jävla skiten var borta.

Det enda som läkarna hittat är klamydia och det fick jag käka antibiotika för 2-3 år sen.

Det lustiga är att mina symptom är direkt kopplade med klådan i anus. Under sömnen kliar jag för kung och fosterland och vaknar upp som ett vrak med alla dessa symptom. Ingen klåda - inga symptom.... Wtf? Ingen läkare kan ge mig något vettigt svar och det enda de gör är att skicka med mig någon salva som ska lindra men som bara förvärrar allt. Jag verkar vara immun mot salvor som ska lindra klåda.

Det var denna tråden som fick mig att inse att det troligtvis är någon variant av prostatit som jag lider av då jag delar många symptom med er andra. Har inte hittat någon annan sjukdomsbeskrivning som passar in så bra. Speciellt det där med klamydian som start på helvetet.

Så, mina prostata vänner, är jag en av de lyckligt lottade? Någon annan som har en direkt koppling mellan klådan och symptomen?

Mvh
Ska ge dig något att googla på...
Klamydian kanske ledde till inflammation. Inflammation kan leda till att triggerpunkter bildas i bäckenbotten.

Följande två symptom skulle kunna orsakas av triggerpunkter:

När smärtimpulser är för svaga för att orsaka riktig smärta så kan man uppleva retningen som klåda:

Så kallad Hard Flaccid och/eller nerve entrapment av pudendalnerven under piriformis kan orsaka dessa symptom:
* sveda i ollonet och missfärgningar, svårt att få stånd då det är som värst, domnad känsla i ollonet, förlorad sexlust. Penisen känns varm och ibland iskall.

Hög muskeltonus i yttre ringmuskeln t.ex. beroende på triggerpunkter leder till:

Jag känner igen nedanstående symptom, hos mig så har det avhjälpts genom att ta bort triggerpunkter i den externa ringmuskeln samt behandla myofasciella restriktioner i bindväven/huden runt anus med så kallad skin rolling (en form av Connective Tissue Manipulation, läs mer om just detta i länken nedan.)
* ringmuskeln är påsig och svullen mesta dels och ibland ser ut att vilja "hoppa ut" och jag är livrädd för inkontinens.

http://www.pudendalhope.info/sites/d...calTherapy.pdf

Förvänta dig inte att någon sjukvårdspersonal i Sverige har någon som helst kännedom om ovanstående problem.
Senast redigerad av sctp 2014-03-02 kl. 20:34.
Citera
2014-03-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Ska ge dig något att googla på...
Klamydian kanske ledde till inflammation. Inflammation kan leda till att triggerpunkter bildas i bäckenbotten.

Följande två symptom skulle kunna orsakas av triggerpunkter:

När smärtimpulser är för svaga för att orsaka riktig smärta så kan man uppleva retningen som klåda:

Så kallad Hard Flaccid och/eller nerve entrapment av pudendalnerven under piriformis kan orsaka dessa symptom:

Hög muskeltonus i yttre ringmuskeln t.ex. beroende på triggerpunkter leder till:

Jag känner igen nedanstående symptom, hos mig så har det avhjälpts genom att ta bort triggerpunkter i den externa ringmuskeln samt behandla myofasciella restriktioner i bindväven/huden runt anus med så kallad skin rolling (en form av Connective Tissue Manipulation, läs mer om just detta i länken nedan.)

http://www.pudendalhope.info/sites/d...calTherapy.pdf

Förvänta dig inte att någon sjukvårdspersonal i Sverige har någon som helst kännedom om detta.

Är med dig till 100%

Skulle vilja veta lite mer hur exakt man gör de där övningarna (i länken). De borde gjort en kort video så osmarta som jag kan förstå
Senast redigerad av Knugen1975 2014-03-02 kl. 20:40.
Citera
2014-03-03, 00:16
Bannlyst
Som jag sagt tidigare. Många av era poblem skulle förmodligen avhjälpas med kostförändringar. Mina sveda runt paketet och där bak berodde på ph-värdet som förändrades av intag av mejeriprodukter. Efter ha slutat helt och hållet med allt från mjölk till keso så försvann problemen helt.

Istället för att försöka medicinera era problem så försök istället hitta förklaringar i kosten. Det tror jag är lösningen för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in