Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-26, 09:48
  #1
Avstängd
Hej det är så att jag ska formatera min fars jobbdator där han ha väldigt mycket viktiga saker, jag behöver hjälp att veta vad jag ska spara saker som man kan glöma som tex outlock filer och liknande vad behöver jag spara så inte någonting viktigt försvinner?

Mvh Okitpokit
Citera
2010-04-26, 10:02
  #2
Medlem
Blacknesss avatar
Ta och spara hela mina dokument mappen.
Citera
2010-04-26, 10:02
  #3
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okitpokit
Hej det är så att jag ska formatera min fars jobbdator där han ha väldigt mycket viktiga saker, jag behöver hjälp att veta vad jag ska spara saker som man kan glöma som tex outlock filer och liknande vad behöver jag spara så inte någonting viktigt försvinner?

Mvh Okitpokit

Det vet nog bara du själv - jag har ju ingen aning om vad din pappa jobbar med eller vad han har för filer
Citera
2010-04-26, 10:05
  #4
Medlem
cannaBes avatar
Spara alla:

.doc
.docx
.xls
.xlsx
.pst

Sen sparar du "C:\Documents and settings\<användarnamn>\
Citera
2010-04-26, 10:07
  #5
Avstängd
okej men får jag allting som han behöver då? Det finns inga gömda filer i systemen som han kan ha?
Citera
2010-04-26, 10:13
  #6
Medlem
Infekterads avatar
Är det inte bättre att du frågar din far?

Som någon annan sa, spara hela hans användare. Sen kan ju inte vi veta om han lagt filer någon annanstans. Han kan ju ha nån pr0n mapp gömd någonstans som han vill ha kvar!
Citera
2010-04-26, 10:18
  #7
Avstängd
jo jag har frågat honom men han vet ju inte : men jag tänkte bara på ifall det va så att någon viste ifall man vanligvis brukade glöma vissa saker
Citera
2010-04-26, 10:24
  #8
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Vet han inte vad han anser vara viktigt? Då är nog sakerna inte så viktiga trotts allt
Citera
2010-04-26, 10:29
  #9
Avstängd
han har otroligt mycket viktiga saker han har inte tid att förklara utan min uppgift är att få med allting som han behöver och jag måste lista ut själv vad det e han behöver :P
Citera
2010-04-26, 10:35
  #10
Medlem
mr.rand00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okitpokit
han har otroligt mycket viktiga saker han har inte tid att förklara utan min uppgift är att få med allting som han behöver och jag måste lista ut själv vad det e han behöver :P

Om du har fått i uppgift att lista ut vad han behöver och han vill inte säga vad, så tror jag inte han har så mycket att ragea över sedan om du skulle missat någonting.
Citera
2010-04-26, 10:35
  #11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okitpokit
han har otroligt mycket viktiga saker han har inte tid att förklara utan min uppgift är att få med allting som han behöver och jag måste lista ut själv vad det e han behöver :P
Din far tycker nog trots allt att det inte är så viktigt
cannaBe's post innefattar det mesta, du kanske själv har en uppfattning om huruvida din far sparat bilder musik och liknande förutom det som redan nämnts.

Det är alltså viktigt att spara ned profilmapparna eftersom de oftast innehåller kalender/mail/favoriter osv
Citera
2010-04-26, 10:51
  #12
Medlem
Bullens avatar
Köp en ny disk för guds skull. Kostar några hundralappar och du kan alltid hämta upp den gamla om du saknar nått.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback