Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-06, 13:28
Medlem
Okej jag tar tillbaka allting jag uppgav förut, men jag sa att jag skulle rätta mig. Är inne på BA:s facebook profil nu , där jag hittar det här som han har skrivit :

Barzan A grattis
Igår kl. 15:23 · Visa konversation

tänkte på tidpunkten när killen lämnat över sig själv. Så jag antar att det bara finns en av dom kvar nu.
Citera
2010-05-06, 13:29
Medlem
Har inte läst hela tråden men har det framgått vilken tidpunkt sms:et från flickans mobil skickades? Tänkte om GM skickat sms:et till hennes far för att missleda situtationen och dagen där på haft för stora skuldkänslor och gått och erkänt. Då ingår ju en planering.
Citera
2010-05-06, 13:29
Medlem
psykakutens avatar
För övrigt verkar det ju vara GMs advokat som säger att GM endast har "puttat" henne... Så den uppgiften ska vi väl inte ta för allvarligt på. Tänk Silbersky-style.
Citera
2010-05-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
Har inte läst hela tråden men har det framgått vilken tidpunkt sms:et från flickans mobil skickades? Tänkte om GM skickat sms:et till hennes far för att missleda situtationen och dagen där på haft för stora skuldkänslor och gått och erkänt. Då ingår ju en planering.
20.04 mottogs smset
Citera
2010-05-06, 13:31
Medlem
Fan vad det händer grejer i Västerås nu då.

Först var det väl bomben om det nu var någon bomb
sen ett mord och nu även detta mord är alla i samma område av Västerås?.
Citera
2010-05-06, 13:34
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Fan vad det händer grejer i Västerås nu då.

Först var det väl bomben om det nu var någon bomb
sen ett mord och nu även detta mord är alla i samma område av Västerås?.

avståndet mellan första mordet och detta mord är väl ca 400 -500 meter
Citera
2010-05-06, 13:36
Medlem
Inte för inte området kallas Nairåby..
Citera
2010-05-06, 13:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
Västmanlands radio läste ur pappersversionen a AB idag och om jag hörde rätt så var han tidigare dömd för rån!? någon som kan bekräfta det som har köpt tidningen idag?
Stämmer säkert för det stod i någon av nätblaskorna också. Inte att han var dömd för rån, men att han var "känd av polisen sedan tidigare" som det så fint heter
Citera
2010-05-06, 13:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:
vad jag såg går kväll från cykelbanan så stod tältet (där kroppen var) uppe på en höjd.. inte nedanför något stup eller liknande.. men det är mycket stenar och små berg lite överallt där..

Om hon hittades på en höjd verkar hon inte ha puttats eller knuffats av misstag. Var hon vid liv efter en "oavsiktlig knuffning" känns det inte troligt att hon skulle krypit upp på en höjd, då borde hon sökt sig ned mot gångvägen istället. Mord eller mordförsök åtminstone min bedömning om fyndplatsen stämmer med vad du skriver.
Citera
2010-05-06, 13:42
Medlem
Citat:
avståndet mellan första mordet och detta mord är väl ca 400 -500 meter

tackar inte så hemma på hur det ser ut i Västerås
Citera
2010-05-06, 13:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Om hon hittades på en höjd verkar hon inte ha puttats eller knuffats av misstag. Var hon vid liv efter en "oavsiktlig knuffning" känns det inte troligt att hon skulle krypit upp på en höjd, då borde hon sökt sig ned mot gångvägen istället. Mord eller mordförsök åtminstone min bedömning om fyndplatsen stämmer med vad du skriver.

Hon kan ha blivit knuffad på plan mark, fallit och slagit i huvudet. I detta fall tror inte jag på knuff.
HUr kan man bli åtalad för mordförsök om offret har dött?

Angående sms. Ska man tolka det som att hon angav namn "..//.."?
I annat fall var det smart av GM att skicka sms för att förvilla.

Att han skickade sms betyder inte att mordet var planerat. Det skedde i såfall efter mordet.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-05-06 kl. 13:47.
Citera
2010-05-06, 13:47
Bannlyst
Funderar på om det kan vara fler gm? Ett vittne har tydligen sett tre män/killar springa från platsen (om det nu stämmer?). Kanske var smset från tjejen ändå? att hon var jagad av två män? Fast det låter ju rimligt att gm själv skickat det för att förvilla, men ändå..

Har några äldre personer "hjälpt" honom att bli fri från ett oönskat faderskap, och han får i sin tur ta straffet? För vad kan det bli för en ung pojke? ett år med lite extra tillsyn?
Att han sen anger sig själv kommer väl ses som ytterligare en förmildrande omständighet?

Tråkiga funderingar detta, men man får såna när straffen för unga är så obetydliga..
Senast redigerad av Mariooo 2010-05-06 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in