2010-04-26, 00:16
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Jo men kristen invandring är ju OK enligt SD, har jag fått sagt till mig.Kristendomen är väldigt utbredd i Afrika.

Fast det är inte så farligt.
Bara muslimer som våldtar och mördar. Det vet alla.
Citera
2010-04-26, 00:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Nej. Men Islam är ytterligare en problemfaktor i sammanhanget. Det är inte kristendomen.

(terrorism, högljudda krav, främmande religion osv)
Citera
2010-04-26, 00:23
Medlem
Roquentins avatar
Sen förstår jag inte riktigt det praktiska här. Om, mot all förmodan, SD fick sina spelregler och att de enda utomeuropeiska invandrarna är kristna på pappret, hur svårt är det inte att ljuga? Jag menar, vi får ju in skäggbarn och vi får se sidor där man lär folk hur man ska få asyl etc. Hur svårt är det inte att ljuga om sin religion?
Citera
2010-04-26, 00:27
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Sen förstår jag inte riktigt det praktiska här. Om, mot all förmodan, SD fick sina spelregler och att de enda utomeuropeiska invandrarna är kristna på pappret, hur svårt är det inte att ljuga? Jag menar, vi får ju in skäggbarn och vi får se sidor där man lär folk hur man ska få asyl etc. Hur svårt är det inte att ljuga om sin religion?

Jo, så kanske det blir att man ljuger om sin religiositet.
Men SD:s politik går också ut på att Sverige inte ska vara ett attraktivt land för muslimer att komma till. Hur gör man då? Jo, genom att sätta så många käppar i hjulet som möjligt för en troende muslim att utöva och manifestera sin religion på i Sverige. Hela Europa går för övrigt åt det hållet.
Citera
2010-04-26, 00:31
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
...
Jo men Sverige har redan en fast muslimsk population, som faktiskt växer och om något riktigt radikalt inte händer så kommer den gruppen att fortsätta växa. Med eller utan invandring. Så frågan är hur oattraktivt kan det egentligen bli?
Citera
2010-04-26, 00:35
Medlem
Slaskets avatar
Citat:
Så du tror att det är acceptabelt med ett fåtal tusen kristna afrikanska invandrare per år? Alltså i din typiska SD-anhängares ögon.

Som det är nu så har vi en invandring på tiotusentals mena-muslimer varje år.
SD:s mål är att ta emot en tiondel av vad vi tar in nu, vilket i praktiken innebär att ett par tusen kristna afrikanska men även muslimska invandrare kommer hit.
Skulle jag inte vara för detta skulle jag inte följa partilinjen, så ja jag tror de flesta accepterar detta...vilket inte är samma sak som att gilla det.
Men de som inte accepterar detta förstår sig inte heller på ord som multilaterala avtal, konventioner, internationella samfundet osv.
Med andra ord: Sverige kan inte gå från 100-0 utan konsekvenser.
Citera
2010-04-26, 00:43
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Jo men Sverige har redan en fast muslimsk population, som faktiskt växer och om något riktigt radikalt inte händer så kommer den gruppen att fortsätta växa. Med eller utan invandring. Så frågan är hur oattraktivt kan det egentligen bli?

Ja, du har rätt i det du säger och det är därför hela situationen är rätt skrämmande. Jag tar i detta konstaterande inte ställning för eller emot SD. Jag tar inte ställning för eller emot islam.
Men för SD är islams värderingar oförenliga med västerländska värderingar. Det är som olja och vatten. För varje dag som går vinner den uppfattningen ökad mark i Europa. Är Sverigedemokraternas konfrontativa politik lösningen på problemet? Fundera på det. Det är den frågan du måste ha svaret på innan du lägger din röst på SD i september.
Citera
2010-04-26, 00:47
Medlem
J0kerns avatar
Det finns ingen splittring i SD, för att en (1) kommunal företrädare väljer att lämna partiet, så får ni äkta nationalister (nd) det att låta som ett gigantiskt väljar-ras! Skärpning för fan, gör inte en hörna av en fjäder! Har ni över huvudtaget något av substans för era påståenden? Ett "jag har hört jätte många som kommer gå över till nd från SD" håller inte, inte alls - Utan är enbart nonsens och skitsnack. Kom med konkret fakta istället. Avslutnings vis måste jag passa på att fråga hur man som "nationalist" i ena stunden är i den andra emot det enda parti i Sverige (SD) som är emot invandring, mångkultur och islam? Den ekvationen får jag fan inte att gå ihop.

Ot edit:

Citat:
Suryoyogate är knappast okontroversiellt inom Sverigedemokraterna.

Citat:

Måste ge dig cred för den höga nivå dina onelines håller moderatswing - Verkligen moderator-klass på dina poster. Vad sägs som att tillföra något istället för att posta, för postandes skull?
Citera
2010-04-26, 00:47
Medlem
Slaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Ja, du har rätt i det du säger och det är därför hela situationen är rätt skrämmande. Jag tar i detta konstaterande inte ställning för eller emot SD. Jag tar inte ställning för eller emot islam.
Men för SD är islams värderingar oförenliga med västerländska värderingar. Det är som olja och vatten. För varje dag som går vinner den uppfattningen ökad mark i Europa. Är Sverigedemokraternas konfrontativa politik lösningen på problemet? Fundera på det. Det är den frågan du måste ha svaret på innan du lägger din röst på SD i september.

Det går inte att tala muslimerna tillrätta.
Förbud av burqan är bara första steget. Det kommer följas av förbud av könsstympning av små barn, förbud av byggandet av moskeer osv osv tills den dag då vi hamnar i ett långintensivt inbördeskrig vilket i slutändan...ja det är ingen vacker bild men den är mer och mer trolig.
Tro inte att europeerna har glömt bort 9/11, madridbombningarna eller attentaten i London...ett direkt angrepp på västerländska människor orkestrerat och utfört av muslimer.
Citera
2010-04-26, 00:50
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Suryoyogate är knappast okontroversiellt inom Sverigedemokraterna...

Märkligt namn då det inte handlar om syrianer...
Citera
2010-04-26, 01:07
Medlem
Blasippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrekt.Engelbrektsson
Har även hört från flera andra håll att fler och fler går över till ND.

Vart har du hört detta? ndu's internforum eller? Har du någon källa som styrker ditt påsåtende eller spekulerar du bara, för att ditt resonemang skall låta bättre?

SD, enda alternativet!
Citera
2010-04-26, 01:12
Medlem
Eoppoyzs avatar
Som SD:are känner jag mig inte sviken efter detta. Däremot tycker jag att det var lite onödigt gjort. Jag vill inte ha hit fler MÖ-iter oavsett vilken religion de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in