Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-07, 13:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7090934.ab
Citera
2010-05-07, 13:55
Medlem
Det börjar växa fram teorier som är motsägelsefulla.
Nu när mammorna till BO och GM har uttalat sig så är det vissa saker som jag tycker vi behöver klarhet i.

- Var BO gravid?? I så fall med vem?'

- BO kände sig enligt BO;s mamma förföljd av GM sedan ett halvår. Har du varit ihop och gjort slut, haft en "fling". Kort och gott: Hur var deras relation?

- GM;s mamma kände inte till BO? Varför?

-Vilka hade BO stämt träff med utanför ICA sjöhagen? Var det med vänner eller med GM?

- Har GM några dommar på sig eller är det bara spekulationer?

- Varför agerade Polis så rejält när BO anmäldes försvunnen? Hade det med fake sms;et att göra?

- Hur tog sig BO till ICA sjöhagen, när man läser hennes blogg så verkar inte promenader vara något som hon inte tyckte så vidare värst mycket om. ICA sjöhagen, mordplatsen och GM:s hem ligger väldigt nära varandra. Träffade hon GM i skogen, vid hans hem eller vid ICA. (Vid ICA finns det kameror som borde snappat upp henne)

- I början florerade rykten om att BO var ett svin som stal och misshandlade, det ryktet kan väl läggas till handlingarna?

- Finns det några ex-pojkvänner till BO?
Citera
2010-05-07, 13:57
Medlem
Granteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast det är sånt som hänt flera gånger, någon skriver en sak här på fb, ryktet sprider sig på den aktuella orten och sen kommer det tillbaka till fb från orten...
Än så länge är det enbart ett rykte, och risken finns att detta rykte föddes här på fb från början och inte på orten.

Du har så rätt, my bad.
Ser förvisso allt som inte styrks av bevisat anhöriga eller polisen som spekulationer samt teorier.
Så nej, det finns inga styrkta bevis på en eventuell gaviditet - skulle dock förklara en hel del.
Citera
2010-05-07, 13:57
Medlem
Blundettos avatar
Från expressen: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1979384/beatrices-mamma-berattar-hon-stamde-traff-med-sin-mordare

I meddelandet stod det:
"Pappa, jag är jätterädd... Det är två somalier som är efter mig och en har en kniv."
Meddelandet avslutades med en glad smileygubbe.

Det där SMS:et är så mycket rökridå från GM sida att man både blir tårögd och börjar hosta! För det första så skickar ingen människa ett SMS om man är jagad av knivbeväpnat drägg, man ringer efter hjälp, troligen ringer man även 112 och inte hem till pappa. Jag tror och hoppas att det här SMS:et kan slå hål på "handlade i töcken" historien som advokaten sytt ihop. Jag blir även lite frågande till hur GM kan skriva på så pass begriplig svenska, (1 år var det väl han bott här, och allt han gjorde i skolan var att sno mobiler?) Kan det tyda på att det var en av de hittils inte gripna GM som skrev det?
Citera
2010-05-07, 13:58
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divann
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7090934.ab

"Anhållne pojken vårdas på sjukhus" - länken har postats förr.
Skriv gärna vad det är du länkar till, så inte alla måste klicka sig dit... bara för att upptäcka att det är old news.
Citera
2010-05-07, 13:59
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast det är sånt som hänt flera gånger, någon skriver en sak här på fb, ryktet sprider sig på den aktuella orten och sen kommer det tillbaka till fb från orten...
Än så länge är det enbart ett rykte, och risken finns att detta rykte föddes här på fb från början och inte på orten.
När jag igår läste igenom tråden, så fick jag uppfattningen att personen som startade "ryktet" om den påstådda graviditeten, senare har fått ta tillbaka en hel del annat som han/hon påstådde.
Bl a så vidhöll den personen sent igår att det var en annan person än den nu namngivna som var anhållen.

Orkar inte gå tillbaka i tråden och leta reda på posterna dock, jag tror de hittas någonstanns på sidorna 30-40 om jag minns rätt.

Den påstådda graviditeten tror jag man fortfarande skall sätta ett stort frågetecken efter. Därmed inte sagt att det kan vara så, men än så länge så bör det nog betraktas som ett overifierat rykte.
Citera
2010-05-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJE

Han är åtminstone inte dömd vid någon tingsrätt. Däremot har han varit målsägande sedan en zigenare misshandlade honom i april förra året eftersom han umgicks med dennes syster.
Citera
2010-05-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
"Anhållne pojken vårdas på sjukhus" - länken har postats förr.
Skriv gärna vad det är du länkar till, så inte alla måste klicka sig dit... bara för att upptäcka att det är old news.

Hmm men länkar man till en artikel så är det ju för att folk ska läsa det. :P
Citera
2010-05-07, 14:05
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han är åtminstone inte dömd vid någon tingsrätt. Däremot har han varit målsägande sedan en zigenare misshandlade honom i april förra året eftersom han umgicks med dennes syster.

En blick i backspegeln säger oss att ziggisen var klart omdömesgill.
Citera
2010-05-07, 14:06
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Enligt inervju med mamman i Expressen så finns det uppenbarligen syskon.

Ja, det verkar stämma. Minst ett syskon under 16.
Citera
2010-05-07, 14:09
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJE
Det börjar växa fram teorier som är motsägelsefulla.
Nu när mammorna till BO och GM har uttalat sig så är det vissa saker som jag tycker vi behöver klarhet i.

- Var BO gravid?? I så fall med vem?'

- BO kände sig enligt BO;s mamma förföljd av GM sedan ett halvår. Har du varit ihop och gjort slut, haft en "fling". Kort och gott: Hur var deras relation?

- GM;s mamma kände inte till BO? Varför?

-Vilka hade BO stämt träff med utanför ICA sjöhagen? Var det med vänner eller med GM?

- Varför agerade Polis så rejält när BO anmäldes försvunnen? Hade det med fake sms;et att göra?

- Hur tog sig BO till ICA sjöhagen, när man läser hennes blogg så verkar inte promenader vara något som hon inte tyckte så vidare värst mycket om. ICA sjöhagen, mordplatsen och GM:s hem ligger väldigt nära varandra. Träffade hon GM i skogen, vid hans hem eller vid ICA. (Vid ICA finns det kameror som borde snappat upp henne)

- I början florerade rykten om att BO var ett svin som stal och misshandlade, det ryktet kan väl läggas till handlingarna?

- Finns det några ex-pojkvänner till BO?

Bra fråga. Om hon blev gravid medan de var tillsammans, dvs för ett halvår sen, så skulle man väl se om hon var gravid med blotta ögat. Det skulle ju heller inte vara nån mening att diskutera abort, eller? Det bör väl vara i senaste laget.

Så antingen nuppade de efter att det tagit slut, vilket inte är omöjligt, eller så var hon på smällen med nån annans unge. Tredje alternativet är såklart att hon inte var gravid alls.
Citera
2010-05-07, 14:09
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
En blick i backspegeln säger oss att ziggisen var klart omdömesgill.

Våld föder våld!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in