Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-06, 13:50
Medlem
minesofterrors avatar
det konstiga är ju att i dessa trakter som detta skedde rör sig ju mycket folk vid den tiden. Vi har ett motionsspår som går alldeles vid mordplatsen.. så det känns som att han måste ha väntat tills ingen var i spåren och slagit till henne och sedan dragit ut henne från spåret.. och tagit livet av henne en bit längre in.. usch ja hemska tanke..
Citera
2010-05-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Funderar på om det kan vara fler gm? Ett vittne har tydligen sett tre män/killar springa från platsen (om det nu stämmer?). Kanske var smset från tjejen ändå? att hon var jagad av två män? Fast det låter ju rimligt att gm själv skickat det för att förvilla, men ändå..

Har några äldre personer "hjälpt" honom att bli fri från ett faderskap, och han får i sin tur ta straffet? För vad kan det bli för en ung pojke? ett år med lite extra tillsyn?
Att han sen anger sig själv kommer väl ses som ytterligare en förmildrande omständighet?

Tråkiga funderingar detta, men man får såna när straffen för unga är så obetydliga..

VArt står det?
Citera
2010-05-06, 13:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divann
VArt står det?
Citat:
Polisen var och pratade med mig igår, men jag har inte sett någonting. Det enda jag vet är att någon ska ha ringt polisen efter att han sett tre unga killar komma springandes från skogen,

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1978504/vasteras-i-sorg-efter-beatrices-dod

Citat:
Ursprungligen postat av Andrus
Var det en muslim hon umgicks med får hon nog skylla sig själv..
Nej.
Skulden ligger hos GM, inte hos offret.
Citera
2010-05-06, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Divann
VArt står det?

I den här artikeln:

- Polisen var och pratade med mig igår, men jag har inte sett någonting. Det enda jag vet är att någon ska ha ringt polisen efter att han sett tre unga killar komma springandes från skogen, säger Sofia Smith.
Citera
2010-05-06, 13:57
Medlem
Citat:
I den här artikeln:

- Polisen var och pratade med mig igår, men jag har inte sett någonting. Det enda jag vet är att någon ska ha ringt polisen efter att han sett tre unga killar komma springandes från skogen, säger Sofia Smith.

Tack. När jag läste artikeln så insåg jag att jag redan sett det. *doh* Sorry
Citera
2010-05-06, 13:57
Medlem
Citat:
I den här artikeln:

Det där är ju bara hörsägen.
Citera
2010-05-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon kan ha blivit knuffad på plan mark, fallit och slagit i huvudet. I detta fall tror inte jag på knuff.
HUr kan man bli åtalad för mordförsök om offret har dött?

Angående sms. Ska man tolka det som att hon angav namn "..//.."?
I annat fall var det smart av GM att skicka sms för att förvilla.

Att han skickade sms betyder inte att mordet var planerat. Det skedde i såfall efter mordet.

om hon blev knuffad så hon dog så e det ju konstigt att hon skrek efter det enligt GM. historia i VLT.se ..... lite lustigt om hon skulle skrika efter att ha slagit i huvet så hon sen dör.... skulle inte tro det....

"nysvensken" gjorde väl ett klassiskt hedersmord....

mvh.T
Citera
2010-05-06, 14:03
Medlem
Evilone666s avatar
http://politisktinkorrekt.info/2010/05/06/tonarstjej-mordad-i-vasteras-yngling-anhallen/

Citat:
Enligt information till Politiskt Inkorrekt skall den anhållne i ärendet med mordet på 16-åriga Beatrice ”Bea” F, född 1993, vara:
Barzan Kamal Othman Khoshnaw, också född 1993 och bosatt i Västerås
Citera
2010-05-06, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av titteloo
Det där är ju bara hörsägen.

Ja, det var därför jag skrev som jag gjorde.."om det nu stämmer". Men omöjligt är det inte att det var flera. smset skulle kunna vara från tjejen. Jag försöker bara tänka i lite andra banor..
Citera
2010-05-06, 14:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
om hon blev knuffad så hon dog så e det ju konstigt att hon skrek efter det enligt GM. historia i VLT.se ..... lite lustigt om hon skulle skrika efter att ha slagit i huvet så hon sen dör.... skulle inte tro det....

"nysvensken" gjorde väl ett klassiskt hedersmord....

mvh.T

En hård smäll mot huvudet innebär inte att man alltid dör på en gång. Det kan ta timmar eller dagar. Vissa är också vid medvetande innan de går in i medvetslöshet och sedan avlider av sina skador.

Så det är inte otroligt att hon kan ha skrikit efteråt.
Samtidigt kan det förstås även GM som säger detta för att alla ska tro att hon levde när han gick.

Förmodligen var han inte ensam. Läste om att han lämnade platsen med bil.
Citera
2010-05-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Förmodligen var han inte ensam. Läste om att han lämnade platsen med bil.

GM lämnade Bäckby med bil, dit han tagit sig till fots. Inte mordplatsen.
Citera
2010-05-06, 14:17
Medlem
"I skogsdungen började de gräla. - Då puttade han omkull henne och blev så skärrad att han sprang därifrån, säger advokat Bertil Josefsson."

"Efter att ha lämnat Råbyskogen på tisdagskvällen ska den mordmisstänkte 16-åringen ha slängt i från sig både sin egen och Beatrices mobiltelefon."

Låter det inte lite motsägelsefullt? "blev han skärrad och sprang därifrån" är det en omskrivning för "letade igenom fickorna efter hennes mobiltelefon för att kunna skicka utredningsförsvårande sms och sen sprang därifrån"

-P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in