Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Prova att svälta ut eventuell svamp med Candidadiet (googla). Ifall du känner förbättring efter några veckor på dieten så fortsätt definitivt. Några veckor med tråkig diet är ett billigt pris ifall du kan bli bättre av det.
Hej !
Jag har googlat lite på Candida mm, faktum är att många andra symptom som man kan ha vid svamp som candida stämmer på mig. Exempel stort sötsug, onormal trötthet, beläggning på tungan och dito dålig andedräkt kalla händer och fötter .
Jag har även läst att flitig antibiotikaanvändning kan främja svamp.
Hittade också uppgifter på att man kan få trängningar av svamp, och andra prostatitliknande symptom.
Man kan ju hoppas på ,om det nu är svamp man har att denna inte gör så att man får förändringar i körteln , på samma sätt som in långvarig inflammation kan göra.
Att förändra kosten så att man utesluter socker mm är ju inte helt lätt, men jag hoppas på att man kan se resultat om man i alla fall drar ned socker mm så gott det går under en tid.
Tror faktisk lite på detta spåret, då jag har haft så tydliga kopplingar mellan viss föda och Öl, och värk trängningar. Jag kan säga att det i mitt fall är statistisk säkerställt till 100% då jag har sett denna koppling så tydligt under minst 20 års tid.
Hoppas detta kan ge lite input även till er andra som kämpar därute..
M.v.h
LM