Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-07, 17:39
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, det finns här i tråden också, ett påstående om att GM skulle ha haft hjälp av två andra...
Det har varit diskussioner kring uppgiftlämnarens trovärdighet, men efter att ha kollat så stämmer det mesta av de kontrollerbara uppgifterna någorlunda.

Dock ska då GM ha berättat för sin familj och det är på det sättet uppgiftlämnaren fått informationen, men enligt mammans uttalande i tidningen ville pojken inte berätta för familjen vad som hänt utan han skriver ner det på en lapp på polisstationen och lämnar över till polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Detta är det inlägg KiaW syftar på, nr 720. Om KSA är trovärdig eller inte kan man spekulera i.

Tack! Jag råkade ha det här framför mig, satt just och spekulerade...

https://www.flashback.org/sp22940527
Citera
2010-05-07, 17:41
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Intressant fråga! Tror dock inte det kommer att få så stor betydelse här? Vem som fadern är väl rätt oviktigt. Vad som däremot kan vara intressant, rent påföljdsmässigt, är BO:s motiv och är det så att det har med hans (möjliga) faderskap att göra så spelar det ingen roll hur det ligger till rent genetiskt. Alltså om det var så att han hade ihjäl henne för att hon skulle göra abort, eller för att hon inte skulle göra abort, så är ju det motivet. Oavsett om han är fader eller ej.

Lol påföljd! Det kommer bli något år med biljardspelande på någon ungdomsanstalt sen ut och stöka igen. Jag kan garantera att det blir en debatt om att det är för låga straff igen precis som efter Sturebymordet. Straffen är ju så pass låga för 16-åringar så det nästan är skitsamma hur rättegången går.

En annan observation är att aftonbladet fortfarande mörkar att GM är utländsk medan Expressen redan har gjort en grej av det. Möjligt att chatten som Expressens chefredaktör hade för några veckor sen hade effekt...
Citera
2010-05-07, 17:46
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
En annan observation är att aftonbladet fortfarande mörkar att GM är utländsk medan Expressen redan har gjort en grej av det. Möjligt att chatten som Expressens chefredaktör hade för några veckor sen hade effekt...

Kanske. Men det där är en otroligt usel artikel. Man intervjuar inte anhöriga till mordoffer på det där sättet. En orsak är att de inte riktigt är i balans. Till att börja med...
Citera
2010-05-07, 17:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Lol påföljd! Det kommer bli något år med biljardspelande på någon ungdomsanstalt sen ut och stöka igen. Jag kan garantera att det blir en debatt om att det är för låga straff igen precis som efter Sturebymordet. Straffen är ju så pass låga för 16-åringar så det nästan är skitsamma hur rättegången går.

Jo då, det kommer bli en debatt. Men inte heller för en 16-åring är straffet för mord hugget i sten, utan det finns ett visst utrymme. Ja, vad gäller påföljden kan motivet ha betydelse. Om man tänker sig följande motiv:

a) "Vi bråkade om en skitgrej."

vs.

b) "Hon vägrade göra abort. Jag ville inte bli far."

Så tror jag att påföljden kan bli något i stil med 18 månader för a), 24 månader för b).
Citera
2010-05-07, 17:49
Medlem
elgecys avatar
Har inte läst hela tråden, men undrar bara kort om det framgått på vilket sätt flickan blivit mördad på?
Citera
2010-05-07, 17:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Har inte läst hela tråden, men undrar bara kort om det framgått på vilket sätt flickan blivit mördad på?

Det har inte framkommit, men antagligen någon form av trubbigt våld. Sparkar, slag, träpåk, sten eller något sådant.
Citera
2010-05-07, 17:51
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo då, det kommer bli en debatt. Men inte heller för en 16-åring är straffet för mord hugget i sten, utan det finns ett visst utrymme. Ja, vad gäller påföljden kan motivet ha betydelse. Om man tänker sig följande motiv:

a) "Vi bråkade om en skitgrej."

vs.

b) "Hon vägrade göra abort. Jag ville inte bli far."

Så tror jag att påföljden kan bli något i stil med 18 månader för a), 24 månader för b).

Ja jävlar vilken skillnad

Jag har haft saker i kylskåpet längre tid än sex månader 'nuff said.
Citera
2010-05-07, 17:52
Medlem
Han är nu häktad.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.825097-misstankt-begard-haktad

Citat från artikeln:

"Det finns dock inte någon ytterligare person misstänkt för brott i samband med flickans död, enligt Anders Pommer."
Citera
2010-05-07, 17:54
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soapmaster
Killen mår så dåligt att han vårdas på sjukhus.

Fyfan vilket land vi lever i. Nu ska vi tycka synd om killen såklart.

Vi lever i ett fritt land. Känn hur du vill. Men att han vårdas på sjukhus är väl inte så märkligt ändå. Han är ju 16 år och just nu har precis allt gått fel för honom.

Så jävla svårt kan det inte vara att begripa detta.
Citera
2010-05-07, 17:54
Medlem
KTNs avatar
Har inte läst igenom hela tråden, men har det kommit fram någon bild på GM?
Citera
2010-05-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Någon skrev att hon skulle vara i fjärde månaden nu..och enligt media skulle flickan börja plugga till hösten efter en tids ledighet från skolan. Det kanske är så men, det känns lite underligt om hon skulle börja plugga då i sjunde månaden? Är det någon vits?
Graviditeten är ju bara ett rykte än så länge..

Hennes mamma berättade i intervjun att dottern var gravid (2,5 månader) och hade bestämt sig för abort
Citera
2010-05-07, 17:58
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Vi lever i ett fritt land. Känn hur du vill. Men att han vårdas på sjukhus är väl inte så märkligt ändå. Han är ju 16 år och just nu har precis allt gått fel för honom.

Så jävla svårt kan det inte vara att begripa detta.

Togs mitt inlägg bort? :S

Har allt gått fel för HONOM?

Gillar hur du tänker, broder.

Nej, en snara runt halsen istället för vård på sjukhus hade varit mer passande.

Gick snabbt för dig att börja tycka synd om killen, vanligt vis brukar det ta några snyfthistorier från aftonbladet för att medel svensson ska börja tycka synd om förövaren istället för offret.
Senast redigerad av soapmaster 2010-05-07 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in